Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amagun

Re: Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:15

Miffie schreef:
Nou ik vind de blik in zijn ogen anders meer dan genoeg zeggen! Hij kijkt zeker niet relaxed!

My god, een mooi open oog, is spanning?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:16

Hij kijkt gewoon waar hij naartoe moet. Ik zie geen wit in de ogen, geen wijd opgesperde oogleden en zeker geen spanning.

Sorry, maar dit is spijkers op laag water zoeken...

Miffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:17

kijk nog ff terug op mijn bericht Wouter24 ik heb er iets aan toegevoegd!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:17

Even reageren op dit stukje..
Zal daarna de rest even doorspitten.

Japke_Z schreef:
marcolemar schreef:
tja wat dacht je dat salinero zo passageert uit verzameling en oprichting, hun doen dat soort dingen met de stok

ben je d'r ooit bij geweest, zo niet dan heb je geen recht dat te zeggen!
denk je nou werkelijk dat een paard gaat passageren als je hem maar hard genoeg slaat????
op de foto is duidelijk te zien dat de stok ontspannen vast wordt gehouden, zo kan je niet eens slaan..........

Ik denk dat ik het recht wel hebt om te zeggen dat er inderdaad paarden bij 1 van de genoemde ruiters met een bamboestok wordt geleerd om maar hoger en met meer afdruk te piafferen en te passageren.
Tuurlijk het begin zit er bij deze paarden wel in alleen ze willen net niet hun voorbenen hoog genoeg doen en dus met meer expressie lopen.
Moet er ook bij vermelden dat dat niet aan de amazone ligt maar aan haar trainer.

Persoonlijk maakt het mij niets uit hoe paarden op dat nivo getraint worden, wat ik wel erg vindt is al die mensen die ze zien trainen het thuis zonder begeleiding even na-apen.
Maarja sinds dat Anky er is wil iedereen nu eenmaal Anky zijn (ik niet anders had ik wel een dressuurpaard gekocht ipv een Haflinger).

Miffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:18

Sorry guys wat jullie ook vinden... hij maakt voor mij geen relaxedte (tja hoe schrijf je zoiets) indruk!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:18

Ik vind je reactie op z'n minst merkwaardig Wouter!

Misschien heb je mijn verhaal over de piaffe toch niet helemaal begrepen. Daar is namelijk niets kortzichtigs aan, laat staan dat het eraf zou stralen zoals jij beweert.

Ik durf te beweren dat de ruiters die jij impliceert, nog veel meer uit hun paard kunnen als ze het LDR vaarwel zouden zeggen.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:19

Miffie schreef:

Paranormaal begaafd Verward

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:20

Aqua8horse schreef:
Ik vind je reactie op z'n minst merkwaardig Wouter!

Aah dan weet je ook hoe het voelt Ach gut

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:20

Miffie schreef:
Nou ik vind de blik in zijn ogen anders meer dan genoeg zeggen! Hij kijkt zeker niet relaxed!
T hele plaatje is zoo zo zo opgekropt en ik zie geen ontspanning! Ik heb t gevoel alsof er geen plezier in heeft!

Verward Een mooi opgerichte hals, met het neusje op de loodlijn, de oren gespitst naar voren, een schuimende mond, een lichte verbinding met de ruiterhand, een mooi open oog.....

Hoe moet een paard dan lopen? Hij mag niet diep en rond, maar ook niet met de juiste oprichting want dan is het weer opgekropt... Ziek

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:21

Ik ben het volledig met Miffie eens, dit paard straalt niet zoals het zou moeten....ik zie duidelijk angst in het oog.

@Tyrza: ik zal even terug zoeken. Maar mijn vraag is welke ruiter in het voordeel is, zoals geschetst.

Cassidy

M3isSi3j schreef:
Ik wil hier verder niet over oordelen (dus niet beoordelen of verordelen) simpelweg omdat ik niet de kennis en ervaring hiertoe heb.

Wat me wel opviel waren deze foto's:

http://www.kahlin.net/noir/dressyr/roll ... .jpg[/img]

http://www.kahlin.net/noir/dressyr/roll ... .jpg[/img]

Bij deze is duidelijk te zien dat het paard de hand niet volgt.. kan een moment opname zijn geweest.. was er verder niet bij en zoals ik al zei: oordeel er verder niet over..

Ik heb er geen verstand van, maar hoorde als westernruiter die ongeveer hetzelfde systeem hanteerd, dat Anky het systeem hanteerd van weerstandbiedende hand en dan alles los laat als het paard daar loopt waar ze hem hebben wil. En dan zijn die foto's absoluut een bewijs daarvoor, en ook een bewijs dat het paard daar naartoe wil omdat hij daar met rust gelaten wordt (dus niet "geen gelul, in de krul", geen constante druk.

Ik kan me toch echt niet opwinden over de foto's, ze weten heus wel waar ze mee bezig zijn. Het wordt pas een probleem als anderen net zo gaan rijden terwijl hun paarden deze methode niet leuk vinden, of als de ruiter niet weet waar hij mee bezig is. Hoe vaak hoor je niet: beter slecht gekopieert dan goed uitgevonden?

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden, en bij Salinero werkt deze methode. Hij werkte ook bij Bonfire. De paarden waarbij de methode niet werkte zullen we nooit onder Anky in een wedstrijd zien starten.

Miffie

Wouter24 schreef:
Miffie schreef:

Paranormaal begaafd Verward

Wie weet..... Pling

Citaat:
Persoonlijk maakt het mij niets uit hoe paarden op dat nivo getraint worden, wat ik wel erg vindt is al die mensen die ze zien trainen het thuis zonder begeleiding even na-apen.
Maarja sinds dat Anky er is wil iedereen nu eenmaal Anky zijn (ik niet anders had ik wel een dressuurpaard gekocht ipv een Haflinger).

Helemaal mee eens Woestein Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:22

Aqua8horse schreef:
Misschien heb je mijn verhaal over de piaffe toch niet helemaal begrepen. Daar is namelijk niets kortzichtigs aan, laat staan dat het eraf zou stralen zoals jij beweert.

Een verhaal over piaffe..... van iemand die van z'n leven nog geen goede (!!!) piaffe heeft gevoeld.....

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:24

Nee, Wouter ik vind je reactie uiterst merkwaardig. Dat is heel wat anders dan een reactie ervaren Party!!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:25

Aimee schreef:
Miffie schreef:
T hele plaatje is zoo zo zo opgekropt en ik zie geen ontspanning! Ik heb t gevoel alsof er geen plezier in heeft!

Verward Een mooi opgerichte hals, met het neusje op de loodlijn, de oren gespitst naar voren, een schuimende mond, een lichte verbinding met de ruiterhand, een mooi open oog.....

Hoe moet een paard dan lopen? Hij mag niet diep en rond, maar ook niet met de juiste oprichting want dan is het weer opgekropt... Ziek

We kunnen ze natuurlijk ook gewoon in de wei laten staan. Zonder halster natuurlijk, straks krijgen ze daar ook van die zielige afdrukken van als ze gaan zweten. Net als van die martelwerktuigen genaamd neusriem.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:26

@Aimee: Zou ik je mogen vragen waar je het idee vandaan hebt dat ik geen piaffe zou hebben gevoeld?

Ook ben ik benieuwd naar wat er mis is met mijn verhaal over piaffe? Zou je kunnen uitleggen wat daarin niet correct zou zijn in jou ogen?

Miffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:26

Fleurtje100: Wat is dat nou weer voor rare opmerking! Ik mag toch gewoon mijn mening geven? Ik vind dat en dat is en blijft alleen mijn mening!
Laatst bijgewerkt door Miffie op 09-06-05 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:27

Aqua8horse schreef:
Ik ben het volledig met Miffie eens, dit paard straalt niet zoals het zou moeten....ik zie duidelijk angst in het oog.

@Tyrza: ik zal even terug zoeken. Maar mijn vraag is welke ruiter in het voordeel is, zoals geschetst.

Laat me raden, jij wilt zeker het wit in de ogen zien.... dan is een paard níet angstig maar ontspannen..... Rolleyes Hoe wil je ervoor zorgen dat een paard meer gaat stralen dan Gribaldi???

De situatie die jij schetst is verder niet reëel; je kunt niet stellen dat een klassieke ruiter áltijd een ontspannen paard als uitgangspunt heeft en ook niet stellen dat een LDR-ruiter áltijd een gespannen paard als uitgangspunt heeft.
Heb jij nou nog niet begrepen dat LDR een toevoeging is aan de training, niet een totale vervanging van het klassieke?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:32

Nou, ik vond het weer zeer interessant... Afbeelding

Maar ik ga lekker Afbeelding
drukke dag morgen...

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:34

Ik denk dat ik zelf heel goed weet wat ik wil zien om plaatje te kunnen waarderen!
Door Gribraldi meer balans te geven, Aimee.

Waarom is de situatie die ik schets in jouw ogen niet reëel?
Uit de voordelen die worden opgenoemd door LDR gebruikers blijkt dat LDR wel degelijk gebruikt wordt om meer ontspanning te krijgen in het paard. Kennelijk zie jij een ander voordeel in het gebruik van LDR. Daar ben ik in geinteresseerd. Het zou fijn zijn als je dat voordeel even kunnen omschrijven.

Ja, het is mij volkomen duidelijk dat het een toevoeging is aan de training. Maar als je dat waarvoor je LDR gebruikt, gewoon klassiek kan oplossen wat is dan nog het voordeel?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:35

Wel truste Tyrza, ik hoop dat je morgen nog even tijd kan vinden om toch nog even in te gaan op mijn vraag.

Ik vind het nog steeds interessant, namelijk.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:38

Aqua8horse schreef:
Ik ben het volledig met Miffie eens, dit paard straalt niet zoals het zou moeten....ik zie duidelijk angst in het oog

Hehe, wat een hillarische reactie weer! Nou ik heb vrijdag Gribus in levende lijve mogen zien, en hij was alles behalve angstig! Haha!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:39

@Aimee Ik vind de oprichting onnatuurlijk. Zou je kunnen uitleggen waarom jij hem zo mooi vindt?

Oortjes naar voren bij een dergelijke vorm van vezameling vind ik een slecht teken. Het paard is attent op iets voor hem en niet op de ruiter.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:40

A8h, ga eens zoeken op mijn berichten over LDR... staat héél uitgebreid beschreven wat ik de voordelen vind en wat daar staat, dat onderschrijf ik nog steeds.... herhalen is imo dus niet nodig.

Heb je Gribaldi zien lopen in Nijmegen?

Ik heb al aangegeven waarom ik de situatie die jij schetst niet reëel vind, herhaling is wederom niet nodig.

Waarom schrijf jij toch steeds maar over "oplossen"?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:43

@VValar Wat geeft jouw een reden om mijn waarneming in twijfel te trekken door de waarneming van jezelf te gebruiken als bevestiging?

Vreemd, ik zeg namelijk helemaal niet dat het zo is. Ik zeg duidelijk dat ik angst zie in dat oog op de foto. Dat is dus een verschil.