Huidige trainingsmode: Show boven functionaliteit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:09

Nagelbijten / Gniffelen

Godzijdank wordt overal erkend dat tijden en dus ook rijden veranderd, ik blijf zeggen dat je niet kunt oordelen aan de hand van foto's, maar deze 2 zwart-wit foto's vind ik nu niet echt een fijn en goed beeld uistralen,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:10

Ik niet en laat ik ook mooi zo, want we gaan naar de toekomst toe en niet naar de tijd van de houten gulden.
Of was jij ook nog in een tobbe?
Stilstand is achteruit gaang.

En dat zie je ook het verschil tussen die karre knollen en de lenige paarden van nu

En wat betreft foto's
Er werd geemmert over slechte foto's in profielen
Kom op allemaal, die profielen eens vullen met jullie geweldige rijkunsten Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:12

Q
er zal blijkbaar verschil zijn per regio, want ik heb in de B elke coupon aftrek gehad op te diep. Bij elk onderdeel.
Dat was mijn keuze van dat moment, dus was ik ook tevreden mee.
Maar echt elke proef, snap dat verschil dan ook niet...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:22

Kawa, ik heb zat rijfoto's in mijn profiel staan, ik durf wel figuurlijk met de billen bloot Tong uitsteken Schijnheilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:24

Ik ook Lachen
En daar is genoeg op aan te merken ook nog Bloos! Haha!
Maar foto's zijn voor mij ook om mezelf te bekritiseren, want dan kan ik er verandering in brengen.

Maar een hoop roepen hoe het moet, maar nooit foto's plaatsen, nooit een ring van binnen zien, dat is wel heel gemakkelijk

Met mijn mond kan ik ook heel veel
maar dan.. Haha!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 14:33

Wouter24 schreef:
Zie mijn filmpjes Knipoog

Goeie collectie filmpjes!
Bij Anky valt me qua hoofdhouding op dat deze de hele tijd knikt van hooguit nèt op de loodlijn tot daarachter. Alle anderen, inclusief rembrandt hebben een veel stillere hoofdhouding (tov de rest van het paard) en zijn wel voor de loodlijn.
In de loop der jaren zijn we duidelijk meer belang gaan zoeken in het op de plaats piafferen. Bij allen zie je echter veel tactfouten en zelfs neiging tot achterwaarts stappen. Heb je ook zo'n serie filmpjes met basisgangen? Arbeidsdraf of zoiets? (of laat maar, da's eigelijk volledig off topic - was ik er bijna weer ingetrapt!! )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:34

QQQQ schreef:
Bij Anky valt me qua hoofdhouding op dat deze de hele tijd knikt van hooguit nèt op de loodlijn tot daarachter.

Anky of het paard? Extreme duivel

/sorry, da's echt off topic Haha!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 14:36

Lielle schreef:
Anky of het paard? Extreme duivel

/sorry, da's echt off topic Haha!

Haha!
Foei toch! ~~}>

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:36

QQQQ schreef:
Bij Anky valt me qua hoofdhouding op dat deze de hele tijd knikt van hooguit nèt op de loodlijn tot daarachter. Alle anderen, inclusief rembrandt hebben een veel stillere hoofdhouding (tov de rest van het paard) en zijn wel voor de loodlijn.
In de loop der jaren zijn we duidelijk meer belang gaan zoeken in het op de plaats piafferen. Bij allen zie je echter veel tactfouten en zelfs neiging tot achterwaarts stappen. Heb je ook zo'n serie filmpjes met basisgangen? Arbeidsdraf of zoiets? (of laat maar, da's eigelijk volledig off topic - was ik er bijna weer ingetrapt!! )

Hoezo oftopic? kwa hoofdhouding kan ik je in sommige gevallen wel gelijk geven, maar kijk is gewoon naar de KWALITEIT van de piaff, en de staart? en de ontspannig? IK kijk toch liever naar Bonfire en met mij vele anderen, bij die oudere filmpjes word ik niet warmer of kouder, Bonfire wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:37

Bij die eerste filmpjes val ik in slaap
dat gaat zoooo traag
Ligt dat aan de film of was dat ook echt zo?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:38

Wouter, wat is de link van jouw filmpjes?

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:38

runningkawa schreef:
Bij die eerste filmpjes val ik in slaap
dat gaat zoooo traag
Ligt dat aan de film of was dat ook echt zo?

Bewerkt in slomo, als je dat in nomale snelheid af zou spelen, is het niet te zien dat die benen van de vloer komen...

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:39

Anoukie schreef:
Wouter, wat is de link van jouw filmpjes?

Je hebt me zien rijden, was iig voor de loodlijn Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:40

Wouter24 schreef:
Je hebt me zien rijden, was iig voor de loodlijn Haha!

Dat was dan ook het enige Schijnheilig Tong uitsteken Knipoog.

Nee maar die filmpjes van Anky waar 4xQ het over heeft?

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:42

Anoukie schreef:
Nee maar die filmpjes van Anky waar 4xQ het over heeft?

Nee alleen de piaff en piro's zijn allemaal te zien op www.dressageworld.de stuk of dertig paarden geloof ik van 1900 tot nu

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:45

Kritiekpunten dan maar Haha!

Otto Lörke,
zwaaiende staart, sterk voorwaartse piaffe, niet gelijke beweging van linker en rechterbenen. aanleuning moeilijk te beoordelen, laatste stuk IMO niet nageeflijk

Filatow
sterk voorwaartse piaffe, tactfouten, niet gelijke beweging van linker en rechterbenen (mn achter); onrustige aanleuning, stille staart

Linssenhof
kantelt, meer op de plaats, soms onrustige staart, impulsverlies (zie de passage overgang), tactfouten

Rembrandt
licht onrustige staart, komt niet heel veel van de grond, wel op de plaats, wel mooi zuiver, aanleuning behoorlijk stabiel

Bonfire
licht onrustige staart, behoorlijk van de grond, op de plaats, komt wel achter de LL, zuiver

Mijn conclusie mag duidelijk zijn *LOL*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:48

knhs reglement schreef:
Artikel 116 De piaffe.

1. De piaffe is een zeer verzamelde, gecadanceerde, verheven, diagonale beweging, die de indruk geeft van een draf op de plaats. De rug van het paard is soepel en elastisch. De achterhand daalt licht, de heupen en de spronggewrichten zijn actief, goed onder gebracht en geven aan de schouder en de hele voorhand een zeer grote lichtheid, vrijheid en beweeglijkheid. Ieder diagonaal benenpaar wordt om en om opgetild en weer neergezet in dezelfde cadans en met een enigszins verlengd zweefmoment.

2. In principe moet de toon van de hoef van het opgeheven voorbeen ter hoogte komen van het midden van het pijpbeen van het andere voorbeen. De toon van de hoef van het opgeheven achterbeen komt tot juist boven de kogel van het andere achterbeen.

3. De hals moet verheven en gebogen zijn en het hoofd op de loodlijn verticaal. Het in de hand gesteld zijn blijft licht en zacht en de nek soepel. Het paard houdt zacht contact met de aangenomen teugels. Het lichaam van het paard moet rijzen en dalen in een elastische, gecadanceerde en harmonieuze beweging.

4. De piaffe moet steeds worden opgewekt door een energieke impuls en worden gekenmerkt door een volmaakt evenwicht. Terwijl de indruk bestaat dat het paard op de plaats blijft, moet een voortdurende drang voorwaarts waarneembaar zijn. Een drang welke tot uiting komt in een graag voorwaarts willen gaan zodra de hulpen hiervoor worden gegeven.

5. De minste achterwaartse beweging, onregelmatigheid van de beweging van de achterbenen, het kruisen van de voor- of de achterbenen en het schommelen van de voorhand of de heupen zijn ernstige fouten. Een gehaast, onregelmatig en hortend getrappel zonder cadans of zonder elasticiteit, heeft niets te maken met de ware piaffe.

ik heb het er maar even bijgehaald.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:49

jarrah schreef:
een paard KAN niet zijn rug wegdrukken als hij opgericht loopt!!!

Daar ben ik het niet mee eens!
Afbeelding

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 14:49

Wouter24 schreef:
Bewerkt in slomo, als je dat in nomale snelheid af zou spelen, is het niet te zien dat die benen van de vloer komen...

Citaat:
Möglicherweise durch die Aufnahmetechnik wirkt diese Piaffe allerdings etwas mühsam und leicht schwankend.

Da's toch een andere verklaring Wouter.....

Harry Boldt ziet er niet slecht uit, al zwaait het paard wat veel van links naar rechts. Jammer dat Klimke uit zo'n slechte hoek is genomen.

Leuke site.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:52

Samsam: scroll een x aantal pagina's terug voor wat leuke spaanse paarden Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:54

Wouter24 schreef:
Nee alleen de piaff en piro's zijn allemaal te zien op www.dressageworld.de stuk of dertig paarden geloof ik van 1900 tot nu

En dan? Ik heb gezocht maar niets kunnen vinden Bloos.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:55

runningkawa schreef:
Q
er zal blijkbaar verschil zijn per regio, want ik heb in de B elke coupon aftrek gehad op te diep. Bij elk onderdeel.
Dat was mijn keuze van dat moment, dus was ik ook tevreden mee.
Maar echt elke proef, snap dat verschil dan ook niet...

mijn regio ook, en die loopt van utrecht via zuid holland tot het miedden van noord holland Haha!
te diep op een volte maakt verschil tussen een 7 en een 5, echt waar

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 14:58

Noukie schreef:
mijn regio ook, en die loopt van utrecht via zuid holland tot het miedden van noord holland Haha!
te diep op een volte maakt verschil tussen een 7 en een 5, echt waar

Zou er dan toch nog hoop zijn.....ik wordt er helemaal week van Verdrietig
Knipoog

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:59

Hier idem dito en terecht, maar dat zegt niets over de manier van (een gedeelte van) de trainig cq los rijden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:59

ter info: op mijn coupons van vrijdag stond een paar maal te diep, wat per onderdeel een punt kostte Knipoog