Oh, rijden gaat goed, is leuk ook
Vegs vindt het cool en ik ook 
Gewoon heel relaxed hoor, beetje stappen en draven, niet erg serieus, maar wel lol met paard
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Vegs vindt het cool en ik ook 
pffffff gelukkig.
.
.
, maar ben echt zo ontzettend blij! Vrijdag wilde ik nog het bijltje erbij neergooien omdat het allemaal niet lukte en ik bijna zat te janken op het paard en nu denk ik "ik begin gewoon bij 0, onbevangen en als een echte beginner").
Voor mijn herstart met 'het nieuwe rijden' verloor ik af en toe een beugel, of schoot ik erdoor met name in galop. Dit was het gevolg van aanklemmen en optrekken van mijn benen. Nu gaan we tijdens het lessen steeds meer draven, en ik schiet om de haverklap door mijn beugels, zodat mijn voet er tot de wreef doorschiet. Ik heb niet het idee dat ik klem, probeer mijn ademhaling laag te houden, maar toch....
En stel dat ik door de mand val....wat zijn dan dé oefeningen om mijn balans te oefenen, en de spieren van mijn bovenbeen te ontspannen. In stap gaat dit allemaal wel redelijk, maar dan heb je ook veeeeel meeeeeeeeer tijd. In draf moet alles zo snel, en zo veel; benen ontspannen, ademhaling laag, buitenteugel eraan, binnenbeen en ondertussen voorwaarts houden. Poeh, eigenlijk geen wonder dat ik dat niet een twee drie beheers...
De eerste keer dat ik dat deed keek ponylief achterom met een hoofd van 'Wat ben je nu weer aan het doen
'
Het is wel echt even anders, niet eens door je balans (tenminste, bij mij niet) maar meer omdat je al 10 jaar gewend bent op sta-zit-sta-zit te doen, en je ineens tegen je spiergeheugen in moet gaan om sta-sta-zit-sta-sta-zit te krijgen

Dan snap ik het gelijk
het is ook verotte lastig om t allemaal begrijpbaar [raar woord] op te schrijven en te omschrijven,tenminste dat heb ik ...
Ik kreeg vroeger altijd het commentaar dat ik teveel meebewoog in bekken/heupen en zit nu dus veel te stil. Ga er volgende week mee aan de slag, ben nu elke keer zo moe van het klussen dat het geen nut heeft om erop te gaan. Dan neemt die een loopje met me, of eigk ben ik steeds te laat met corrigeren en maken we dus flink tempo.
).