Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
We rijden gewoon dingen als ze uikomen en waar ze uitkomen.
justkid schreef:Kunnen jullie mij even vooruitlopend op mijn nog te leren changementjes uitleggen wat voor been/zithulpen daarbij horen?
Een westernpaard rijd je in een redelijk snelle galop en die maakt dan een changement op de x in de wedstrijden.
In de training wissel je dus altijd en overal maar nooit op de x.
Het changement is soms bijna onzichtbaar en het tempo verandert niet.
Nog een verschil (denk ik) wij oefenen nooit de volgorde van de paterns om te voorkomen dat het paard showsmart wordt en dus weet wat er gaat komen. Van dressuur begrijp ik dat jullie juist wel de proefen oefenen.
Loop je dan niet het gevaar dat je paard al vooruit loopt op je oefening? Wij willen juist dat het paard altijd wacht op de aanwijzing van de ruiter en niet zelf alvast gaat bedenken wat er komt.
die onthoudt álles
ik wil juist de contragalop ook gebruiken om haar recht te maken en op beide kanten even sterk.

Hij vond het echt heel knap zo recht als ik hem heb weten te krijgen! 
ik minder) en toen werd de cursusleider weer wild. Wat is dat er voor één joh? Haha!

zo bij van "Hellup"
maar hoorde naast de constatering die al fout was, geen oplossing dus ik deed ook niks...
en hoorde verder geen instructie en aangezien hij niet achter de teugel liep, maar iets achter de loodlijn, deed ik er niks mee.

of is dat een gemene opmerking?
. heb in deze topics al een aantal keer gelezen dat sommigen het als heel waardevol beschouwen. Kan iemand mij uitleggen hoe je het dan precies inzet?