Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
elbee schreef:Dat moet ik ook meer gaan doen, kriskras rijden. Mijn paard denkt heel erg me mee e. Heel lief dat ie zo werkwillig is, maar ik wil dat hij wacht op mijn aanwijzingen. Misschien gaat ie dan meer op mij letten en afwachten.
Maris schreef:als paard erg vasthoudt op rechterteugel, wat doen jullie dan voor oefeningen ???
elbee schreef:Maris: volgens mij neemt je paard dan aan de andere kant (bij jou links dus) het bit niet aan. Ik zorg dan dat ik aan de kant die hij niet aanneemt aanleuning houd en rijd ik hem tegen die hand aan. Als hij het bit links aanneemt, vraag ik rechts dmv ophoudingen. Klopt dat KT?
edit: links rechts verwisseling
Rhys schreef:@Safiera, wat jammer! Want paarden heb je uiteindelijk toch om er lol aan te beleven.
In jouw geval zou ik in elk geval 2 dingen doen: de zadelmaker je zadel laten checken (helemaal als je pony alleen onder het zadel onzuiver is!) en de osteopaat laten komen om te kijken of die iets kan doen aan het stijve en scheve.
Safiera schreef:Zou willen dat er iemand op een 'dans met je paard' manier bij ons zou willen komen lesgeven. Heb nog steeds niemand gevonden en rij ook maar heel weinig. Heb het plezier er in nog niet echt teruggevonden, want de angst blijft bij mij een beetje hangen. Ook zou ik echt hulp kunnen gebruiken, mijn pony loopt niet helemaal goed onder de ruiter. Hij is stijf/scheef... en wel dusdanig dat hij rechts niet wil/kan galopperen en de eerste 10 minuten niet zuiver loopt.
TjaNiet helemaal handig.
elbee schreef:Maris: volgens mij neemt je paard dan aan de andere kant (bij jou links dus) het bit niet aan. Ik zorg dan dat ik aan de kant die hij niet aanneemt aanleuning houd en rijd ik hem tegen die hand aan. Als hij het bit links aanneemt, vraag ik rechts dmv ophoudingen. Klopt dat KT?
edit: links rechts verwisseling