Angstige ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:43

Wat een leuke foto, ziet er ontspannen uit :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 19:09

Leuke foto Superliesje! :D

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 20:10

Hee, wat is het hier stil geworden... Iedereen op vakantie of zo ??? Zou zomaar kunnen natuurlijk.
Nog lang geen vakantie voor mij, juist extra druk op het werk.
Ik heb even een dipje gehad privé, maar dat heeft ook zijn weerslag op het rijden natuurlijk.
Gisteren en vandaag weer lekker buiten gereden en vooral: genoten :D
Het laatste stuk naar huis over de weg waar de stal aan ligt met mijn benen uit de beugels uitgestapt, dat had ik echt 2 maanden geleden niet voor mogelijk gehouden ;)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 20:31

Hallo elanII ben weinig online geweest (mijn mama is gisteren overleden)
Vanaf morgen weer naar mijn paard er kan nu niets onverwachts meer gebeuren dus kan ik weer een beetje plannen.

Fijn dat je zoveel vertrouwen had dat je zonder beugels durfde :) Ik doe morgen mijn cap maar op (doe ik toch wel want is verplicht op stal :+ )

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 20:45

Ach meisje, wat vreselijk :(:)
Een welgemeend gecondoleerd voor jou en alle andere nabestaanden.
Was het onverwachts of was ze ziek ? Hoef je niet te vertellen als je dat niet wilt he, mag ook via pb.
En dan nog een vriendelijk woord voor mij. Ik ben echt ontroerd...
Heel veel sterkte met het verlies van je mama...

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:48

Hi Elan dank je. Mama was ziek al 3 jaar borstkanker met uitzaaingen en de laatste een dikke maand geleden geconstateerd in haar hersenvlies. De laatste week ging heel hard dus uiteindelijk nog best plotseling.
Dat er dan nog een vriendelijk woord voor een ander is ....... tja dat heb ik van mijn mama geleerd denk ik :) zij was er altijd voor anderen dus dat moet ik nu dan wel voortzetten heh

Ik word er ook gewoon blij van als het anderen goed gaat en in dit geval/topic krijg ik er zelf moed van als het anderen ook lukt dus hup hup allemaal :)

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:54

Zo te zien had jij een fantastische mama. Erg dat de besten het eerst worden weggenomen...
Nogmaals veel sterkte en wat goed dat jij de fijne gewoonte van je mama hebt overgenomen...

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 01:11

ik ben mega druk in me huisje en op me werk.
dus helaas niet heel veel tijd om veel rijden met me paardje.
longeer haar wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 04:17

@RM94 Jeetje... Heel veel sterkte met het verlies.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 12:16

RM94 heel veel sterkte met dit verlies! Hopelijk heb je veel steun aan je omgeving en ook aan je paardje!

Elan, fijn dat je zo ontspannen op je paard hebt kunnen zitten! Ik ga morgen weer heen denk ik!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:05

RM94 Heel veel sterkte. :(:)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:13

Gecondoleerd RM94... bah wat naar zeg |(

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:33

zo vanochtend weer lekker bij mijn paardje geweest wat is dat lekker zeg en wat krijg je daar weer energie van heh. Moet zeggen de merrie is nog wat onwennig en ineens zie ik dan dat mijn paard relaxt is dus met een ander paard aan de slag doet je beseffen wat voor een fijn paard je zelf hebt. Morgen weer lekker erop :)

dankjewel allemaal voor de lieve berichtjes je merkt pas hoe fijn dat is als je ze zelf krijgt

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:51

Rm94, welgemeende condoleances met het overlijden van je moeder. Wat erg voor je. Ik wens je heel erg veel sterkte.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:09

RM94 heel veel sterkte de komende tijd. Wat fijn dat je bij je paard in elk geval tot rust kan komen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 08:58

Hey, met ons gaat het eigenlijk super goed! Ik ben alleen nog bang om een trekker onderweg tegen te komen... Als ik er één in de verte zie slaat mijn hart al ophol.. Ik kan dit maar niet onder controle krijgen...

LisaDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:14

RM94 heel veel sterkte

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:55

Nou ik heb gereden hoor. :7 In de bak. :+ Was er zo weer uit..
Die paarden stonden in de paddock en die kent hij niet, hij was dus heeeel erg opgefokt. Maar wel bij me te houden, al dacht ik op een bom te zitten die iedere seconde kon ontploffen.
Hij heeft ook twee keer gestijgert, mijn schuld had hem niet moeten laten neuzen met dat andere paard, daardoor ging hij dus stijgeren.. (hij heeft echt nog NOOIT onder het zadel gestijgert). Al vind ik dat beter dan dat hij gaat rennen. :') )
Maargoed, daarna weer rustig gestapt. Ondertussen stonden er wel een stuk of 7 mensen naast de bak naar me te kijken wat me op de zenuwen werkte dus maar buiten gaan stappen. Heb ook alleen foto's van buiten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laatste foto was hij nog steeds opgefokt, ja hij was heel de tijd opgefokt ook buiten, ook mede door mijn zit hier zie je toch weer een beetje mijn angst terug... Moet dat toch eens onder controle zien te krijgen.

LisaDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:03

Ook ik stap binnenkort terug in het zadel...
Ik ben gisteren bij een westernvereniging langs geweest waar ze ook les geven.
Een kleine vereniging die door een man werd opgericht die een grote liefde had voor het westernrijden.
Ook geeft hij alleen les op zijn 2 lespaarden.
Hij kent ze door en door,dat geeft mij ook heel wat vertrouwen.
Dus het is een volledige andere richting die mij waarschijnlijk meer zal liggen.
18 juli is de eerste "les", ik houdt jullie op de hoogte ;)

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:45

Veel succes Lisa.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:12

Succes en veel plezier Lisa. :D

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:45

RM94 gecondoleerd.

ik heb nu een weekje niet gereden. aangezien ze een beetje last had van dazen, en dus ook flink jeuk maar nu staat ze ingepakt en kan ik weer es ff der op gaan
heb haar vandaag wel beginsel van pas geleerd:P ik heb met haar nog nooit zulke gekke dingen geprobeerd en ze snapte het sneller dan de pony van mn zusje:P jeah grandioos ding:)

xlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:21

Ik heb gelukkig nog niks meegemaakt. :P
Alleenmaar dat ik een keer op mijn buik ofso ben gevallen, en dat ik een paar secondes niet kon praten en ademen! :P
Ja ik snapte dat dus ook niet.
xx

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:28

Ik lees nog steeds mee, maar post weinig in dit topic. Vanavond wel reden om even een "overwinning" te delen :D Ik rijd meestal buiten, omdat ik dat beter durf dan in de bak rijden. Behalve het eerste stukje als Dúx niet alleen van huis wil, gaat dat eigenlijk heel goed. Het eerste stuk stap ik natuurlijk en het laatste en tussendoor veel draven. Nou wilde ik eigenlijk zo graag een stukje galopperen, gewoon een handgalopje. De reden dat ik dat tot nu toe niet durfde, was de angst dat ik geen controle zou hebben over het tempo. Begrijp me niet verkeerd: ik durf wel in rengalop met Dúx, maar tot nu toe bepaalde hij het tempo en dat was altijd hard... Afijn, vanavond toch de stoute schoenen aangetrokken en... heerlijk een keurig handgalopje gedaan. Ik ben hartstikke trots op Dúx en zeker ook op mezelf. Weer een hindernis overwonnen...

Edit: taalfoutjes...
Laatst bijgewerkt door ElanII op 08-07-11 21:47, in het totaal 2 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:36

Ik heb 2 weken geleden op het paard van mijn tante gereden. Het ging lekker en hij liep netjes. Het was nog een echte hengst ook. Van mijn angst ben ik vrijwel genezen. (gelukkig).