char_kmbly schreef:Sorry hoor maar ik probeer m’n best te doen voor m’n paard!
Het doet mij pijn om dit allemaal te moeten afwachten.
2 DA’s hebben gekeken naar haar en hebben beide niks gemerkt paar maanden geleden.
Sorry hoor dat ik het niet goed doe, maar ik probeer te leren en mijn best te doen, meer kan ik niet.
Meerdere mensen hebben op dr gereden en zeggen ook niet dat ze vertoont dat ze pijn heeft. In haar doen en laten is ze gezond. Maar zodra het moeilijk word gaat de anker, gaat het mis. Zolang ik geen been geef of een moeilijk iets vraag is er niks aan de hand.
En dat is het gene waarom het zo moeilijk is.
Ik heb mijn vorige paard weg gedaan omdat het een trauma bleek te hebben onder het zadel. Nou daar gaat verlies van 2000,- en dan ook nog röntgenfoto’s voor haar 900,- ong.
En dan hebben we char gekocht voor 6000,- keuring van onze 2 DA’s 200,-. Röntgenfoto’s waarvan ik de prijs niet eens mocht weten van m’n vader omdat ik anders druk ging maken. Bloedonderzoek voor bloedwaarden, ziekten, allergieën 400,-. En de rest doet er niet toe.
Sorry hoor maar wij hebben het ook niet heel ruim. Dan kan je wel zeggen dat ik verwend ben, maar ik maak me zorgen dat mijn ouders straks blut zijn door mij. Ik heb paniek aanvallen savonds door stress. School gaat niet lekker doordat ik in paniek raak als het druk word of er wat gebeurt wat ik niet verwacht had. Of wanneer ik weer buiten gesloten wordt.
Char is mijn enige vriendin en die wil ik behouden!
Ik durf niet nog een keer naar m’n pa te gaan om te zeggen de DA moet weer langs voor röntgenfoto’s enzovoort.
Sorry moest eruit.
Maar maak mij niet uit voor een verwend kind of huilebalk, ik huil snel idd. En ik ben gevoelig voor prikkels. En daarvoor zit ik al bij een psycholoog.
Hee Meis, klinkt alsof je ook met jezelf behoorlijk in de knoop zit. Als je nu niet om een dierenarts wil vragen, omdat je bang bent hen op kosten te jagen, snap ik dat. Je bent nog jong. Maar als je aan een dier begint, moet je deze ook de nodige medische zorg verlenen, en dat gebeurt nu niet. Ik denk dat je ouders dat ook met je eens zullen zijn.
Het feit dat ze ‘relatief’ goedkoop was, en de keuring enkele maanden geleden was, zegt niet perse iets. Een paard kan klinisch en rontgen in orde zijn, maar wel degelijk een sluimerende blessure hebben gehad. Het kan ook pas erna ontstaan zijn, doordat ze ergens iets verrekt heeft maar nooit heeft kunnen herstellen. Problemen in de weke delen zie je niet.
Zeker aan het oplopende been en haar heftige verzet duidt erop dat ze echt wel ergens last van heeft. Ik heb toch hen idee dat de mensen die je om je heen hebt daar kennis in missen.
Zelf heb ik veel ervaring met moeilijk gedrag en werk daarbij veel vanaf de grond en ook paardenwelzijnsopleiding gevolgd.
Zoals eerder al aangeboden wil ik gerust een keer met je mee komen kijken (en nee daar hoef ik niet meteen geld voor, ik vind het in dit geval belangrijker dat jij en het paard geholpen worden). Ik kom regelmatig in die regio dus stuur gerust een PB!