Foto van jou met je a.s paard zou wel leuk zijn, of alleen je a.s paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ladyson schreef:Zou iemand mij kunnen uitleggen waarvoor dan precies hulpteugels dienen als elk paard van een stille zachte hand nagevelijk wordt? (ik rij zelf nooit met hulpteugels)
ik dacht altijd dat (en dan denk ik aan touwtjes en slof) dat die er eigenlijk toch zijn om een paard bij elkaar te houden en dus eigenlijk in de krul te trekken?
Jolien87 schreef:Thanks:) De rijfoto is van bijna een jaar geleden, inmiddels is mijn houding een heel stuk vooruit gegaan.
Het zadel op de foto is zijn manegezadel, een vzh die weinig tot geen steun biedt in je houding. Van mezelf neig ik heel erg naar een stoelzit. Ik heb nu sinds een halfjaar een eigen dressuurzadel, daaraan heb ik veel meer steun en zit ik veel netter. Ik merk ook dat mijn "nieuwe" houding steeds natuurlijker voor me wordt:)
maaikman schreef:ik heb ook een vraag, mijn instructice zegt, dat ik mijn hand en pols meer moet ontspannen, maar hoe ik ook probeer, het lukt gewoon nietiemand tips??
mika11 schreef:maaikman schreef:ik heb ook een vraag, mijn instructice zegt, dat ik mijn hand en pols meer moet ontspannen, maar hoe ik ook probeer, het lukt gewoon nietiemand tips??
Hoi, dat vind ik ook moeilijk af en toe.
Wat ik heb geleerd, is dat ontspanning in je armen en handen alleen kan, als je ook je schouders ontspant.
Dus als je je schouders te gespannen houdt kun je ook niet goed ontspannen in je armen/handen/polsen.
Misschien zijn er nog meer tips van anderen, maar dit schiet mij nu als eerste te binnen.
maaikman schreef:ik heb ook een vraag, mijn instructice zegt, dat ik mijn hand en pols meer moet ontspannen, maar hoe ik ook probeer, het lukt gewoon nietiemand tips??
Marocje schreef:Ik heb dus ook het probleem dat ik ga 'vliegen'. In stap valt het mee, maar in draf vooral haal ik mijn ellebogen van mijn lichaam, naar opzij.. Nu ben ik me er bewust van, dus probeer vanav mijn schouder mijn armen te laten hangen, en dan met gesloten vuist rijden (Ik rij met open hand..)
Mijn intructeur had al uitgelegd dat ik mijn bovenarm span en mijn hand los laat, maar dat ik juist mijn armen moet ontspannen (die zijn van het paard..) en mijn handen gesloten moet houden..
Ik weet ook niet waarom ik mij dit heb aangeleerd, maar ik heb het vermoeden doordat ik niet zoveel vet heb. Heb nogal uitstekende heup én elleboog, en als die twee elkaar raken is dat best pijnlijk
Marocje schreef:Dus jij vliegt ook? Want ik probeer er nu echt op te letten, en zie dat zoveel mensen gewoon netjes met hun armen naast hun lichaam rijden. Toch blijf ik mezelf telkens in de spiegel, met mijn armen wat van mijn lichaam af zien.. Terwijl ik er op let! Ben wel blij om te lezen dat ik dus niet de enige ben, hihi
Marocje schreef:Ik heb dus ook het probleem dat ik ga 'vliegen'. In stap valt het mee, maar in draf vooral haal ik mijn ellebogen van mijn lichaam, naar opzij.. Nu ben ik me er bewust van, dus probeer vanav mijn schouder mijn armen te laten hangen, en dan met gesloten vuist rijden (Ik rij met open hand..)
Mijn intructeur had al uitgelegd dat ik mijn bovenarm span en mijn hand los laat, maar dat ik juist mijn armen moet ontspannen (die zijn van het paard..) en mijn handen gesloten moet houden..
Ik weet ook niet waarom ik mij dit heb aangeleerd, maar ik heb het vermoeden doordat ik niet zoveel vet heb. Heb nogal uitstekende heup én elleboog, en als die twee elkaar raken is dat best pijnlijk
Marocje schreef:Nou, ik doe dat idd ook tijdens het lopen bijvoorbeeld. Heb weleens te horen gekregen dat ik zo breed loop.. (Net als een bodybuilder, haha).
Maar ik rijd dus echt met open handen, teveel open. Moest mijn vingers dus meer om mijn teugels sluiten, maar dan heb ik dus inderdaad het gevoel dat ik veel minder hulpen kan geven, veel minder kan meegaan.. (Ik krijg dus wel te horen dat ik een onafhankelijk zit heb, en mijn handen heel stil houd (tov paardenmond). Maar vanwege veiligheid moest ik mijn vingers sluiten: als er nu wat gebeurt kan mijn vinger zo de verkeerde kant op klappen..)