x_Heidi schreef:superwoman schreef:ik geef de pony zeker niet de schuld hoorVolgens mij leg jij "de schuld" verkeerd. Zeker aangezien het dikgedrukte gedeelte krijg ik de indruk dat je nog veel moet leren.. (is niet erg natuurlijk!!!)
Zij hoeft het gevoel niet te krijgen, maar jij.
Dus zeker geen hulpteugel proberen, maar wél een goede instructeur!zal ik nooit expres doen. ik heb al een goede instructrice maar ik kan nu weinig lessen omdat ik geen vervoer (meer) heb
![]()
er hebben al mensen op de pony gereden die zelf al L2 rijden en veel ervaring hebben, maar bij die gaat ze ook niet naar beneden.
Ik heb zelf op andere pony's gereden en die liepen dus wel naar beneden bij mij. Dus ik weet niet waar het aan ligt. Het ligt niet aan de pony, maar ik weet dus niet waar het precies aan ligt bij mij of een andere ruiter. Daarom plaats ik dit bericht =)
Zachtjes vragen, daar bedoel je zeker kneepjes mee? én je handen iets naar je knieen brengen is (ook) de verkeerde manier...
Dus als ik uit moet gaan van jouw manier is voor mij het antwoord heel makkelijk.
Ik vind het positief dat hij niet naar beneden gaat op doe manier trouwens, want dan laat hij iig duidelijk merken dat het niet goed is.
Natuurlijk kan er ook(!) een probleem lichamelijk zitten, bijv tanden of rug of het tuig wat niet lekker zit.
Longeren met een soort van bijzet (er zijn verschillende manieren) is nooit verkeerd, mits je het goed uitvoert natuurlijk (al denkt men er vaak makkelijker over dan het is , dus ook hiermee niet "zomaar proberen" te doen)
Longeren is imo een voordeel omdat de ruiter dan niet onbedoeld kan tegenwerken. Door dit af en toe te doen kun je ook goed kijken naar de bewegingen van het paard en kun je soms verandering zien of hij/zij lekker los in z'n lijf is of juist niet.