Mijn klevende meisje moet worden beleerd/ingereden. Help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: Mijn klevende meisje moet worden beleerd/ingereden. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:13

Daar zou ik mij eigenlijk ook geen zorgen over maken, het bitloos rijden. Het voelt even vreemd de eerste keer maar heel anders is het eigenlijk ook niet. Al rijd ik er amper mee hoor, ben daarin toch afhankelijk welk hoofdstel zij nu weer hebben hangen bij paard/pony (manegeklant). Als het past, rijd ik er gewoon mee ;) Ik merk dan eigenlijk ook nooit verschil. Ja...dat je sneller reactie krijgt en dus stiller met de hand moet zijn, maar dat kan nooit kwaad :P

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:04

terpentijn schreef:
Daar hoor ik dus ook helemaal niets meer van.... Nu ja, die weet dat ik morgen eind van de ochtend kom.

Grinnik CC leeft nog hoor (heb dr gister nog gezien) en is ook nog steeds gewoon in Mussel :D ;) Ze heeft het alleen druk. Ze heeft afgelopen weekeinde de trec in Buinen/Borger gereden. En ik denk dat ze vandaag dus thuis aan het puinruimen is. En spelen met de nieuwe trekker die dr wederhelft gister vanaf Duitsland naar huis heeft gereden :D Ik zie dr nu zo voor me de bak slepen, en slepen en slepen :')

En mooi kom ik morgen ook langs. Mss kunnen we dan dat buitenhobbeltje ook gelijk doen. Moet CC me Donnyponnie maar lenen. Anders moet ik Sean ook nog mee gaan nemen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:10

Volgens mij Terpentijn wordt het daar morgen een heuse happening. Zal ik dan ook maar eventjes naar NL afreizen? Als ik nu vertrek dan ben ik morgen ruimschoots op tijd! }>

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:38

Boktmeeting bij CC lees ik? :P

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 17:09

Gezellig! Woon in de buurt *\o/*

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 17:49

Jaa ik neem wel wat mee...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:48

Ahummmmm hahahaha werd ik gemist??? Mijn excuses dat jullie mij hebben moeten missen lieve mensen, maar idd ik had het druk. 2 dagen Trec rijden plus voorbereidingen nemen nogal wat tijd in beslag.

Maarrrrrrrrrr jullie wachten wordt beloond hoor :P

Afbeelding

Afbeelding
Hmmmmm beetje vage foto, maar goed Michel zat op een paard wat bewoog :D

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:58

Khava meegenomen naar de TREC :Y) Betere training kan niet :=

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:58

haha kijk nou dan s... een wazig typje op een paard :+

hahaPippaaaaa :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:00

Ik volg dit topic al een tijdje en wil je veel succes wensen morgen. Toch altijd weer even spannend om je paardje weer op te halen en het weer samen allemaal te herontdekken. Komt vast goed! Veel plezier!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:05

Pippaa schreef:
Khava meegenomen naar de TREC :Y) Betere training kan niet :=

Nouuuu zo enthousiast was ik ook niet hoor. De foto's zijn van hier thuis :D mijn trainingsrondje voor jonge paarden om ze bomproof te maken. Stukje door het veld, daarna stukje fietspad met weg er naast waar de auto's je met 80 km per uur voorbij komen, en allerlei huizen met tuintjes waar van alles en nog wat in staat. Op de weg terug langs een veldje met dikbilkoeien, die waren echt heeeeeel interessant vond Khava en kwam het tuigerbloed naar boven, knietjes omhoog, nek recht omhoog whahahaha :D lekker ding. Ga d'r wel missen hoor ;(

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:24

Ah CC je kan d'r nog ff snel ontvoeren }>

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:12

Jeej eindelijk de lang verwachte buitenrij foto's! Ziet er wel errug goed uit Terpentijn, volgens mij kun je er zo op wegrijden.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:15

Morgen Khava ophalen en dan wordt er een nieuw topic geopend met een rijdende Terp op Khava en Khava's langverwachte thuiskomst. Mooi, tijd voor cola en een bak popcorn. Ik ben er klaar voor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:36

CC is paardje links gebogen? Zo lijkt het wel en dat komt toch echt wel minder vaak voor als rechts gebogen. Ben wel benieuwd.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:55

Ach.....Terpentijn; uiteindelijk is het toch nog gewoon je eigen paardje hoor, wat je morgen terug krijgt. Alleen dan wat meer volwassen...wijzer.. En je zult zien dat ze zich weer naadloos voegt bij jou. Uiteindelijk is dat toch 'thuis'!

En vergeet niet te genieten, de eerste keer op jouw dame!! Ik weet niet of je zo'n emotiedoos bent als ik ben... Maar voor het geval van wel: verbied het de fotografen om een foto te maken als je van puur geraakt zijn gewoon volschiet!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:10

pien_2010 schreef:
CC is paardje links gebogen? Zo lijkt het wel en dat komt toch echt wel minder vaak voor als rechts gebogen. Ben wel benieuwd.

Volgens mij komt links gebogen juist het meeste voor, maar Khava is idd wel links maar niet zo erg dat je het zo ziet hoor. Dat ze op de foto's er zo bij staat is puur toeval denk ik. Maar goed, Terpetijntje krijgt les van iemand die zich daar mee bezig houd dus dat komt wel goed :D Ik heb me wel bezig gehouden met balanceren, en de voorwaarts neerwaartse tendens pakt ze goed op aan de longe, onder het zadel vind ze het moeilijker, maar goed nu was van de week ineens het mais van het land en dan is het wel spannend whahahaha... muts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:12

Heel veel plezier!!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:47

Punz schreef:
En vergeet niet te genieten, de eerste keer op jouw dame!! Ik weet niet of je zo'n emotiedoos bent als ik ben... Maar voor het geval van wel: verbied het de fotografen om een foto te maken als je van puur geraakt zijn gewoon volschiet!

Waarom verbieden daar foto's van te maken????? Dat zijn nu juist de mooie momenten om later terug te kijken. Het niet openbaar maken van zulke foto's is een ander verhaal, maar juist voor jezelf kan het heel fijn zijn die terug te zien. En let wel, Tijn krijgt gewoon de foto's van mij, ik zal ze niet openbaar maken tenzij hij toestemming geeft. Dat doe ik nooit.

En idd gebogen naar links komt ook hier meer voor dan rechts. Mijn beide zijn links gebogen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 22:29

:) Mee eens hoor rina, je snapt mijn punt!

(opmerking was luchtig/grappig bedoeld...Niet persoonlijk naar de fotograaf)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 05:23

Nou ik ben al weer een uur wakker... nee niet van zenuwen, die Dobers maken me atijd om 5.00 uur wakker, willen ze hun eerste rondje over het erf maken....

Rond half twaalf of zo zullen we bij CC zijn. Ik weet niet hoeveel tijd die man heeft die de trailer rijdt, maar dat zien we allemaal wel.

't Is hier alleen pestweer... regen, regen, hopelijk wil dat in de loop van de ochtend nog wel even ophouden.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 05:27

Mogge , hier ook regen, maar t valt nog wel mee, geen mega hoeveelheden.
Toch gezellig.. mn bloedje pup kwam om kwart over 5 dat ie moest poepen haha Dus hier ook de kermis naar buiten.. maar de mini's vinden dat niet zo fijn als t nat is haha watjes.
Zo tijd genoeg om je te verheugen dus!

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 06:48

Wow super leuk topic dit! Ik geniet er gewoon van om mee te lezen. Heel veel succes met Khavanna Terpentijn!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 07:05

Veel plezier vanochtend. Heb toch maar besloten om thuis te blijven want is een beetje ver rijden. :+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 07:20

t is droog hoor!!!!