Ezz93 schreef:Moll schreef:snap wat je bedoel, maar waarom zou je dat doen dan?
Om een ophouding te maken o.i.d.
die komt van uit de elleboog nooit van uit de hand
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moll schreef:die komt van uit de elleboog nooit van uit de hand
Ezz93 schreef:Moll schreef:die komt van uit de elleboog nooit van uit de hand
Bij mij komt een ophouding toch echt uit mijn pols. Als je het met je elleboog wil doen, dan wordt je hulp ontzettend groot, omdat je je bovenarm spier gebruikt om je elleboog te bewegen.
Ezz93 schreef:Bij mij komt een ophouding toch echt uit mijn pols. Als je het met je elleboog wil doen, dan wordt je hulp ontzettend groot, omdat je je bovenarm spier gebruikt om je elleboog te bewegen.
superwoman schreef:Nee hoor, dan wordt je hulp niet erg groot.
Een beetje aanspanning is al voldoende. Juist met de pols krijg je een blokkerende werking waardoor de hulp groot wordt.
Ezz93 schreef:superwoman schreef:Nee hoor, dan wordt je hulp niet erg groot.
Een beetje aanspanning is al voldoende. Juist met de pols krijg je een blokkerende werking waardoor de hulp groot wordt.
Mij lijkt dat als je een ophouding vanuit je elleboog maakt, je je hele arm naar achter doet waardoor deze niet meer met het paard meebeweegt. Terwijl als je het met pols doet, dan kan je arm mee blijven bewegen met je paard terwijl je wel een ophouding maakt.
Ezz93 schreef:superwoman schreef:Nee hoor, dan wordt je hulp niet erg groot.
Mij lijkt dat als je een ophouding vanuit je elleboog maakt, je je hele arm naar achter doet waardoor deze niet meer met het paard meebeweegt. Terwijl als je het met pols doet, dan kan je arm mee blijven bewegen met je paard terwijl je wel een ophouding maakt.
superwoman schreef:Ezz93 schreef:Dat bedoel ik ook aanspannen, maar niet je hele arm.
Maar als je dat vanuit de pols doet is je hulp veel groter.
Anna5 schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen!![]()
Maar hoe kun je het beste je paard aan de teugel krijgen?
Gr.,
Yamcha schreef:Soms he...... kun je dat al doen door je billen iets aan te spannen... .
NeverGiveUp schreef:Is het wel mogelijk dan? En zijn er mensen die hun paard níet tegenwerken, op geen enkele manier?
NeverGiveUp schreef:Is het wel mogelijk dan? En zijn er mensen die hun paard níet tegenwerken, op geen enkele manier?
Ezz93 schreef:superwoman schreef:Je moet dus niet heel je arm bewegen of je pols, aanspannen is meer dan voldoende en zoals moll zegt wel mee gaan met de beweging.
Dat bedoel ik ook aanspannen, maar niet je hele arm.