Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Layco_ schreef:Er staan hier echt heeeel erg veel posts in met allemaal reactie's op verschillende vragen, dus
vertel ik mijn ''vraag'' gewoon nu hier :p
Ik krijg mijn pony echt heeeuul moeilijk naar beneden, en als ik hem naar beneden krijg reageert hij maar op
1 hand en dat is mijn rechter.
Eerst rijd ik hem gewoon heel erg los, anders krijg je hem niet naar beneden, en als hij dan eenmaal los is,
wil hij nog amper naar beneden..
iemand tips ???
_Layco_ schreef:Citaat:Paard niet met je handen naar beneden willen krijgen is volgens mij de beste tip voor je
Ik rijd niet alleen met mn handen hoor
Kheb niet voor niks ook benen gekregen
Nee, als ik haar naar beneden rij, dan kneepjes in de teugel en
actief rijden met kuitdruk enz enz
_Layco_ schreef:Nee dat niet alleen
Ooh, ik kan echt niet uitleggen.
TheStar schreef:mijn paard wil echt helemaal niet aan de teugel, zelfs mijn rij-instructrice moest er een half uur opzitten voor ze aan de teugel ging en nee dat lag niet aan mijn instructrice.
Ze is echt ongelooflijk koppig in dit, maar met een buitenrit gaat ze soms bijna aan de teugel uit zichzelf maar als ik dan het laatste zetje wil geven gooit ze haar hoofd hoog op en is ze weer onmogelijk.
Kan iemand me helpen?
superwoman schreef:IrmaChampion schreef:Gioyy Zegt ergens dat je moet drijven en drijven maar toch tegenhouden zodat hij impuls krijgt.
Maar hoe kun je je paard nu precies tegenhouden zonder te trekken?
dat is dus gas geven en remmen én dat is dus niet de juiste manier
es203 schreef:Ik heb altijd met mijn paard dat het eerste halfuur helemaal goed is en na een halfuur is het weg?!?!
Weetje jullie misschien wat het is?
starangel0 schreef:Waar ik altijd moeite mee heb, dat is om mijn paard dan ook mooi ontspannen te houden. Ik krijg haar meestal wel ontspannen, maar op het moment dat ik dan het paardje stuur of iets anders met mn handen ga doen, vliegt ze weer omhoog met haar hoofd :S Iemand tips hiervoor?
minetje schreef:mijn paardje wou dat ook niet.
staat hij/zij in de stal? zo ja probeer hem/haar dan met snoepjes haar neus tussen haar benen en met haar neus links en rechts naar zijn/haar kont de richten.
maak de nek helemaal losjes. als dat goed gaat dan ga je naast hem/haar staan zodat zij/hij aan de rechter kant van jou staat.
doe je rechterhand over de nek en hou de teugel vast en mey je linkerhand de linkerteugel en probeer haar dan aan de teugel te rijden in de stal en dan mag je er niet opzitten.
snap je het nog?
dat heb ik geprobeert en ik had dat 2 weken gedaan en daarna liep ik de bak in stapte op en reed een rondje daarna ging ik stilstaan in het midden of op de hoefslag en kneep ik en daarna stond ze aan de teugel.
owja en een goede vriend van mij hij kan heeel goed rijden hij zij knijp met je rechterhand als zijn/haar rechterbeen naar voor gaat hetzelfde bij links.
en hij zei ook nog:''knijp,knijp,knijp en rust zo werkt je je paard naar beneden.
en rijd vooral ontspannen. als jij ontspannen bent word je paard dat ook en zal hij vanzelf nageven.''
ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
en kijk ook naar de films horsewhisperer enzo of dressuurflms daar kun je ook wat aan hebben
starangel0 schreef:Ik denk dat het contact, wat je op dat moment hebt, verbroken wordt. Dan krijgt je paard een rukje in de mond, of het contact is weg, en dan gaat dat hoofd weer omhoog. Een tip die ik ooit eens gekregen heb op les, en die erg goed geholpen heeft is deze: pak een stukje manen erbij in je hand (je handen zijn als het goed is zo'n 10 cm boven de manenkam, kan ook lager zijn, als je onderarm met de teugel één rechte lijn is naar het bit) dan voel je of je je handen stilhoudt of niet.Waar ik altijd moeite mee heb, dat is om mijn paard dan ook mooi ontspannen te houden. Ik krijg haar meestal wel ontspannen, maar op het moment dat ik dan het paardje stuur of iets anders met mn handen ga doen, vliegt ze weer omhoog met haar hoofd :S Iemand tips hiervoor?
es203 schreef:Ik heb altijd met mijn paard dat het eerste halfuur helemaal goed is en na een halfuur is het weg?!?!
Weetje jullie misschien wat het is?