Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dus niet iedereen die zich maar prof noemt, maar ga je eens verdiepen in de mensen die daadwerkelijk veel met probleempaarden werken. Want inderdaad zijn er ook een hoop die het flink verknallen. Oftewel ts ga nog langzamer aan de gang met hem, stapje voor stapje voor stapje. 
Maar neem aan dat je zelf ook niet kan ontkennen dat het geen "normaal" paard is..was dat wel zo geweest dan had dit topic niet bestaan.

Cassidy schreef:Ik zie hier idd twee kampen: de ene die roept dat het nooit wat gaat worden met dit paard en dat hij het beste een enkeltje eeuwiggroene jachtvelden krijgt. En omdat het een keer mis is gegaan, het dier nooit meer veilig bereden kan worden.
staat te doen.Cassidy schreef:Het maakt niet uit hoe lang je over dat traject doet waar CA een week voor uittrekt. Als je er maar voor zorgt dat het interessant blijft voor het paard. Dus niet te lang in een stadium en bij een oefening blijven hangen. Het hoeft niet perfect te gaan. Ga door naar de volgende oefening en neem de rest af en toe mee.
Dat is inderdaad een hele goed tip ! 
_Mondy_ schreef:Cassidy schreef:Ik zie hier idd twee kampen: de ene die roept dat het nooit wat gaat worden met dit paard en dat hij het beste een enkeltje eeuwiggroene jachtvelden krijgt. En omdat het een keer mis is gegaan, het dier nooit meer veilig bereden kan worden.
Of je gaat eens goed lezen wat er getypt wordt aangezien je met de ene verkeerde veronderstelling na de andere komt![]()
Er zijn er miss een paar die over een spuitje hebben gehad, maar vele anderen die net als mij hebben gezegd dat het zeker wat kan worden maar met een wat andere aanpak.
Anders kan ik nl ook wel zeggen dat het andere kamp alleen maarstaat te doen.

)

_Mondy_ schreef:Als je weet dat hij niet in draf of galop kan omdat ie dan er uit naait dan zou ik zelf al niet naar buiten gaan omdat je dat nooit kan voorkomen

Sassol schreef:Dat filmpje had ik ook al gezin Cassidy, en inderdaad als ik een zandvlakte en paard zou hebben zou ik meteen naar buiten rennen met een schep om zoveel mogelijk gangetjes/heuveltjes/treetjes en andere leuke dingen te graven!
Cassidy schreef:Sassol schreef:Dat filmpje had ik ook al gezin Cassidy, en inderdaad als ik een zandvlakte en paard zou hebben zou ik meteen naar buiten rennen met een schep om zoveel mogelijk gangetjes/heuveltjes/treetjes en andere leuke dingen te graven!
Ik zou echt niet met de schep in de weer gaan...ik zou een sjofel huren!
Cassidy schreef:En een leuk filmpje van Clinton Anderson: grondwerk met een jonge Mustang. Ik ben zo jaloers op die trailtuin!
http://www.youtube.com/watch?v=BMoNFEXsSLM
Misschien kun je daar wat ideeen uit opdoen voor hindernissen.

_hoi schreef:Ziet er echt geweldig uit, helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid daartoe.