waarom gefixeerd op "aan de teugel"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:18

"believe the lie" is gebiedende wijs, dus niet iets wat ik in uitvoering breng Haha! groupie van me.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:20

SuperPepeijn schreef:
"believe the lie" is gebiedende wijs, dus niet iets wat ik in uitvoering breng Haha! groupie van me.

Yeah man, ik ben officieel bevorderd tot SP-groupie! Hyper!

Maar je leugens ga ik niet geloven hoor, ook niet als je het me gebiedt... Knipoog:D
Laatst bijgewerkt door Aimee op 25-11-04 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:27

Ohhhh Aimee...........jij wel een groupie?? En ik heb het nog wel zo hard lopen ontkennen gister.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:39

ik zie deze twee vragen "al eens gekeken waar je mij met sporen ziet" en "vertel eens wat jij zo goed vind aan het rechterpaard"

1 ik heb niet gekeken, niet naar jou en niet naar anderen, ik scheer jullie voor het gemak over een kam, okee fout, maar jullie zijn over het algemeen het eens met de duitse, remmende school. en als je van voren remt, moet je er van achteren dus meer in stoppen dan als je alleen opvangt. Dus nam ik, in jouw geval dan ten onrechte, aan dat je dan wel sporen er in moet zetten. Dat komt ook omdat ik ergens las over dingetjes die je laarzen moeten beschermen tegen slijtage die door sporen verroorzaakt zouden worden, dan gebruik je de sporen naar mijn idee niet fijntjes...terwijl een paard een vlieg voelt zitten, dus een beetje onnodig. Gewoon de rem eraf halen. Maar dat geldt dan niet voor iedereen. Dat wil ik best van je aannemen.
Ten tweede, wat ik mooi vind aan het Franse paard, is dat het voldoet aan de basis (en een hertehals is een exterieurfout, heeft niets met rijopleiding te maken en bovendien gaat dat gepaard met sterrekijken, wat ik hier niet zie) en dat er duidelijke lichte en verheven bewegingen zijn. Maar okee, ik heb begrepen dat jullie dat niet mooi vinden, dus wat zit ik hier dan nog te doen. Als jullie denken dat het ideaal dus een sterk geremd paard met het hoofd achter de loodlijn is...dan kan ik toch niks meer? Het andere paard heeft de hoef dus niet boven de kogel.
Ik voel me niet geroepen om meer foto´s te plaatsen. Maar voor de geinteresseerden, mijn profiel wordt binnenkort uitgebreid met foto´s van wat ik mooi vindt. En dat zullen dus geen sterk geremde paarden zijn met hoofden achter de loodlijn, wat, nog steeds niet mag. Maar misschien kan iemand me het regelement laten zien waar staat dat de paarden achter de loodlijn dienen gereden te worden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:41

+ de impliciete vraag om reactie op de vetgedrukte elementen uit het reglement en dan - dat voeg ik nu toe - in hoeverre jij dat terug ziet in de rechterfoto.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:49

Lielle schreef:
En even voor de duidelijkheid: ik rijd zelden met sporen, sinds zondag moet ik dat wel verplicht in de dressuurring. Verder cross en spring ik fanatiek dus de kans dat ik erg gesteld ben op een zwaar, log paard dat erg veel been nodig heeft is niet zo groot Knipoog

sterker nog, Raimaer in mijn profiel is een klassiek aandoend paard dat ondanks haar mindere sterke dressuuruitstraling heel erg sensibel op de hulpen is (en dat werd zaterdag in een clinic gezegd door een GP amazone).

d*mn, ipv te quoten heb ik geëdit, mijn hele verhaal over hertehalzen, uitstraling e.d. naar de k*e
Laatst bijgewerkt door Lielle op 25-11-04 13:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:52

Eigenlijk wel grappig dat je zo fel tegen de manier van rijden van Anky bent terwijl zij juist groot voorstander is van signaalhulpen.
Een korte snelle voorwaartse hulp en pas weer een hulp geven bij verandering.
En nooit remmen en gas geven tegelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:52

Sporen, zie de foto's van de twee spaanse ruiters Haha!.

En een remmend Duits systeem? Mij is altijd geleerd dat je van achteren naar voren moet rijden. Maar goed Lusitana, als je dat al niet goed kunt uitvoeren, dan rijd je gewoon slecht, in elk systeem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:54

Afbeelding

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:00

Aimee schreef:
Yeah man, ik ben officieel bevorderd tot SP-groupie! Hyper!

Maar je leugens ga ik niet geloven hoor, ook niet als je het me gebiedt... Knipoog:D

Gut, al die groupies....Die gozer krijgt binnenkort nog pijn in zijn zaakie man, laat hem toch eens met rust! Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:01

nog maar kort dan. Ik had een aantal opmerkingen nav de post van Lusitana:

- waarop baseer jij dat wij van de remmende school zijn. En dan niet alleen voor mijzelf maar in het algemeen. Alleen die spoorbeschermers vind ik erg mager.

- die hertehals zou in een goede training zijn gecompenseerd omdat de bovenhalsspier sterker ontwikkeld wordt. Verder zijn die lichter en verheven bewegingen niet zoals gevraagd, zie opnieuw dat achterbeen dat naar de staart gaat.
- ik vind die andere foto OOK niet mooi.
- achter de loodlijn is in de ring fout, en kan in de training functioneel zijn maar dat heb ik een pagina of 10 geleden al toegelicht.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:16

Lusitana schreef:
maar jullie zijn over het algemeen het eens met de duitse, remmende school.

Ten tweede, wat ik mooi vind aan het Franse paard, is dat het voldoet aan de basis

Als ik ergens niet van hou is het wel Duits rijden Knipoog
Al denk ik dat het voor sommige paarden best een juiste systeem kan zijn.

Elk paard, ongeacht ras, kan je een basis inrijden.
Frans, duits, russisch, belgisch, enz. gefokt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:22

Me en Raimaer in een sgw training, vlak voor een sprong
Afbeelding
paard is voor de loodlijn Tong uitsteken, met een ondertredend achterbeen. Nageeflijkheid kan beter.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:22

"Het franse paard" ging even over de foto. Van de Franse school. Gaat niet over nationaliteit of ras.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:27

Wat bedoel je dan met 'voldoet aan de basis'

dat op de 2 plaatjes de basis van de franse beter is als die van de duitser?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:30

ik ga geen antwoorden meer geven, sorry. Jullie moeten het verder zonder mij uitvechten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:31

ik heb nog steeds een vraag open staan + een foto van mezelf + een aantal reacties op jouw antwoorden. Jammer dat je een diepgaande discussie steeds ontloopt.

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:38

volgens mij wordt hier een bizar welles niettes spel gespeelt waar men niet uitkomt omdat het vusuele contact ontbreekt. Zien doet geloven en dat kan dus niet. Maar het is wel ongelovelijk leuk hoeveel en verschillende reacties gegeven worden.
Interessante topic!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:39

absoluut!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:58

Lusitana schreef:
in de piaffe gaat het been dus niet naar voren, dan zou het en voorwartse beweging zijn en het is op de plaats, toch? Verder is het een moment opname, maar jongens kijk naar elk paard in de piaffe, dan zie je dat een paard dat de achtervoeten optilt zeldzaam is. .

Mijn idee van een goede piaffe:
Afbeelding
Hoogstens zou je kunnen zeggen dat het voorbeel ietsje te schuin onder het lichaam staat.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:59

en dat is dus een voorbeeld van een voorwaarts opgetild achterbeen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:02

DAMN Die bilspier, kwijhijl Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:03

Mooie he! Jammer dat hij niet meer is........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:08

Lustiana

Aan het bgin van dit topic was ik het vaak roerend met je eens
Maar sinds de 2 voorbeelden echt helemaal niet meer.
Hoe kun je nu een paard dat zijn achterhand in tokio heeft in een piaffe, nu een goed voorbeeld vinden.

Je schreef ergens dat door LDR rijden, de paarden op de voorhand gingen lopen en niet meer in staat waren om op de achterhand te dragen. (waarbij ik ook een voorbeeld plaatste zonder verdere reactie)

Maar dat paard in jouw voorbeeld draagt toch ook helemaal niet?
Want dat kan niet met de achterhand in tokio

Het voorbeeld op deze pagina, van lielle, is idd een stuk mooier (op dat voorbeen na dan)
Maar dat paard draagt van achter, tilt daarbij zijn benen mooi op en zakt duidelijk in de achterhand

Neusje eruit en het juiste deel van de nek op het hoogste punt.
Verder ziet het totaal beeld er ook vriendelijk uit.

ik weet wel van de 3 voorbeelden wat ik het liefste zie
En die laatste dat is ook wat de Fei wil zien, of dacht jij daar anders over?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:09

voorbeen is niet loodrecht, maar verder sterk plaatje.