paard met bit of zonder beter lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:16

Onassa schreef:
suleilitha schreef:
Uh.... wie gaat nu per pb door?
Off-topic, hoe gaat het nu met je Onassa, heb je nog iets gehad aan Kiwiko en mij?

Cin gaat via pb door, mag hoor daar niet van :+

Ja, heb er zeker veel aan gehad!!
Het ging echt een tijdje heel relaxed met On.
Helaas heeft ze zichzelf nu weer weet ik wat aan gedaan in de wei, dus moest ze weer een weekje op rust.
Iets in d'r rug was toch weer effe getriggert daar door.
Maar woensdag gaan we het weer gewoon proberen.
Ohja....met het dubbel gebroken bitje ging het vanaf het begin af aan niet echt lekker, mijn idee is dat ze het liefst ongebroken geeft, dus volgende keer toch de pelham maar weer proberen met een los kettinkje.
En was vorige wek op zolder in ouwe rommel aan het loeren, kwam ik toch een dubbel gebroken aurigan bitje van haar tegen! }:0
Heb het dus ooit al eens geprobeert maar dat is waarschijnlijk uit deze toch al wat oudere hersens geschrapt ;)

Toch voorkeur voor ongebroken he...... daar hadden we het eerst ook al over.
Het kan goed dat met het gekdoen in de wei haar "triggerpoint" inderdaad weer een optater heeft gehad. Er zit daar gewoon een vaag "iets", maar daar waren jij, Kim en ik ook al over uit.
Ik geloof toch nog heilig in het feit dat je er uit gaat komen met je fantastische paard!

Oh en Cin, even voor jouw info, Onassa had een probleem met haar paard, dit is een fysieke aangelegenheid bij het dier. Aan de hand van een filmpje zijn Kiwiko en ik gaan brainstormen en we hebben in ieder geval de vinger op de zere plek kunnen leggen, waardoor de oplossing van het probleem steeds dichterbij in zicht komt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:20

Cinnepin schreef:
ik zeg toch ook dat ik eraan wek :D maar jullie geloven me niet ja dan kan ike r veder ook niks aan doen he :P

Dat zal zeker zo zijn, maar hoe verklaar je dan dat je duidelijk op de foto's kunt zien dat je ipv vooruit, achteruit gaat???
Volgens mij heeft je paardje veel meer in zijn mars maar het ziet er gewoon een beetje uit alsof hij down is?

Rinthoron

Re: paard met bit of zonder beter lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:23

Wat vindt Antoine ervan dat je bitloos rijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:25

suleilitha schreef:
quote]

Het kan goed dat met het gekdoen in de wei haar "triggerpoint" inderdaad weer een optater heeft gehad. Er zit daar gewoon een vaag "iets", maar daar waren jij, Kim en ik ook al over uit.
Ik geloof toch nog heilig in het feit dat je er uit gaat komen met je fantastische paard!

Oh en Cin, even voor jouw info, Onassa had een probleem met haar paard, dit is een fysieke aangelegenheid bij het dier. Aan de hand van een filmpje zijn Kiwiko en ik gaan brainstormen en we hebben in ieder geval de vinger op de zere plek kunnen leggen, waardoor de oplossing van het probleem steeds dichterbij in zicht komt.

weet je je zegt dat ik niet wilde leren
Tot voor kort lestte ik niet ( ja vroeger ) en modderde idd zelf wat aan, ik zag verkeerd gaan en ben verhuisd naar een stal waar kundig les werd gegeven ( mag wat kosten uiteraard ) en antoine komt daar, Ik heb gevraagt of ik ook kon lessen bij hem (ik wou hulp en wist dat hij goed was ) En ook die lessen zijn geen tientje!
Dus ik doe er wel degelijk wat aan heb wel degelijk hulp gezocht!
En jullie geven zelf aan veel van hem te leren of clinics hebben bezocht etc, dus jullie kunnen niet zeggen dat ik een onkundig persoon heb uitgezocht!
Ik train keihard met wat hij mij heeft verteld, laten zien, laten voelen. Buiten hem om train ikermee met mn instructrise die zijn opleding succesvol heeft afgeornd ( en als zij niks voorstelde denk ik ook nie dat jij samen werkte met haar op haar accomodatie )
mn paard zat zelfs zo vast dat ze haar hoofd vanauit zit staand niet van links naar rechts kon doen ( buigen in dr hals ) zonder zihzelf te corrigeren met haar achterhand! Ik moest rechtrichten, los werken etc. gelukkig kan ik dit nu wel. Ze kan nu ook snoepjes van me aanpakken als ik op haar rug zit iets wat ze eerst gewoon niet kon! Ik ben er dus echt mee bezig, maar alles heeft zijn tijd nodig!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-09 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:26

Cinnepin schreef:
ik zeg toch ook dat ik eraan wek :D maar jullie geloven me niet ja dan kan ike r veder ook niks aan doen he :P

Als jij zegt dat je dr aan werk geloof ik jou best hoor,
Maar jullie andere foto's waren Zoveel beter dan die dr na kwammen.
Jullie staan stil, Je paard maar jij ook!
Jij moet vooral aan je houding gaan werken en dan niet alleen je houding op je paard maar ook je houding om open te staan voor sugesties en dr van te leren.
En je paard moet echt zn achterhand meer gaan gebruiken, of je dat nou bitloos doet of dr een bit in hangt moet je zelf uit zoeken, Die discussie is hopeloos want je blijft toch zonder bit rijden, Moet jij weten jou paard en jou mening.
Mijn mening is echter dat ik je paard op de foto met bit beter vind lopen,Zeg niet dat het een groot verschil is maar ik zie verschil.

Je paard moet actiever worden, Meer zn achterhand gaan gebruiken en jij moet hier in mee gaan, Veel tempo wisselingen maken, Ga balkjes stappen.
Doe dr wat aan ! Zoals Sul ookal aangaf je paard loopt zo ook kans op slijtage in de voorhand als die constant op zn voorhand loopt.
Dus doe voor 1 keer niet zo eigenwijs en ga dr nou eens werk van maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:26

Rinthoron schreef:
Wat vindt Antoine ervan dat je bitloos rijd?

vond die geen probleem, er zijn meer mensen die bij hem lessen die bitloos rijden, hij vertelde zelfs nof tegen die mensen die er ook waren dat t helemaal zo verkeerd nog niet is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:27

SamSter schreef:
Anoniem schreef:

Als jij zegt dat je dr aan werk geloof ik jou best hoor,
Maar jullie andere foto's waren Zoveel beter dan die dr na kwammen.
Jullie staan stil, Je paard maar jij ook!
Jij moet vooral aan je houding gaan werken en dan niet alleen je houding op je paard maar ook je houding om open te staan voor sugesties en dr van te leren.
En je paard moet echt zn achterhand meer gaan gebruiken, of je dat nou bitloos doet of dr een bit in hangt moet je zelf uit zoeken, Die discussie is hopeloos want je blijft toch zonder bit rijden, Moet jij weten jou paard en jou mening.
Mijn mening is echter dat ik je paard op de foto met bit beter vind lopen,Zeg niet dat het een groot verschil is maar ik zie verschil.

Je paard moet actiever worden, Meer zn achterhand gaan gebruiken en jij moet hier in mee gaan, Veel tempo wisselingen maken, Ga balkjes stappen.
Doe dr wat aan ! Zoals Sul ookal aangaf je paard loopt zo ook kans op slijtage in de voorhand als die constant op zn voorhand loopt.
Dus doe voor 1 keer niet zo eigenwijs en ga dr nou eens werk van maken!

ik had ookal een poos geen les gehad, op die ene foto waar kelly mee aankwam had ik nog les, daarna paar jaar niet meer ;) en nu heb ik t weer opgezocht, en nee niet voor niets dus :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:28

ook balkjes stappen en draven doen we, en als er getwijfeld word ja ook daar hek foto's van :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:29

Cinnepin schreef:
suleilitha schreef:
quote]

Tot voor kort lestte ik niet ( ja vroeger ) en modderde idd zelf wat aan, ik zag verkeerd gaan en ben verhuisd naar een stal waar kundig les werd gegeven ( mag wat kosten uiteraard ) en antoine komt daar, Ik heb gevraagt of ik ook kon lessen bij hem (ik wou hulp en wist dat hij goed was ) En ook die lessen zijn geen tientje!
En jullie geven zelf aan veel van hem te leren of clinics hebben bezocht etc, dus jullie kunnen niet zeggen dat ik een onkundig persoon heb uitgezocht!
Ik train keihard met wat jij mij heeft verteld, laten zien, laten voelen. Buiten hem om train ikermee met mn instructrise die zijn opleding succesvol heeft afgeornd ( en als zij niks voorstelde denk ik ook nie dat jij samen werkte met haar op haar accomodatie )
mn paard zat zelfs zo vast dat ze haar hoofd vanauit zit staand niet van links naar rechts kon doen ( buigen in dr hals ) zonder zihzelf te corrigeren met haar achterhand! Ik moest rechtrichten, los werken etc. gelukkig kan ik dit nu wel. Ze kan nu ook snoepjes van me aanpakken als ik op haar rug zit iets wat ze eerst gewoon niet kon! Ik ben er dus echt mee bezig, maar alles heeft zijn tijd nodig!

Zeg eens, wat heeft mijn gequootte tekst met jouw post te maken? Zo te zien niks, je sticht er alleen maar verwarring mee in de discussie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:30

Citaat:
ik had ookal een poos geen les gehad, op die ene foto waar kelly mee aankwam had ik nog les, daarna paar jaar niet meer ;) en nu heb ik t weer opgezocht, en nee niet voor niets dus :P

Mijn god, en wat zat je daar netjes in het zadel!!!! Als ik jou was zou ik als de wiedeweerga weer les gaan nemen bij diegene die je toen les gaf!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:31

suleilitha schreef:

Ik train keihard met wat jij mij heeft verteld, laten zien, laten voelen. Buiten hem om train ikermee met mn instructrise die zijn opleding succesvol heeft afgeornd ( en als zij niks voorstelde denk ik ook nie dat jij samen werkte met haar op haar accomodatie )
mn paard zat zelfs zo vast dat ze haar hoofd vanauit zit staand niet van links naar rechts kon doen ( buigen in dr hals ) zonder zihzelf te corrigeren met haar achterhand! Ik moest rechtrichten, los werken etc. gelukkig kan ik dit nu wel. Ze kan nu ook snoepjes van me aanpakken als ik op haar rug zit iets wat ze eerst gewoon niet kon! Ik ben er dus echt mee bezig, maar alles heeft zijn tijd nodig![/quote]

Zeg eens, wat heeft mijn gequootte tekst met jouw post te maken? Zo te zien niks, je sticht er alleen maar verwarring mee in de discussie ;)[/quote]

misschien verkeerd gequote maar jij hebt wel degelijk gezegt dat ik bij onkunig iemand les ;) en twijfelde of ik uberhaupt wel els van antoine kreeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:32

suleilitha schreef:
Citaat:

Mijn god, en wat zat je daar netjes in het zadel!!!! Als ik jou was zou ik als de wiedeweerga weer les gaan nemen bij diegene die je toen les gaf!!!

wie weet heb ik als ik hier een tijdje gelest heb ook weer zo'n houding, je weet dat ik pas kort les! dus alles is nog niet perfect geef me ff de tijd zeg, die houding had ik ook niet in 123! En ik kantel mijn bekken daar verkeerd hoor, kijk maar goed heb zo'n kromme holle rug als eeen ja als een iets dat krom is

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:33

vreemd...als ik de naam antoine de bodt hoor ,zie ik in mijn gedachte paarden uitelkaar lopen,over hun tempo,en op de voorhand.....ligt denk ik aan mij...

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:33

daar zat je inderdaad een stuk beter. Fjordje loopt ook actiever dan de andere foto's. Daarna ben je gestopt met lessen. Iets waar ongetwijfeld een rede voor was. Daarna zijn jullie gigantisch achteruit gekukkeld. Maarr.. leg deze fout niet bij je pony maar bij jezelf.. jij stopte met lessen, je rijwijze gaat achteruit (wat begrijpelijk is). Je pony kan hier niks aandoen. Geloof niet dat er veel kwaad in het beestje zit.
Laatst bijgewerkt door Ladygiroc op 09-02-09 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:34

oja en van boom op boomloos is echt weer opnieuw aan je houding werken, je kan wel zeggen van niet, maar ga met mensen om die ook op boomloos over zijn gestapt en die zeggen t allemaal! Het kostte tijd maar later kwam het weer die houding!
Op een boomloos zadel ga je ook een betere onafhankelijke zit onwikkelen!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:34

Wat ik je ook al in de pb zei, AdB is goed, maar.....niet zaligmakent!
Haal er wat dingen uit, maar kijk verder dan alleen AdB en combineer daarmee!
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden, maa rik heb het gevoel dat je je alleen maar vastpint op de methode AdB.
En wat ik al zei, heb 1 les van hem gehad, waar ik zeker wat mee kon, maar ben daarna door gegaan met meer andere zaken erbij te zoeken en daar de combi in te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:35

Ladygiroc schreef:
daar zat je inderdaad een stuk beter. Fjordje loopt ook actiever dan de andere foto's. Daarna ben je gestopt met lessen. Iets waar ongetwijfeld een rede voor was. Daarna zijn jullie gigantisch achteruit gekukkeld. Maarr.. leg deze fout niet bij je pony maar bij jezelf.. jij stopte met lessen, je rijwijze gaat achteruit (wat begrijpelijk is)

jah en daarom les ik weer, en niet omdat ik NIET wilde leren zoals sommige hebben beweerd

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:35

Cinnepin schreef:
misschien verkeerd gequote maar jij hebt wel degelijk gezegt dat ik bij onkunig iemand les ;) en twijfelde of ik uberhaupt wel els van antoine kreeg

Ho hoooo...ik was degene die eraan twijfelde, niet Sul daar van beschuldigen want je stuurde mij ook die pb met die foto van Antoine om me te overtuigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:36

Je moet echt een keer leren lezen, ik zeg niet dat AdB niet goed lesgeeft, ik trek je instructrice wel enorm in twijfel. alleen al gezien het feit hoe je op de recentste foto's op je paard hangt.
De oude foto, toen je nog leste bij je vorige instructie, zag er kwa zit keurig uit. Nogmaals jammer dat je zo bent afgegleden kwa nivo en nog jammerder dat je dat zelf niet ziet.
Zelfs als je tien jaar niet had gereden, had je niet zo dramatisch .................. op een paard hoeven zitten dan jij toont op de foto's met die paarse pyamabroek. Een beetje instructrice had je acuut even goed aangepakt en gecorrigeerd en vermeden dat er een tweede keer kwam dat je zo zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:36

Onassa schreef:
Wat ik je ook al in de pb zei, AdB is goed, maar.....niet zaligmakent!
Haal er wat dingen uit, maar kijk verder dan alleen AdB en combineer daarmee!
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden, maa rik heb het gevoel dat je je alleen maar vastpint op de methode AdB.
En wat ik al zei, heb 1 les van hem gehad, waar ik zeker wat mee kon, maar ben daarna door gegaan met meer andere zaken erbij te zoeken en daar de combi in te vinden.

ik les ook nog met een instrctrise die ook zaakjes erbij haalt
en idd hij is niet zaligmakent, mar dat is niemand ;)
je moet je ook op je gemak kunnen voelen bij een lesgever Ik heb les gehad van iemand die t probleem sterrenkijken wilde oplossen met een slof, ja een keruige houding had ik ja, maar sterrenkijken met een slof oplossen., nee dat KAN imo niet dus gestopt met de les ( overigens ga ik niet over alles lesgeverfs nu zeggen waarom ik met hen gestopt ben maar ja het heeft een reden natuurlijk )

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:37

geerke schreef:
vreemd...als ik de naam antoine de bodt hoor ,zie ik in mijn gedachte paarden uitelkaar lopen,over hun tempo,en op de voorhand.....ligt denk ik aan mij...

En juist daarom ook wil ik aangeven, pak er iets van mee, maar ga dan verder kijken, want AdB is niet zalig makent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:38

Cin, weer interpreteer je de zaken verkeerd, het ligt echt niet aan het boomloze zadel dat je opeens zit als een krant, maar aan jezelf en aan je instructie die je niet terechtwijst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:39

aan de achrehand werken we ook, mijn instructrise laat me daar keihard voor werken ( en jahoor ik heb ook spierpijn na een les en mn paardje volgens mij ook ) ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:40

mijn instructrise doet dat wel sul! dat geef ik al aan!!!! Maar je ehbt t niet in een keer voor elkaar daar moet je aan werken!
ook jij moet dat snappen, en het heeft wel degelijk met boomloos en niet boomloos te maken, op boomloos heb je veeeeel minder steun. Maar das een totaal andere discussie, dan moet je ff een ander topic aan maken ;)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:41

Zou je eens kort samen kunnen en willen vatten hoe jouw les eruit ziet ongeveer? Waar ze op let?