gisteren te moe (druk met mama) lekker getut voetjes geschoren oortjes gedaan tumtiedumtiedum en met de merrie maar lekker geknuffeld die is gelongeerd door haar eigenaresse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pirate schreef:Ik ben begonnen met paardrijden toen ik 12 was, en ik heb inmiddels ook verschrikkelijk vaak op een op hol geslagen paard gezeten. Altijd schieten ze plotseling weg in rengalop, waarbij ik echt alle controle verlies. Natuurlijk dender ik dan ook van m'n paard
Ik ben na al mijn ervaringen nog nooit bang geweest, en ik heb daar een methode voor. Je moet bij jezelf denken: "ik ben de baas, en jij doet wat ik zeg". Het is nog waar ook, dus je mag heus wel streng zijn. Anders krijg je van die paardjes die denken dat zíj de baas zijn, en dat moet je niet hebben. Ten tweede is het zeer onwaarschijnlijk dat er echt iets ergs gebeurt, als je natuurlijk geen gekke dingen gaat doen.
X
RM94 schreef:RM94 schreef:Goede instelling Pirate maar er zijn genoeg paarden die niet de baas spelen maar gewoon zelf paniekerig/bang zijn door eerdere ervaringen/ruiters dus helaas werkt het niet altijd met streng zijn soms moet je met begrip, liefde en tijd werken