Godzijdank wordt overal erkend dat tijden en dus ook rijden veranderd, ik blijf zeggen dat je niet kunt oordelen aan de hand van foto's, maar deze 2 zwart-wit foto's vind ik nu niet echt een fijn en goed beeld uistralen,...
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Wouter24 schreef:Zie mijn filmpjes
) QQQQ schreef:Goeie collectie filmpjes!
Bij Anky valt me qua hoofdhouding op dat deze de hele tijd knikt van hooguit nèt op de loodlijn tot daarachter. Alle anderen, inclusief rembrandt hebben een veel stillere hoofdhouding (tov de rest van het paard) en zijn wel voor de loodlijn.
In de loop der jaren zijn we duidelijk meer belang gaan zoeken in het op de plaats piafferen. Bij allen zie je echter veel tactfouten en zelfs neiging tot achterwaarts stappen. Heb je ook zo'n serie filmpjes met basisgangen? Arbeidsdraf of zoiets? (of laat maar, da's eigelijk volledig off topic - was ik er bijna weer ingetrapt!!)
Anoukie schreef:Nee maar die filmpjes van Anky waar 4xQ het over heeft?

knhs reglement schreef:Artikel 116 De piaffe.
1. De piaffe is een zeer verzamelde, gecadanceerde, verheven, diagonale beweging, die de indruk geeft van een draf op de plaats. De rug van het paard is soepel en elastisch. De achterhand daalt licht, de heupen en de spronggewrichten zijn actief, goed onder gebracht en geven aan de schouder en de hele voorhand een zeer grote lichtheid, vrijheid en beweeglijkheid. Ieder diagonaal benenpaar wordt om en om opgetild en weer neergezet in dezelfde cadans en met een enigszins verlengd zweefmoment.
2. In principe moet de toon van de hoef van het opgeheven voorbeen ter hoogte komen van het midden van het pijpbeen van het andere voorbeen. De toon van de hoef van het opgeheven achterbeen komt tot juist boven de kogel van het andere achterbeen.
3. De hals moet verheven en gebogen zijn en het hoofd op de loodlijn verticaal. Het in de hand gesteld zijn blijft licht en zacht en de nek soepel. Het paard houdt zacht contact met de aangenomen teugels. Het lichaam van het paard moet rijzen en dalen in een elastische, gecadanceerde en harmonieuze beweging.
4. De piaffe moet steeds worden opgewekt door een energieke impuls en worden gekenmerkt door een volmaakt evenwicht. Terwijl de indruk bestaat dat het paard op de plaats blijft, moet een voortdurende drang voorwaarts waarneembaar zijn. Een drang welke tot uiting komt in een graag voorwaarts willen gaan zodra de hulpen hiervoor worden gegeven.
5. De minste achterwaartse beweging, onregelmatigheid van de beweging van de achterbenen, het kruisen van de voor- of de achterbenen en het schommelen van de voorhand of de heupen zijn ernstige fouten. Een gehaast, onregelmatig en hortend getrappel zonder cadans of zonder elasticiteit, heeft niets te maken met de ware piaffe.
Wouter24 schreef:Bewerkt in slomo, als je dat in nomale snelheid af zou spelen, is het niet te zien dat die benen van de vloer komen...
Citaat:Möglicherweise durch die Aufnahmetechnik wirkt diese Piaffe allerdings etwas mühsam und leicht schwankend.
Wouter24 schreef:Nee alleen de piaff en piro's zijn allemaal te zien op www.dressageworld.de stuk of dertig paarden geloof ik van 1900 tot nu
. runningkawa schreef:Q
er zal blijkbaar verschil zijn per regio, want ik heb in de B elke coupon aftrek gehad op te diep. Bij elk onderdeel.
Dat was mijn keuze van dat moment, dus was ik ook tevreden mee.
Maar echt elke proef, snap dat verschil dan ook niet...