Problemen met Baaisikkel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 01:17

aerdenhout1 schreef:
Mijn grote angst is, dat ze zo vast zit, dat het niet goed zal gaan en ik er misschien zelfs af ga vallen!! Wat raden jullie me nu aan??? Eerst aan de hand naar buiten??? Of kan ik er meteen op gaan zitten????

Fietsen is net als paardrijden, dat verleer je niet. Ik zou me dus geen zorgen maken dat ik er meteen afval, maar ik zou toch een beetje rekening houden met je Baaisikkel...neem hem eerst even naar buiten, eventueel wat grondwerk doen om de gewrichten een beetje door te smeren, voordat je er op stapt. In het begin rustig aan doen, niet langer dan een kwartier...is beter voor je ros en voor je eigen derriere...Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:03

Cassidy, volgens mij is mijn hoombaaisikkel nog erger dan die van jou. Jij moet blijven trappen anders stopt hij, maar ik kan trappen en trappen wat ik wil, hij gaat gewoon niet vooruit. Kun je me daarmee helpen? Ik word er helemaal moedeloos van Verdrietig

Zo ziet hij eruit trouwens:

Afbeelding

hij is ook wat iel volgens mij.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:13

Tja, die is duidelijk te ver doorgefokt Lielle. Daar is weinig aan te doen. Dergelijke rassen kunnen ook niet meer buiten gehouden worden, maar moeten echt 24 uur per dag binnen staan.
Maar, het probleem van de TS van omvallen heb je met dit ras niet, en ook aan de ketting leggen om weglopen te voorkomen hoeft niet.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:29

Echwel schreef:
ja siliconen spray doet wonderen ook voor de vacht.

Na het rijden, met het weer op stal zetten goed droog poetsen.

Toevoeging .......Cocpitspray op de spatlappen ............ maakt het af hoor !!!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:30

Ibbel schreef:
Tja, die is duidelijk te ver doorgefokt Lielle. Daar is weinig aan te doen. Dergelijke rassen kunnen ook niet meer buiten gehouden worden, maar moeten echt 24 uur per dag binnen staan.
Maar, het probleem van de TS van omvallen heb je met dit ras niet, en ook aan de ketting leggen om weglopen te voorkomen hoeft niet.

Klein nadeeltje misschien ............... je trapt je lam zonder ergens te komen ..... of is deze gewoon voor de leuk ???

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:32

Apple schreef:
Ibbel, ik ook Zij zijn groot en ik is klein!

Tja ik moet aan het werk maar ik nu ook ........... Clown

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 14:30

Ibbel schreef:
Ik zit de hele tijd met Queen in m'n hoofd zodra ik dit topic weer zie: I want to ride my Baaisikkel, I want to ride my Baaik Muziek!

jaaaaaaaa! dat liedje had ik ook al in m'n hoofd en nu krijg ik m d'r helemaal niet meer uit haha

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 16:54

hoera schreef:
Ibbel schreef:

Klein nadeeltje misschien ............... je trapt je lam zonder ergens te komen ..... of is deze gewoon voor de leuk ???

Gewoon een dure grasmaaier dus, je moet het gras alleen wel brengen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 17:14

Een Baaisikkel met gebruiksaanwijzing en persoonlijke bediening.
Voordeel is dat hij niet verhongert als je hem overslaat Haha!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:57

Ik wil even zeggen dat ik vind dat jullie toch te gemakkelijk afstand nemen van jullie rossen hoor. Schandalig vind ik het, als zo'n beestje nog rustig in de wei kan rondhuppelen ga je 'm toch niet af laten maken?
Zelf heb ik 'Locarno' al zijn hele leven, al meer dan tien jaar dus. Hij is al een keer overleden, maar omdat we toen maar honderd meter van de dokter waren verwijderd kon hij nog nét op tijd worden gereanimeerd. Hij heeft toen een harttransplantatie gekregen. Het heeft me wel geld gekost, maar hij doet het weer als nooit tevoren. Hij is herboren! Je geeft je trouwe stalen ros toch nog wel een tweede kans?

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:08

*Voelt zich erg blond*

Ik begon heel serieus te lezen, en ik begreep er helemaal niks van! Pas toen ik de reacties las en het nog eens overlas, begreep ik pas dat het niet om een paard ging.. omg ik voel me echt te blond Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:10

je bent niet de enige Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:34

Sorry Laui als het beest het niet meer doet hoppa naar de slager.
ik ben geen filantroop die al die ouwe en versleten beesten kan onderhouden
Als ze niet meer werken , is het gewoon, einde oefening..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:22

Ze nemen bovendien best veel ruimte in beslag: je struikelt erover als je bij de grasmaaier wilt (want opzijgaan, daar hebben ze nog nooit van gehoord) of ze vallen weer eens spontaan om als je de kettingzaag van de werkbank wilt pakken, nee hoor, onbruikbare en ongebruikte baaiks gaan naar de resikkel of de kringloop.
Buiten laten staan is pas echt sielugh, dan gaan ze roesten, en bovendien trek je daarmee baaisikkels houligans aan, die ermee gaan joyriden. Dat wil je je trouwe sikkeltje ook niet aandoen. Dus dan maar hard maar rechtvaardig weg ermee...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:25

Kijk en dat bedoel ik nou, al dat geitenwollensokken gedoe rondom een ouwe baaik.
Nee dat hoort niet hier , dat doen ze maar bij studentenhuizen, waar deze ouwe gevallen nog worden gekoesterd.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 22:25

Nou dat ging lekker....maar niet heus!! Wou gewoon niet!!! Er staat n.l ook nog een mannelijke volbloed op stal! En nu??? Alletwee mee is toch een beetje teveel van het goede! Ik zit er nu aan te denken om die met de extra stang dan maar weg te doen! Of is dat zielig voor de ander??? Heb al wel een goede baas voor hem...helpt dat ???

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 22:43

Heb je al eens gedacht aan handbaaik-rijden? Het is een kwestie van oefenen, en een goede balans, maar dat gaat prima. Eén hand ferm aan de teugel van je eigen baaisikkel, en de andere hand stevig aan 1 teugel van de hand-baaik. Hand-baaik altijd rechts houden, van het verkeer af. Gaat het mis, dan laat je los en dan valt je hand-baaik vanzelf om, de berm in.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 22:52

Ik schei....poep al alle kleuren str.... als ik er op een moet, laat staan nog een ernaast! Nee hoor ik verkoop ze gewoon! En ik woon ook nog eens midden in de stad dus berm....ho maar! Er zijn vast wel mensen die er wel twee aankunnen! Lielle bij welke handelaar heb jij die van jou vandaan??? Dat lijkt me n.l wel wat!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:21

Aerdenhout: Wat jij beschrijft is zorgelijk. Fietsen is fun, daar moet je geen angst voor ontwikkelen. Ik denk dat jij misschien wel baat hebt bij een Gezelle (niet te verwarren met die andere) die je gezelle-schap houdt en begeleidt om je rij-angst te overwinnen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:45

OOOOOOH.......er is dus nog hoop voor mij?????? Mag ik dan wel beginnen met een HEEL kleintje met het liefst twee van die zijdingen eraan????

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:53

Ik zou hem even laten nakijken door de fietsenarts.....

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:59

Vanmorgen geboren:
Afbeelding
Kiddiebaaik, ben zo trots op onze kleine spruit Lovers

En nee aerdenhout1, je mag deze niet gebruiken om over je angst heen te komen. Ik snap echt niet hoe je het in je hoofd haalt dat je daar zo'n jong ding voor wil gebruiken, de zijdingen horen je te vertellen dat baaikie nog veel te jong is om gebruikt te worden!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 18:09

Ooooo, Oranje met roze, wat een schitterende kleurencombinatie. Die aftekeningen zijn helemaal geweldig....
Hier ga je op keuringen hoge ogen mee scoren Tanja!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:11

Zo die staat al stevig!

Wat is de afstamming?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:14

Afstamming is sittiebaaik x laaisikkel, ik geef toe, een gewaagde combi en velen hebben mij voor gek verklaard maar ik heb het altijd al geweten dat dit geweldige schepsel eruit zou komen en zie hier wat een plaatje Lovers *zucht* ik ben echt helemaal verliefd!