Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RianneP schreef:Hallo,,
ik heb sins een jaar een kwpn merrie die nu bijna 6 jaar is. ze kende kwa rijden niets toen ze hier kwam, nu kent ze de basis, stap draf, gallop en halthouden. ze kan een beetje stelling nemen en is redelijk goed aan het been (: nu wil ik haar nagevelijk hebben.. bij mij op les besteden ze er niet veel aan maar afentoe zeggen ze, beetje kneeden, beetje druk geven enz.. maar ik wil grag weten welke tips jullie heben om je paard nagevelijk te maken.. alvast bedankt
Aleeneh schreef:Buitenteugel er goed aanhouden en je binnenbeen dan aandrukken. Hem met je binnenbeen naar je buitenteugel rijden. Je binnenhand kun je alleen iets naar binnen brengen om zijn hoofd in de juiste richting te begeleiden, maar geen terugwerkende druk.
superwoman schreef:romeoluver schreef:Je hand naar voren brengen?
Hij mag niet naar je lichaam toe. Je beide handen moeten op dezelfde lijn blijven, terwijl je je binnenand wel opzij brengt.
Meeste mensen halen in eerste instantie hun binnenhand naar zich toe, zonder door te hebben dat ze dat doen.
_Naomi_ schreef:Kleine kneepjes aan de binnenteugel, maar sinds kort binnenhand van de hals, buitenhand tegen de hals.