Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
femmefatale1 schreef:MarcoBorsato schreef:Ik had met mijn eerste pony die ik kreeg toen hij 15 was net zo'n goede band als met Abel die ik kreeg dat hij 2 was.
Ieder paard kan bagage hebben, hoe oud of jong hij ook is.
Nog meer goede argumenten Hinke?
Enige argument is dat het bij haar goed is gegaan..
Citaat:Er komen hier trouwens steeds meer zelfbenoemde deskundigen bij in dit topic
Hinke schreef:O god suleilitha hou toch op. Tem deze ook maar meteen! Lekker open discussie zo, als je alleen wilt discussieren met mensen die het met je eens zijn.
suleilitha schreef:@ Hinke, your wish is my command. (done)
Femme Fatale, ik begrijp je vraag heel erg goed. Een paard "beleren" is niet meer dan zadelmak maken en bitwijs maken. Daarna komt het doorrijden en dat neemt doorgaans heel heel veel tijd in beslag. Om een bokkend groen beest te leren een ruiter niet af te gooien hoef je niet te kunnen rijden, maar moet je kaugom aan je billen hebben.
Hinke schreef:Trouwens wie zegt dat zelfbenoemde deskundigen beledigend bedoelt is! Het is iets dat ik constanteer, simpel zat.
Femmefatale: hoe weet jij wie waar mee bezig is? Je zit op bokt, een internetforum. Je hebt wss niemand uit dit hele topic ooit in levende lijve gezien, en je weet al helemaal niet of ze weten waar ze mee bezig zijjn.
Lovely schreef:Overigens vind ik ook dat een paard moet luisteren, maar ik vind vooral dat hij moet weten waar hij aan toe is. Je hoeft dus geen totalitair regime te voeren en het paard helemaal af te knobbelen, maar wat regels en regelmaat kunnen ook geen kwaad.
MarcoBorsato schreef:Hinke, als je pappa er zo goed in is, wilt hij jou dan niet even uitleggen hoe het moet? Hoe je een paard nageeflijk rijdt en waar je benen horen te liggen?
Lovely schreef:Overigens vind ik ook dat een paard moet luisteren, maar ik vind vooral dat hij moet weten waar hij aan toe is. Je hoeft dus geen totalitair regime te voeren en het paard helemaal af te knobbelen, maar wat regels en regelmaat kunnen ook geen kwaad.
Zammie schreef:Lovely schreef:Overigens vind ik ook dat een paard moet luisteren, maar ik vind vooral dat hij moet weten waar hij aan toe is. Je hoeft dus geen totalitair regime te voeren en het paard helemaal af te knobbelen, maar wat regels en regelmaat kunnen ook geen kwaad.
Duidelijkeid is echt heeeel erg belangrijk. Een paard is een gewoontedier en heeft bevestiging nodig, dus juist duidelijk zijn en belonen als het paard het goed doet. Dan is het de volgende keer nog sneller duidelijk.
maikeltje schreef:MarcoBorsato schreef:Hinke, als je pappa er zo goed in is, wilt hij jou dan niet even uitleggen hoe het moet? Hoe je een paard nageeflijk rijdt en waar je benen horen te liggen?
Waarom iedere keer afgeven op dezelfde persoon?
Waar is jouw foto? Of die van anderen die zo banketstaaf reageren op deze bokker? Dan kunnen we misschien een ander topic openen. "Ik kan het beste afzeiken-topic"
![]()
Ik vind dit erg storend voor een verder leuke discussie. En wat er tussen Hinke en TS is dat is me ook niet helemaal duidelijk, maar de reacties zijn niet van de lucht. Vind ik oprecht jammer.....
Goedenavond trouwens
suleilitha schreef:Lieveli, bij mij zien de eerste keren onder het zadel er weinig anders uit. No need to be ashamed. Je zit niet aan de mond, je laat het paard het mooi even zelf uitzoeken!!!