Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
KiWiKo schreef:Als ik zo iets revolutionairs had, en het was zo goed........ dan ging ik de boer op ermee, en zorgde ik ervoor dat Nederland weet waar Creil ligt, dat Nederland weet wie Aqua is, EN last but not least, dat Nederland mij serieus neemt ipv als Don Quichote ziet.
dobbel schreef:Nou niet door deze oud leerling hoor iemand die op de bakrand gaat zitten om les te geven daar hou ik niet van, ik noemde het wat rondjes kaggelen en verder niks doen, maar goed dat is mijn mening erg fijn voor al die mensen die het wel geweldig vinden,
friemel schreef:Ben nog niet begonnen aan de zweetthese, gaat het al weer over balansen. Wat zijn jullie snel! En al die vragen van GoldStar ook nog![]()
Ik ken het horizontale evenwicht (van op de voorhand naar verzameling), het zijdelingse, en dan is er ook nog zoiets als voetbalans en voedingsbalans, sociaal evenwicht misschien? En vast nog heel veel meer? En als al die evenwichten met elkaar in harmonie zijn, dan is er Aqua's optimale balans, of andersom -ik ben de draad al weer kwijt-. En dat zou dan de holistische paardbalans kunnen zijn?
Ik word echt dizzie van jullie met al die kwesties. Maar wel leuk dit
KiWiKo schreef:Wat is dat toch met die Piaffe![]()
![]()
Er zijn meerdere oefeningen hoor
HappyH schreef:Goofy44 schreef:Als het gaat om winnen, kun je ook berekenend rijden.
Als het gaat om winnen kunnen paarden daar behoorlijk de dupe van worden. Laat het welzijn van het paard toch a.u.b. voorop staan.
Accepteer het feit, dat je bepaalde doelen (nog) niet kunt halen.
runningkawa schreef:Er zijn meer mensen die bij aqua zijn geweest, of haar hebben zien rijden, die de methode nog steeds niks vinden, maar dat komt dan omdat ze het niet snappen
Ik denk dat dat wel klopt als je het één keer ziet kun je de theorie ook niet begrijpen (ik heb er tenminste langer voor nodig), ik denk dat je dan ook niet juist kunt beoordelen. En niet begrijpt waarom Aqua de dingen doet op de manier waarop ze het doet. Daar is meer inzicht voor nodig.
Maar als het werkelijk zo fijn is en zo'n overweldigend heerlijk gevoel geeft op een paard dat heeft leren dragen.
Dan wil je toch nooit meer anders>
Dan begrijp je toch ook wat er bedoeld word?
Dat klopt, ik wil nooit meer anders, ook al begrijp ik nog niet alles.
maar dit blijkt in de praktijk idd niet altijd zo te zijn.
En het is dan idd raar dat deze mensen hun mond moeten houden. Of word ze met lelijke verwijten naar het hoofd gesmeten.
Dat is niet netjes.
Dus lekker doorgaan dobbel.
Zowel voor en tegen geeft een eerlijk beeld.
QQQQ schreef:Tuurlijk, als je alleen maar perfecte proeven zou mogen rijden op wedstrijden, zou het heel stil worden.
Je moet alleen niet vreemd opkijken als er dan commentaar komt over het getoonde (ook al kan die ander het ook niet beter).
Samsam schreef:Aqua8horse schreef:De tonatie en het woordgebruik geeft meer aan dan je zou verwachten in dit geval. Maar het lijkt mij ook niet correct. Kennelijk zijn er mensen die onregelmatige benen van die stakkers tijdens een piaffe geweldig vinden.
Maar A8H, als jij 8 minuten op een stilstaande salinero zou zitten, en je balansding doen, daarna zou hij de piaffe wel correct lopen?
Aqua8horse schreef:Samsam schreef:De tonatie en het woordgebruik geeft meer aan dan je zou verwachten in dit geval. Maar het lijkt mij ook niet correct. Kennelijk zijn er mensen die onregelmatige benen van die stakkers tijdens een piaffe geweldig vinden.
Maar A8H, als jij 8 minuten op een stilstaande salinero zou zitten, en je balansding doen, daarna zou hij de piaffe wel correct lopen?
Ja, dat weet ik zeker!
Aqua8horse schreef:Waar lees jij dat ik het over 1 onderdaal uit een kur heb en welke heb je dan voor mij in gedachten, Karl66?!
Aqua8horse schreef:Ja, dat denk ik. Er is al meerdere malen gezegd dat je het om echt te willen begrijpen, eerst zelf moet ervaren. Maar kennelijk lezen jullie daar voor het gemak overheen. Helaas, het is wel de waarheid die de praktijk laat zien!