Projectje.........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Re: Projectje.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:34

Doei!

Ik steek mijn hand op voor Suleilitha.. en zwaai gelijk even..
Zo eerst eens gaan slapen, morgen weer een dag 'bokt' Doei!
Laatst bijgewerkt door Casarell op 11-11-08 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:35

suleilitha schreef:
Iemand zin in een update over het paard genaamd Projectje, dan graag een hand opsteken!!!!!!

IKKE!! Haha!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:36

suleilitha schreef:
Iemand zin in een update over het paard genaamd Projectje, dan graag een hand opsteken!!!!!!

Mijn handje gaat omhoog.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:39

suleilitha schreef:

steekt hand op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:45

Zammie, klopt hoor. Momenteel ben ik meer naast de paarden bezig dan erop en dat geeft weer mooi gelegenheid om mezelf eens even netjes op te voeden Haha!. Onder het zadel werkt het net zo, maar dat is ook niet altijd even makkelijk.

Sul, ik, ik, ik, ik!!!

maikeltje

Waar blijft die update? Haha!

Urbanus

ik ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:52

Sorry, kreeg net de laatste informatie. Dus ik was nog even telefonisch bezet.
Wel, ze krijgt een nieuwe baas en die heeft al kennis met haar gemaakt. Een hele lieve jonge man die een gigantische klik met haar heeft, zelf een paardenverleden heeft maar dan zijdelings in de drafsport en graag met dit dier de mensport weer wil oppakken. Ik ben wildenthousiast!!!!
Ze blijft nog even bij ons, ik wil graag nog even de puntjes op de I zetten en de nieuwe baas indien nodig, bijstaan.
Verder is het zijn bedoeling dat ze naast het aangespannen werk ook onder het zadel zal worden gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:54

Wat gaaf zeg!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:55

Wat leuk zeg! Super dat ze een leuke baas krijgt! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:56

Ja, dit is zeer zeker heel gaaf. En de eigenaren zullen niet klagen want die krijgen een goeie prijs. Ze moet nog even worden gekeurd maar ik zie geen bezwaren, over de klinische keuring maak ik me totaal geen zorgen. Of ze rontgenologisch zal worden gekeurd weet ik niet, ik ga op dit vlak niet tussen de beide partijen inzitten. Dat stukje moeten ze zelf maar uitzoeken.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:01

femmefatale1 schreef:
suleilitha schreef:
Lieveli, bij mij zien de eerste keren onder het zadel er weinig anders uit. No need to be ashamed. Je zit niet aan de mond, je laat het paard het mooi even zelf uitzoeken!!!

Voorwaarts is een eerste vereiste Knipoog
Je kan niet verwachten dat een paard begrijpt dat hij moet lopen als hij tegendruk krijgt in de mond..
Daarom idd los laten en naar voren..

En er zijn genoeg mensen hier die dat snappen Haha!

ja hier wel maar mensen zeg....sommige Verdrietig

laatst ook weer iemand: hij steigert!
ja,duhhhhhh hoe zou dat nou toch komen Clown

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:03

suleilitha schreef:
Ja, dit is zeer zeker heel gaaf. En de eigenaren zullen niet klagen want die krijgen een goeie prijs. Ze moet nog even worden gekeurd maar ik zie geen bezwaren, over de klinische keuring maak ik me totaal geen zorgen. Of ze rontgenologisch zal worden gekeurd weet ik niet, ik ga op dit vlak niet tussen de beide partijen inzitten. Dat stukje moeten ze zelf maar uitzoeken.

gefeliciteerd sul.
gelukkig toch niet je werk voor niets!
[ben nu alleen wel heel nieuwschierig waarop de vader tot de beslissing is gekomen Schijnheilig ]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:05

Dank je wel Mariska. Op je laatste vraag kan ik inhoudelijk niet ingaan, dat zou niet netjes van me zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:06

Wat een fijne afloop! Gelukkig heb je eer van je werk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:08

Haha, nou die eer komt pas echt als ze over een tijd met de nieuwe baas vriend en vijand versteld zal laten staan, dan pas is het voor mij eer!!!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:08

Amai da's prachtig nieuws voor jou, het projectie'tje en de vader van dat meisje. Echt leuk dat er iemand geschikt voor is gevonden Lachen.

suleilitha schreef:
Haha, nou die eer komt pas echt als ze over een tijd met de nieuwe baas vriend en vijand versteld zal laten staan, dan pas is het voor mij eer!!!

Dat zal je normaal gezien wel lukken Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:13

Hihi, de nieuwe baas heeft vast wel een groom nodig in de toekomst en dat is nou nét mijn baantje!
We zijn er nu helemaal uit, de eerste tijd blijft het paard bij ons staan, we hebben plek want de nieuwe buitenboxen zijn zo goed als klaar.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:32

Hey meis, super hoor! Knipoog
Dat klinkt als vanuit een boekje, top! Haha!

En met je opmerking over de Engelsen sla je de spijker op zijn kop- zo zijn de Ieren, de Aussies, etc. Dat zijn paardenmensen, en dat is nu net het essentiele verschil met mensen met paarden. Cool

Ik heb daar zo belachelijk veel geleerd en wat vooral opviel? De relaxtheid, het warme en symphatieke naar het dier. Geen gestress, gepluk, druk, dwang , paniek, je zag de kleinste knulletjes op de grootste Volbloeds rondrijden en als het dier als kermisattractie rondsprong, doodleuk negeren, dier ontspande, en ze gingen verder. Haha! Het dier kreeg dan ook kans te overdenken wat er was. En die handigheid met er op springen, ik was echt een zoutzak Clown , nee, zij hebben mijn ogen geopend en ik heb bewondering voor een ruiter in Nl, maar dit was wel iets aparts, hoor! Pling

Kiwiko,jij zult vast wel eorm veel geleerd hebben van die paarden in je leven, meer als van die eigenaren! Knipoog

En dan nog chemie- niks is imo belangrijker dan chemie tussen jou en je paard. Daarvoor hoef je geen briljante ruiter te zijn, niet intelligent of ervaren.. Haha!

Ik zag dat met een kind van 7 op mijn vroegere renpaard wat net van de baan kwam en nogal hectisch was, zelfs HJ Lozeman vond haar wel eens vermoeiend. Dit kind reed dit paard met d'r voetjes onder het zadel uit doodleuk nageeflijk door die bak, wist zij veel..Die merrie was ontzettend genuine zoals ze dat noemen in het engels, integer misschien op z'n NL..Zuiver op de graad. Knipoog
En de beste stuurlui die wel M2 reden met hun Anky broekjes? Daar dededze het niet voor. Cool

Kortom; Laat zo'n beest in zijn waarde, ze geven hun grenzen echt wel aan maar je moet ze wel willen zien! Pling

En is er geen klik vanaf moment 1? Dan kan het verhaal wat langer worden.... Ach gut

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:47

femmefatale1 schreef:
Hij doet het niet-> hij kan het wel-> .... stomme knol..-> hij wil het niet......

Bij mij gaat het zo: Hij doet het niet-> ik doe het vast fout-> Ahh, gelukt, pony kan het wel, baas is soms wat onduidelijk.

Stomme knol en wil het niet komen bij mij niet voor.. 99,9% van de fouten zijn de mijne Knipoog

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:51

Klinkt super Sul. En mooi dat het paard nog even de tijd krijgt bij jouw.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:52

Ik lees nu net de update! Goed nieuws Sul! Ja Fijn voor het paard dat ze nog eventjes de tijd krijgt om verder "op te knappen" en dat ze zo'n lieve nieuwe baas gaat krijgen Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:19

Super nieuws voor projectje!! Fijn dat het beestje nu een goede eigenaar krijgt!

Tallie_Ho schreef:
femmefatale1 schreef:
Hij doet het niet-> hij kan het wel-> .... stomme knol..-> hij wil het niet......

Bij mij gaat het zo: Hij doet het niet-> ik doe het vast fout-> Ahh, gelukt, pony kan het wel, baas is soms wat onduidelijk.

Stomme knol en wil het niet komen bij mij niet voor.. 99,9% van de fouten zijn de mijne Knipoog

Helemaal mee eens! Je hoort zo ontzettend vaak "paard loop te klieren" "paard wil niet" etc. Dat is zo'n onzin! Vrijwel altijd ligt het aan de ruiter. Mooi voorbeeldje, mijn favo paard op de manege waar ik les wil nog wel eens bokken in de overgang draf-galop. Dit komt omdat hij de kluts kwijt raakt indien je teveel je buitenbeen aanlegt. Doe je dit niet, dan doet hij het keurig. Veel reageren nog wel eens met opmerkingen als "hij wil het niet!". Dan krijg je de eigenaresse/instructrice op je dak: nee, jij doet het niet goed. Is trouwens ook een paard die het genoemde belonen, op een paar pagina's terug, erg belangrijk vind. Geef je niet aan wat hij goed doet, wil hij niet meer voor je werken. Kriebel hem eens met een keurige overgang o.i.d. en hij wil alles voor je doen. Prachtig voorbeeld dat duidelijkheid en eerlijkheid en ook beloning erg belangrijk zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:11

Oh, Zwerte, dat zijn zúlke goede leerpaarden OK dan!

Die paarden zijn goud waard..... en met instructeurs die ze op waarde weten te schatten, kunnen ze ruiters goed opleiden!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:45

absoluut, zulke paarden hebben we meer en de eigenaren en instructie is geweldig, die houden met elk paard rekening, ze mogen zichzelf zijn. Zie je niet vaak op maneges!
En het is inderdaad een geweldig leerpaard. Geeft gewoon een bok als het hem niet bevalt omdat je wat fout doet. Geen nare bok ook nog eens, er valt zelden iemand af.
Ik heb op hem hele duidelijke galophulpen leren geven! Sowieso erg veel van hem geleerd.