paard met bit of zonder beter lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:54

Ladygiroc schreef:
HOOOOIIII

Ik ben ook weer bijgelezen. Sorry maar moest ff mijn paard afmatten. Heb weer een hoop gemist en reactie's gelezen waarvan het stoom uit m'n oren kwam. vreemd?

Moet ook gebeuren he je paard afmatten :D .
K vind het heeeeeeeeel vreemd dat van sommige dingen t stoom uit je oren kwam, Heb ik in dit topic nooit last van gehad :+

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:55

ja mick, maar er is 1 groot verschil. Jij staat open voor nieuwe dingen en ts niet..Die weet alles al en is uitgeleerd

joyce_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:57

ligt aan je paard..!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:57

suleilitha schreef:
Helaas kan ik het niet bij iedereen goed doen, Mick ;)
Maar ik ben er van overtuigd dat in een tijdsbestek van een maandje hier een heel fijn dier uit te halen valt en was de uitdaging graag aangegaan, alleen al om het dier voor voortijdige slijtage in de voorhand te behoeden en het had mij geinig geleken het dier gelijk tuigmak te maken.

Waar begin je aan???!!! paard is niet te rijden met bit! Jeetje sul accepteer dat nou :+ Heb jij daar nou verstand van 8-)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:58

joyce_18 schreef:
ligt aan je paard..!

Wat precies? :+

Specials

Ladygiroc schreef:
ja mick, maar er is 1 groot verschil. Jij staat open voor nieuwe dingen en ts niet..Die weet alles al en is uitgeleerd

Blijf alleen dan zo'n apart verhaal waarom ze dan toch nog een topic opent of dr paard zonder bit beter loopt :Y) , Waarschijnlijk DENK ts dat ze alles al weet maar als je zo zeker bent van jezelf plaats je hier geen topic.
Hoewel ik nog steeds van mening ben dat dit topic toch alleen is bedoelt om dr eigen gelijk te halen.

Anoniem

Bit of bitloos is niet aan de orde Ladygiroc :D maar aan de houding en beweging is heel wat te verbeteren ;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:59

joyce_18 schreef:
ligt aan je paard..!

Ik denk het niet, Ligt aan de gene die op het paard zit.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:00

Die mening deel ik helaas ook SamSter, Het viel alleen ff ietsjes tegen dat ze d'r gelijk niet kreeg. dat had ik al eerder gezegt maar toen moest ik in de hoek :'( (kreeg een foei :+)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:02

Whitepanther schreef:
Verder wil ik nog 1 dingetje zeggen: Probeer eens in plaats vanuit je knieen of je voeten, te lichtrijden vanuit je heupen door de beweging van je paard laat je je als het ware uit het zadel drukken en duw je je heupen naar voren. Dan kom je dus ook niet zover uit je zadel en dat is lichtrijden ;)

En juist DAT is waar AdB zo op hamert.
Ik was toen samen met een stalgenootje bij hem in Elst in de les, om de beurt, eerst ik en toen stalgenootje met haar paard.
Zij kwam ook zo hoog uit het zadel met lichtrijden en ze kreeg me toch de wind van voren, niet te zuinig!!!
Mijn voordeeltje was dat AdB wel heel tevreden was hoe ik het oppakte en dat zeg ik niet snel, want zie mezelf ook niet meer dan een recreant, maar misschien wel met wat meer jaren ervaring in het leven en vooral in de paarden.
Dus als Cin dan al echt les heeft gehad van Antoine, heeft ze er duidelijk weinig mee gedaan is mijn mening.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:03

Ach, met een echt goede instructeur zie je al na een les van een uur serieuze verbetering, en kan je de dagen erop niet staan, zitten, lopen of liggen van de spierpijn, laat staan rijden (voor het paard geen ramp, die heeft als het goed is net zo'n spierpijn). Zolang dat niet het geval is kan de les nooit heel goed zijn... Maargoed, dat is mijn mening.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:04

Ladygiroc schreef:
Die mening deel ik helaas ook SamSter, Het viel alleen ff ietsjes tegen dat ze d'r gelijk niet kreeg. dat had ik al eerder gezegt maar toen moest ik in de hoek :'( (kreeg een foei :+)

Foei!! Ga je schamen jij ! :+
We zijn nu 24 pagina's verder en jij wilt nog steeds niet in zien dat Cinnepin gewoon hartstikke gelijk heeft ;( . Weet je wat ik wel weer erg frapand vind, In de begin post staat dat ze graag onze mening wilt horen, Dan geef je je mening is het nog niet goed ? Ik snap het niet meer..

Vraagt zich nogsteeds af wanneer ze mij een foei gaat geven, 6 pagina's terug begon ze dr al met te dreigen :+

Anoniem

Pfffft, toen ik na een periode weer begon met lessen kon ik de dag erna niet eens meer op mijn fiets komen en tijdens de les liep het zweet in stralen uit mijn cap.....

Onassa

suleilitha schreef:
Tja Onassa...... ik was niet eens van plan er centjes voor te vragen, alleen een keer of vier langskomen van de eigenaresse en een kleine bijdrage in voerkosten, maar goed....

Nou zeg...ze gaat er nu via pb op door, maar wat had ik graag gewilt dat ik toen in Onassa net had, er iemand als jij was geweest die me zo'n aanbod had gedaan!!!
Maar goed....ben al heel blijn met de adviezen die ik van je heb gekregen.
Iki probeer het allemaal uit en het een werkt dan beter dan het andere, maar zo kom je steeds een stapje verder.
Maar goed, nogmaals....je moet het ook willen aannemen van een ander he, en daar wringt hem vaak de schoen bij velen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:07

Onassa schreef:
Whitepanther schreef:
Verder wil ik nog 1 dingetje zeggen: Probeer eens in plaats vanuit je knieen of je voeten, te lichtrijden vanuit je heupen door de beweging van je paard laat je je als het ware uit het zadel drukken en duw je je heupen naar voren. Dan kom je dus ook niet zover uit je zadel en dat is lichtrijden ;)

En juist DAT is waar AdB zo op hamert.
Ik was toen samen met een stalgenootje bij hem in Elst in de les, om de beurt, eerst ik en toen stalgenootje met haar paard.
Zij kwam ook zo hoog uit het zadel met lichtrijden en ze kreeg me toch de wind van voren, niet te zuinig!!!
Mijn voordeeltje was dat AdB wel heel tevreden was hoe ik het oppakte en dat zeg ik niet snel, want zie mezelf ook niet meer dan een recreant, maar misschien wel met wat meer jaren ervaring in het leven en vooral in de paarden.
Dus als Cin dan al echt les heeft gehad van Antoine, heeft ze er duidelijk weinig mee gedaan is mijn mening.

Inderdaad, K heb ook 1 keer een clinic gehad van AdB en daar leer je echt zo veel , Dus als de TS daadwerkelijk regelmatig lest bij hem doet ze het idd niet goed om dr geleerde lessen in de praktijk te brengen, Zo jammer.
Met een paar veranderingen en veel trainen en Goede les waarmee ze GOED aan de slag gaat tijdens het vrijrijden zou je al een hele andere combinatie zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:08

Uh.... wie gaat nu per pb door?
Off-topic, hoe gaat het nu met je Onassa, heb je nog iets gehad aan Kiwiko en mij?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:09

Ik heb zelfs nu wel eens spierpijn na een les. En dan les ik toch alweer een tijdje. mijn instructriese kan me trouwens ook aardig afmatten. Maar dat heeft me wel gebracht tot waar ik nu ben...
Niet perfect maar wel eerlijk en leergierig.

nou SamSter, ik zal je vertellen. Eigelijk ben ik het hartstikke eens met ts, maar ben zóóó bang voor de reactie van sul en kim. pff scheit peultjes.. ;(

sorry maar krijg geen serieuze reactie meer uit mijn toetsenbord

Men wat kunnen sommige mensen koppig zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:10

Afbeelding

kijk mijn opa die me les geeft :+
onee das antoine :P

ik heb ook angegeven dat ik nu nog 1 les van hem heb gehad, de 2e ging vanwege het slechte weer in belgie niet door! 3e keer is 24e ;)
eerst even lezen dames

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:12

Gut, I'm speechless... :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-09 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladygiroc

Misschien heb je oordopjes in of geheugenverlies?

Lieve meid, waarom neem je niks van iemand niet aan nie?
Waarom denk je het toch zo perfect te doen?

Onassa

suleilitha schreef:
Uh.... wie gaat nu per pb door?
Off-topic, hoe gaat het nu met je Onassa, heb je nog iets gehad aan Kiwiko en mij?

Cin gaat via pb door, mag hoor daar niet van :+

Ja, heb er zeker veel aan gehad!!
Het ging echt een tijdje heel relaxed met On.
Helaas heeft ze zichzelf nu weer weet ik wat aan gedaan in de wei, dus moest ze weer een weekje op rust.
Iets in d'r rug was toch weer effe getriggert daar door.
Maar woensdag gaan we het weer gewoon proberen.
Ohja....met het dubbel gebroken bitje ging het vanaf het begin af aan niet echt lekker, mijn idee is dat ze het liefst ongebroken geeft, dus volgende keer toch de pelham maar weer proberen met een los kettinkje.
En was vorige wek op zolder in ouwe rommel aan het loeren, kwam ik toch een dubbel gebroken aurigan bitje van haar tegen! }:0
Heb het dus ooit al eens geprobeert maar dat is waarschijnlijk uit deze toch al wat oudere hersens geschrapt ;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:13

T zou best je opa kunnen zijn, Zo duidelijk is die foto nou ook weer niet ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:14

hoeft geen actie foto te zijn, jullie twijfelde alleen eraan of ik daadwerkelijk les had van m, nou bewijs genoeg dnek ik, of zou ik hem in mn foto hebben geshopt? :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:14

Cinnepin schreef:
Afbeelding

kijk mijn opa die me les geeft :+
onee das antoine :P

ik heb ook angegeven dat ik nu nog 1 les van hem heb gehad, de 2e ging vanwege het slechte weer in belgie niet door! 3e keer is 24e ;)
eerst even lezen dames

Meid, dan weet je wat je te doen staat , maar waarom doe het dan dan niet????

Anoniem

Re: paard met bit of zonder beter lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:15

ik zeg toch ook dat ik eraan wek :D maar jullie geloven me niet ja dan kan ike r veder ook niks aan doen he :P