Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mang schreef:hoii,
ik heb niet echt een groot probleem ofzo, maar ik vraag me toch wel af waar dit door komt.
Mijn paard loopt namelijk wel lekker ontspannen en zoekt mijn hand heel fijn op, maar ze loopt eigenlijk altijd voor de loodlijn.
soms komt ze nog wel helemaal omhoog maar dan geef ik rustig een klein ophoudingetje op 2 teugels en dan gaat ze meteen weer lekker ontspannen. Verder houd ik mijn handen altijd stil.
hier een topic met filmpjes, [RIJ-ITP] Preza na winterstop, een beetje een dipje...
HorsePhoto schreef:Ik heb een vraagje,
wanneer kan je zeggen dat iemand een paard in de krul trekt?
en kan je dat zien op fotos?
shalinitje schreef:superwoman schreef:Spelen in de vorm van kneepjes geven tot hij/zij gaat zakken?
ja
HorsePhoto schreef:FireAndIce schreef:shalinitje
Overal in dit topic wordt het herhaalt...
kneepjes geven is niet de goede manier!
ik heb dat ook zo geleerd
ik weet dat het niet de goede manier is
maar bij iedereen die ik het vraag zijn het kneepjes en niets anders
shalinitje schreef:HorsePhoto schreef:ik heb dat ook zo geleerd
ik weet dat het niet de goede manier is
maar bij iedereen die ik het vraag zijn het kneepjes en niets anders
Ja is stom hé. Maar als je op de jumpings kijkt zie je er ook vaak met kneepjes werken en dan heb ik het over internationaal enzo
shalinitje schreef:Ja is stom hé. Maar als je op de jumpings kijkt zie je er ook vaak met kneepjes werken en dan heb ik het over internationaal enzo
superwoman schreef:shalinitje schreef:Ja is stom hé. Maar als je op de jumpings kijkt zie je er ook vaak met kneepjes werken en dan heb ik het over internationaal enzo
Maar een kneepje (halve ophouding) is ook helemaal niet erg, mits hij direct reageerd op de hulp.
Door terug te rijden doormiddel van het kneepje (en je zit) met een actieve achterhand komt de achterhand er vaak net wat meer onder, waardoor het voor het paard ook wat makkelijker is om in de hals te buigen en dat ook direct doet.
Wanneer je achter elkaar kneepjes aan het geven bent, dan doe je iets niet goed.
shalinitje schreef:dan heb ik je verkeerd begrepen met kneepjes ik blijf ze ook niet achter elkaar geven![]()
superwoman schreef:shalinitje schreef:dan heb ik je verkeerd begrepen met kneepjes ik blijf ze ook niet achter elkaar geven![]()
Mooi, maar ik denk dat je nu wel meer begrijpt van de hulp?
Kun je haar wel in de binnenbak in verschillende houdingen rijden? (lang en laag, meer opgericht, dieper en dat ook met meer en minder stelling?)
Anders moet je daar eerst (met begeleiding) op oefenen, dan zal het je ook wel buiten gaan lukken.
superwoman schreef:shalinitje schreef:In de bak kan ik alles met der buiten is ze alleen maar bezig met genieten
Je zal toch iets niet goed doen dan
superwoman schreef:shalinitje schreef:In de bak kan ik alles met der buiten is ze alleen maar bezig met genieten
Je zal toch iets niet goed doen dan
shalinitje schreef:superwoman schreef:Je zal toch iets niet goed doen dan
Waarom doet ze iets verkeerd dan, is het belangrijk dat ze buiten ook helemaal goed lopen, want als ik buiten rij heeft hij zijn hoofd omhoog, kijkt overal heen en heb ik de teugels heel los..