Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lusitana schreef:We weten geloof ik allemaal wel wat verkeerd gebruik is, maar ik weet dus nog niet wat goed gebruik is. Ik blijf er bij dat het lijkt uitgevonden om processen te versnellen, paardjes klaar te stomen. Tien paarden op een dag kunnen rijden. Stap op, trek naar beneden, even in de rondte klaar, volgende.
Elisa2 schreef:ik vindt dat mensen die aanleuningsproblemen hebben veels te snel naar de slof grijpen..wat dacht je van 1 week of 2 wkn bijgezet longeren..niet teveel forceren natuurlijk,maar het paard heeft dan geen ruiter op de rug..kan dus makkelijker doen wat er gevraagd wordt..en leert hoe hij behoort te lopen,bovendien kan je als longeur veel meer tempo bepalen en gelijk zien of hij zichzelf goed draagt,of dat ie hangt..of dat ie scheef loopt..kortom je hebt veel meer controle..en je ziet meer en daar leer je ook weer meer van en voor je paard is het beter! :-}
Elisa2 schreef:nee maar het paard is wel verbeterd[ mits het goed gebeurt is} en voor de ruiter is het dan makkelijker om het gevoel te krijgen..bovendien zien ze wat er gebeurt aan de longe. en kunnen ze makkelijker linken leggen...en met wat juiste begeleiding..het is zowiezo beter dan de slof want daar wordt een ruiter echt niet handiger van en hij leert er ook niks van..
[/quote]
Elisa2 schreef:ik gebruik de slof helemaal niet..ik longeer mijn paard zonder poeha..ik longeer wel de paarden van m'n baas o.a. maar niet met slof..maar het kan wel met slof hangt ervan af hoe je hem bevestigd.