Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mirr schreef:Naar mijn mening hangt dat af van de situatie, sommige paarden gooien hun kop in de lucht omdat ze geen zin hebben om zich in te spannen en juist dán moet je door rijden.
Bij andere paarden kan het zoals jij zegt spanning zijn, wat je idd dan weer anders moet aanpakken.
WildWings schreef:Mirr schreef:Naar mijn mening hangt dat af van de situatie, sommige paarden gooien hun kop in de lucht omdat ze geen zin hebben om zich in te spannen en juist dán moet je door rijden.
Bij andere paarden kan het zoals jij zegt spanning zijn, wat je idd dan weer anders moet aanpakken.
Fout, fout, foutGeen enkel paard zal zijn 'kop' in de lucht gooien omdat hij geen zin heeft zich in te spannen.. want nageeflijkheid is voor een paard juist veel fijner dan met de 'kop' in de lucht lopen. Het is ontspannen, niet inspannen. Een paard zal dus altijd sterrenkijken als reactie op pijn of op de ruiter, niet omdat hij niet nageeflijk wilt lopen- want een paard loopt nageeflijk juist op z'n fijnst, niet alleen voor de ruiter maar ook voor zichzelf.
Sisco4life schreef:heb ook een leuk probleem met aan de teugel rijden :
Hij is vrij ontrustig met zijn hoofd, min 1x per ronde op de hoefslag gooit ie zijn hoofd te diep of juist omhoog. Ikzelf weet wel dat ik meer moet ontapannen en mijn handen nog stiller houden maar hoe houd ie zijn hoofd nou constant. Denk dat hij nu toc hecht wel 4 maand aan de teugel loop.
het andere probleem is dat hij heel snel gaat, en dat hij als ik hem wat langzamer wil laten gaan dmv halve ophoudingen gooit hij zijn hoofd omhoog. Dus tegen de hand. Hoe gaan we dit oplossen ?
Zijn gebit is pas geleden nog na gekeken en bijgeveild, dus dat is het niet.
Vicky_88 schreef:rijd het paard voorwaarts aan je been en vang hem zeg maar op met je handen. je mag best spelen met de teugels, zolang je maar niet gaat lopen trekken of zagen. rijd het paard met je benen en zit voorwaarts en weer terug. als het paard niet ontspannen is zal ie ook niet lekker lopen (en ik kan het weten, rijd er zelf zo eentje, dat is echt een flip-kip) zorg dus dat er rust en vertrouwen is tussen ruiter en paard. probeer mee te bewegen met de bewegingen die het paard maakt. goodluck