Zep"]
@Q: Wat die slof betreft, je hebt echt een verkeerd beeld voor ogen want die gebruik ik uitsluitend als 'begrenzer'. Ik trek mijn paard er niet mee naar beneden. (Maar ik weet dat je dat graag wilt zien, dus geloof dat maar als je dat zo graag wilt)
[/quote]
Geloof me: Als jij die goed weet te gebruiken, dan zie ik dat veeeel liever!
[quote="Zep"]
Ik vind vwnw ook niet een enorm te propageren rijmethode als ik eerlijk ben. Ook bij vwnw is het grootste probleem dat die paarden hoog worden in het kruis en alleen maar heel groot van het achterbeen afklappen. (de meesten kunnen dit alleen niet voelen en zijn blij dat hun paard ruimer is gaan bewegen) Probeer dat nog maar eens te corrigeren als ze 2 jaar zo gereden zijn!! Eigenlijk heb je bij VWNW dus dezelfde problemen als bij diep en rond, dus waarom is VWNW in jouw (QQQQ) ogen dan zo aan te bevelen en is diep en rond levensgevaarlijk??
[/quote]
VWNW als onderdeel van de klassieke training heb ik het hier over, dus niet 2 jaar lang alleen maar zo rijden. Er zitten aan vwnw wat nadelen die overeenkomen met diep en rond (zoals het op de voorhand komen). Aan LDR zitten mijns inziens echter nog teveel extra nadelen en in verhouding te weinig extra voordelen.
Nog even een quote van een andere enorme paardenman welke veel ervaring heeft met allerlei paardenrassen opleiden tot en met olympisch niveau:
[quote="Alois Podhajsky (in 'Meine Lehrmeister die Pferde') schreef:Der Ausbilder muss eben Phantasie besitzen, um es seinem Pferd zu erleichtern, Fortschritte zu erzielen und Schwierigkeiten zu überwinden. Diese Gabe kann sich aber nur dan erfolgreich auswirken, wenn sie sich auf solides theoretisches Wissen, Fingerspitzengefühl und Naturverbundenheit stützt. [....] Nicht nur nach Rom führen viele Strassen, auch in der Reitkunst gibt es verschiedene Wege, nur muss man immer das Ziel vor Augen behalten, um sich nicht im Irrgarten der verschiedenen Möglichkeiten zu verlieren.
Dus, een solide theoretische kennis van waar je mee bezig bent, vind ook hij essentieel. Dat is waarom ik zo herhaaldelijk blijf doorvragen naar de duidelijke en overtuigende theoretische achtergronden. Daarom blijf ik geopperde theorie ook kritisch bekijken en als ik er vraagtekens bij zie, dan vraag ik daar op door. Datzelfde mag ook iedereen doen (op een nette manier) bij mijn 'stellingen', dat mag voor zich spreken!