Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Nimmedor schreef:ik zeg maar 1 ding:
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, respecteer gewoon de rijstijl van anderen.

Zep schreef:friemel: een stang is heel verraderlijk op foto´s. Als je de kinketting een gat of 5 strakker doet blijft ie voor het oog mooier op zijn plek zitten maar komt ie wel wat harder door....
kadans16 schreef:CCCCorine schreef:[img]
http://www.kahlin.net/noir/dressyr/roll ... .jpg[/img]
Nou, die kan juist nog wel een beetje meer LDR gebruiken![]()
Weet je wat ik het vervelende vind aan die foto's. Misschien heeft de amazone op bovenstaand paard, deze wel net te rijden gekregen en was hij bij aankomst nog minder bespierd dan nu. Misschien ook niet, maar het is dus een mogelijkheid.
Alle andere paarden (van Anky, Edward Gal etc. hebben wel heel mooi bespierde halsen.
Dit paard is Mix, amazone is angela v/d Berg Europees kampioene junioren 2003 ,Europees zilver Young riders 2004.
Mix heeft eerst dienst gedaan als manege paard op hun bedrijf omdat hij nogal groot en slap was,later is haar moeder hem gaan rijden en heeft angela hem overgenomen, Mix bleek niet moeders mooiste maar wel talentvol.Ik heb angela zien losrijden in Schaijk op de observatiewedstrijd junioren /young riders ,maar ik moet zeggen dat deze foto's echt momentopnames zijn, angela reed diep los maar wel efficient en niet zo in de krul getrokken als op deze foto's.Het zag er echt niet onvriendelijk uit.
Edit : Na deze foto's werd zij overigens Nederlands kampioene Young riders 2005
. Degene die de anti LDR-site heeft opgezet en deze foto's van Angela v/d Berg heeft uiteraard de lelijkste foto's geplaatst die je van zo'n combinatie kunt maken. Mooie foto's van 'LDR gereden' paarden zal die websitemaker natuurlijk niet plaatsen, want stel dat iemand het er goed uit vind zien. friemel schreef:Zep schreef:friemel: een stang is heel verraderlijk op foto´s. Als je de kinketting een gat of 5 strakker doet blijft ie voor het oog mooier op zijn plek zitten maar komt ie wel wat harder door....
Ja, dus... ?? Waarom maar liefst die stang tot 5 gaatjes erger maximaal gebruiken als je zo'n unieke en geweldige
lightness aan het ervaren bent?
friemel schreef:Wat let je om deze discussie met een goed en mooi LRD plaatje te verfraaiien?
Wouter24 schreef:Zelfde paard tien seconden later
Aqua8horse schreef:Als je nu klassiek een probleem kan oplossen, wat is dan het voordeel om LDR te grbuiken?
Aqua8horse schreef:(algemeen) Als klassiek een probleem opgelost kan worden, wat is dan het voordeel om LDR te grbuiken?
Aqua8horse schreef:Misschien hebben jullie er over heen gelezen maar het volgende sjeest door mijn gedachten:
Als een paard dus meer ontspannen moet, betekent dat dat het dier gespannen is. Bij LDR werk je dus van spanning naar ontspanning?
Een klassieke ruiter heeft zijn paard dus ontspannen. Deze ruiter traint dus samen met zijn paard van ontspanning naar inspanning.
Welk paard en ruiter is nu volgens jullie in het voordeel?
Wouter24 schreef:wondertje schreef:ik wil niet veel zeggen maar ik vind dit paard er niet echt blij uitzien( een paar pagina's terug stond dat die paarden niet zielig zijn omdat ze goed te eten krijgen. ik ben het er niet mee eens dat als een paar goed te eten krijgt ze ook gelukkig zijn)
Zelfde paard tien seconden later
Miffie schreef:
Jep maar nog steeds even gespannen als de tien seconden ervoor! Jammerrrrr....