Ik heb gisteren voor de 5e keer ofzo het zadel op mijn jonkie gegooid, hij wandeld er mee rond alsof hij nooit anders gedaan heeft
Ben er dus ook maar even opgeklommen, en hij bleef weer zo braaf staan!! *trots* Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ben er dus ook maar even opgeklommen, en hij bleef weer zo braaf staan!! *trots* SuperLiesje schreef:Marleentje, top dat het zo goed gaat!! Hou dat vast
Ik heb gisteren voor de 5e keer ofzo het zadel op mijn jonkie gegooid, hij wandeld er mee rond alsof hij nooit anders gedaan heeftBen er dus ook maar even opgeklommen, en hij bleef weer zo braaf staan!! *trots*
Fijn dat ie zo braaf is!
Gefeliciteerd Liesbeth!
Mja.. Gewoon veel doen is de oplossing en niet onnodig in 'paniek' raken. Als je op je paard zit ook niet gelijk je benen klemmen (dat is iets wat ik doe
)
Grasieux schreef:Ik vroeg me al af wat dat kadootje betekende..Gefeliciteerd Liesbeth!
Marleeentje, klopt het dat ik eerder in dit topic las dat jij moeite had met het opstijgen?
Hoe heb jij dit aangepakt als ik vragen mag?
Naja, ik ben er nu gelukkig helemaal vanaf! Ik zal even proberen om in het kort uit te leggen hoe ik het heb aangepakt...
Peetstap schreef:Geen (te) lang verhaal hoor, leest lekker weg en is nuttig om jou aanpak te lezen voor iedereen met zelfde problemen.
Jou opstap reactie's waren best pittig zeg, ik vindt het direct onder me wegstappen al not-done
Daarna een poosje veel grondwerk gedaan, waardoor het uiteindelijk wel weer goed ging toen ik er weer op stapte. Helaas kwamen de problemen weer terug in een periode dat ik zelf niet goed in mn vel zat. Mijn paard merkte meteen dat ik anders was als anders, waardoor het moeilijke opstapgedrag weer terug kwam. Na maanden zelf proberen (en tobben), heb ik mijn instructeur gevraagd mij te helpen. Dat is een goede keuze geweest!
Heb je nog veel last van je afsprong/ noodgedwongen val?