SharonIndezz schreef:als jullie er trouwens helemaal alleen voor staan met een paard zadelmak maken, hoe pakken jullie dat dan aan? ''gewoon'' erop gaan zitten en dan proberen weg te rijden? dus niet met hulp van iemand aan de longe etc. hier ben ik wel benieuwd naar
Ik heb geen hulp gehad en mijn paard niet aan de longe gehad. Heb eerst 2 jaar alleen maar op de grond gewerkt om elkaar beter te leren kennen. Toen ben ik begonnen met hangen daar ben ik een maand mee bezig geweest en toen met het zadel begonnen, ze was binnen een dag zadelmak.
Hangen in het zadel en uiteindelijk erop. Nu zijn we rustig aan het rond stappen, halt knop erop aan het zetten, afwenden en mij uiteindelijk weer af zetten bij het blok om af te stappen.
Bij mijn andere paard kan ik nu eindelijk een halve minuut hangen zonder dat ze me vervelend vindt maar juist interessant. Dit heeft allemaal veel meer tijd gekost omdat het een ander karakter is (veel angstiger). Ik ben begonnen met springen naast haar omdat ze dat eng vond en toen met handen op haar rug en springen maar niet hangen en nu kan ik al hangen. Zadelmak is ze al.
Erop gaan zitten en wegrijden

SharonIndezz, dat ben ik denk ik.