Sjuimpje schreef:Dit vind ik prettig LDR en is naar mijn mening op vrijwel elk paard toepasbaar:
Nou, dat past iig in mijn "definitie"!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
QQQQ"]
[quote="Sprintje schreef:Maar toch al wel een stuk minder extreem dan de eerdere foto's die we hebben gezien. ik vind dit er niet zo erg naar uit zien.
Desiree schreef:Ik weet niet of dat driehoeken verhaal wel helemaal op gaat hoor. WAnt bij paarden die wat langer in de rug zijn, is dat driehoekenverhaal veel moeilijker te bereiken. Zelfs als bijvoorbeeld bij mijn ruin vanuit de achterhand gereden wordt, dus dat hij de achterhand onder brengt, dan nog zal ik dat driehoeken effect bij hem NIET bereiken.
QQQQ schreef:[
Heeft niets met de lengte van het paard te maken. Je moet kijken naar de driehoek van de voorbenen EN naar de driehoek van de achterbenen. NIET naar de driehoek tussen de voor en achterbenen.
Wat wel met lengte te maken heeft, is dat het moeilijker is om bij een lang paard de achterhand er goed bij te krijgen. (en dus moeilijker om de driehoeken 'goed' te krijgen)
[/quote]
hoho schreef:Nou ja zeg hoe kun je nou van een foto beoordelen dat de voorbenen grotere passen maken dan de achterste
Desiree schreef:oke, effe voor de duidelijkheid he: (dat ik het goed begrijp)
moet de driehoek tussen de voorbenen even groot zijn als die tussen de achterbenen en mag dan dus de middelste driehoek voorbeen - achterbeen dus wel wat groter zijn bij een lang paard?
Aqua8horse schreef:Je traint daar weinig behlave letsel, voor het paard. De paarden lopen allemaal op de voorhand omdat ze niet anders kunnen. Ze verliezen kracht in de achterhand omdat ze de balans moeten compenseren. Foto's uit Indoor Brabant laten dat ook heel goed en duidelijk zien (helaas)
Aqua8horse schreef:LDR mensen zouden gewoon eens, wel onder deskundige instructie, de proef op de som moeten nemen. Dan kunnen ze het eventueel zelf ervaren of niet. Dan heb je nog niets verloren of gewonnen: je bent gewoon een ervaring rijker en dat kan in ons leventje nooit geen kwaad.
Zo denk ik, tenminste voor mijn gevoel kom je daar het verste mee in het leven.