Opnieuw leren rijden - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Opnieuw leren rijden - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:00

Ik ben al 3 dagen op rij heerlijk aan het rijden met Jim.
In het kader van het topic van Yamcha: Noor heeft hem al 3 dagen ingestraald, hij houdt van mist, zijn spieren zijn los gemasseerd, hij is met goede been uit bed gestapt.
Of ga ik het zelf ook stiekem snappen? :+

Hij schudt zelfs bijna niet meer. Best bijzonder voor een headshaker. Wat een verademing!
Hij doet ook zo zijn best en lijkt er zo'n lol in te hebben :D

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:31

Oh dat is fijn amanda. Zo'n headshaker lijkt me lastig.
ga toch ff topic van yamcha erbij zoeken....gevoel dat ik een hoop mis :')

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:13

niet gevonden... :o?
...jeetje wat is het stil hier :O

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:19

Onder discussie staat het topic. Zal het zo wel even opzoeken. Het is alleen een beetje stilgevallen nu.
Strakkies heb ik ook weer genoeg te melden. Ik ben al aan het aftellen ;)
Ik beperk me noodgedwongen nu tot mijn bal, maar daar is weinig boeiends over te vertellen, hahaha. Nou ja, alleen dat mijn dochtertje het geweldig vind om op te staan en springen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:20

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:59

zit op werk met uber traag systeem... behalve dan weer internet :) Ambtenaar hé!
hahaha

Gisteren heb ik suus gereden en de rem maar weer eens geinstalleerd. En wat schetst mijn verbazing.
Doordat ik constant rem (kort en direct) en ze meerdere keren op achterbeen werd gezet liep ze als een zonnetje. Veel beter geconcentreerd en voelde meer het achterbeen. Alleen de galop blijft lastig.
Merk dat ik meer moet meeveren vanuit mijn zit. dus echt mijn billen in het zadel houden. Merk dat ik toch iets opwip.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:06

Moeilijk is dat in het zadel blijven he?
Moet je echt proberen om met zachte billen te zitten (heb in het eerste topic daar een hulpje voor verteld) en je adem laag houden.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:11

oh ga ff terugzoeken... adem laag is idd iets waar ik op let.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:39

Ik wil het nog wel een keer uitleggen hoor ;)
Heb nu toch wel ff tijd, want ik ben nu thuis en niet aan het werk en dochterlief vermaakt zich nog heel goed zelf.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:52

oh graag dat is makkelijker dan deel 1 doorzoeken ;)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:02

Als je gaat zitten op een stoel of op het zadel, dan leg je een hand onder je ene bil. Je voelt heel bewust naar die hand toe. Hoe liggen je vingers onder je bil. Dat doe je even en dan haal je je hand weg. Je zult voelen dat die bil zachter aanvoelt dan de ander. Doe je vervolgens ook met de andere bil en vervolgens heb je twee zachte billen, waarmee je verder kunt rijden.
Wanneer ik voelde dat ze weer te hard werden, dan hield ik even halt en deed ik het opnieuw. Het is dus een hulpmiddeltje om zachte billen te krijgen en te voelen hoe zachte billen voelen.
Ik ben nu ook zo bezig op de bal. Meestal zit ik op de bal, maar moet proberen om als het ware in de bal te zakken.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:31

hihi net ff geprobeerd... t is echt zo.
Ga ik vanavond ff meenemen met rijden.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:03

ankem gefeliciteerd, je hebt zeker iets om naar uit te kijken, heerlijk zeg.

Heeft iemand dat nederlandstalig boek van DdW ? Ik kan het alleen nog 2ehands kopen en dan is het duurder dan een nieuwe, ik wil graag weten of het boek echt de moeite waard is ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:45

Ik ken het niet iig. Klinkt wel interessant :)

Gisteren weer gereden, Vegs loopt zó fijn! Echt onwijs, ze is al zoveel rechter dan ze ooit was, wat zeg ik, ze is rechter dan sommige paarden en pony's die al járen onder het zadel zijn......

Sta-sta-zit gaat goed, tussendoor lange teugel geven en halsstrekken is ook fijn. Verder pakt ze de voorwaartse zithulp goed op (ik moet haar dan met mijn bekken naar voren duwen, automatisch geef je dan iets been, maar veel minder). In combinatie met een stemcommando, wat ze van het longeren al goed kent, legde ze heel snel de link.

Vandaag de zadelmaker op stal gehad, Willem van Wijk, kan hem absoluut aanbevelen. Hij neemt de tijd, met veel aandacht voor je paard en jou, legt uit wat hij doet, vult je zadel op waar je bij staat en past het dan weer. Zadel moest overigens wel mee, er was een van de punten van de boom afgebroken, en dat moest gerepareerd worden. Denk niet dat het paard er veel last van heeft gehad, ze loopt echt super, maar liever het zekere voor het onzekere, ik vind periodieke controles altijd erg fijn.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:47

SabM schreef:
hihi net ff geprobeerd... t is echt zo.
Ga ik vanavond ff meenemen met rijden.

En? Ben wel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:48

Ja, vertel! Het werkt voor mij ook goed idd :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:58

Ik blijf ook altijd wat uit het zadel komen in galop... Hoe zacht ik ook zit _O- Maar das denk meer door de enorme sprongen van paardlief in kwestie.

Ik heb vandaag weer even been is voorwaarts geinstalleerd... Hij loopt niet zo denderend, maar kan er niet de vinger opleggen wat ik fout doe...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:02

Gek is dat, hè, had ik pas ook, paard kwam steeds terug in tempo.

Bleek dat ik gespannen was (kwam ik de volgende dag achter, had lekker uitgeslapen, getraind met Raphi (wat meer op spelletjes doen lijkt dan iets anders :') ) en ik ging rijden, en toen ging het opeens wel :')

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:08

van de week fijn gereden met zadel en vandaag met de bbp, viel me op dat ik toch verkeerde groepen spieren aanspan/verkramp met bepaalde oefeningen op de bbp, werk aan de winkel, ik wil weten wat ik ermee kan, vrijdag gelukkig les, ik kan er ook de vinger niet op leggen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:12

Ik heb al paar weken geen lekker gevoel... Hij loopt niet zoals hij kan, hij loopt ipv dansen. Voor het oog niks geks, maar voelt niet zoals hij hoort ;) Moet er ook aan werken ipv onderhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:17

Hmz.

Heb je de gehele paarden-medische wetenschap er al bij gehad? :')

Nee, zonder dollen, vind het wel apart, eergisteren liep hij fijn, toch?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:34

zo komt weer wat leven in hier, ik heb vandaag genoten van mn dochter! ze reed al een tijdje geregeld op mn merrie maar galop kreeg ik r nog niet toe..wel op dr eigen pony en twee andere paarden op stal ,maar de merrie nog niet,reden: aan=aan en als je t spannend vind niet meer uit...maar goed ,dochter heeft sinds het weekend de moed gevonden en het gaat super! en dat is mooi want in de draf krijgt ze al van alles voor elkaar nu dus lekker oefenen in galop [beter leerpaard is er niet voor haar, paard kent pirs en series !]
morgenochtend weer zelf les, ben benieuwd of jap ook weer meekomt..zou wel handig zijn,kan ze proefje lezen :P ik moet aan de studie ...ken ze nog niet uit mn hoofd :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:37

Gaaf KT! Ik wil foto's!!!! (nee hoor, geintje)

Nah, Jap gaat morgen flexibogen kopen en relaxen in Duitsland volgens mij :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:38

Yamcha schreef:
Hmz.

Heb je de gehele paarden-medische wetenschap er al bij gehad? :')

Nee, zonder dollen, vind het wel apart, eergisteren liep hij fijn, toch?

Hmm, wel redelijk, maar al langere tijd niet zoals hij 'hoort' te lopen en 'kan' lopen. Hij doet wel wat we vragen, maar het sprankelende is eraf en ik moet er wel erg hard voor werken en das voor hem niet zo normaal

Haha KT, wat gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:39

Bel Japeloup of KT :j of ga erheen :j