Opnieuw leren rijden - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eefske

Re: Opnieuw leren rijden - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:11

:+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:15

en nu nog het woord knol vertalen ja ?? <<)

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:20

Ja maar knollentuin is wel heel dubbel bedoeld:
Ga jij hem uitleggen knollentuin of zal ik dat doen??

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:26

-:) wil ik het weten?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:26

jij mag t doen :D ik zit te eten,typt zo lastig

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:28

eetsmakelijk knollentuin

komt i:
knollen zijn paarden, maar ook bloembollen
In de achtertuin staan de paarden maar ook de bloembollen, ze hebben kassen bij het huis.

Dus knollentuin is zowel voor de paarden als voor de bloemen.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:34

oh maar dat wist ik....
-:) hihi ben dus geslaagd :D

volgens google translate
knollentuin > Gluhbirne garten of Knollegarten -:)

knollentuin > tubergarden :=

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:40

Even iets heel anders weer, ik ga volgende week naar Duitsland, ga kijken ik daar nog een paar flexibogen kan vinden. Wil je er 1 hebben stuur me dan even een pbtje dan raak ik de tel niet kwijt.... ben blond namelijk :P
Neem ze alleen mee als ze max 30,- zijn. Kan ik ze meenemen als we naar KT haar les bij DW gaan kijken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:33

Maar wat traint die flexiboog nu precies ?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:35

ooh wacht even al gevonden :

En als je hem in je hand houdt en je laat hem lichtjes trillen, en je wilt die beweging onderhouden, moet je je handen dragen, schouder en elleboog ontspannen, en dan kun je dezelfde beweging best lang in stand houden. Als je spanning hebt, verandert de flexiboog en trilt hij door je hele arm en schouder heen, en da's een rotgevoel.
En als je slagroomhandjes hebt (dat je vanuit je losse pols slagroom kan kloppen) kan je heel goed flexibogen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:56

SabM: gluhbirne zijn stoofperen :') Google translate is niet altijd even nauwkeurig :D

Maris: klopt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:05

Japeloup schreef:
Even iets heel anders weer, ik ga volgende week naar Duitsland, ga kijken ik daar nog een paar flexibogen kan vinden. Wil je er 1 hebben stuur me dan even een pbtje dan raak ik de tel niet kwijt.... ben blond namelijk :P
Neem ze alleen mee als ze max 30,- zijn. Kan ik ze meenemen als we naar KT haar les bij DW gaan kijken.

Ik ga het niet redden om naar KT haar les te komen helaas...Dus eentje overnemen daar gaat niet lukken.
Wel woon ik vlakbij Duitsland, dus als je me kan vertellen bij welke winkel je ze haalt kan ik evt zelf een keer kijken :)

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:48

Blijheid schreef:
Japeloup schreef:

Ik ga het niet redden om naar KT haar les te komen helaas...Dus eentje overnemen daar gaat niet lukken.
Wel woon ik vlakbij Duitsland, dus als je me kan vertellen bij welke winkel je ze haalt kan ik evt zelf een keer kijken :)

Ik heb ze bij de Lidl toen gekocht, maar ja dat zijn altijd tijdelijke acties. Heb ze ook wel bij de HIT zien liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:51

Oke, krantjes in de gaten houden dus :j

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:04

Japeloup schreef:

nou dat is super, mag ik er een bij je bestellen ? helemaal top ;)

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:44

stoofperen tuin _O- _O-

Gisteren weer gereden. Gaat best goed, Suus wil wel graag wat meer de hand opzoeken.
Alleen rechtsom is ze lastig, gaat proberen druk op binnenteugel te krijgen. Lastig hoor om haar dan niet die steun te geven die ze zoekt. Krijg haar dan ook niet zo makkelijk laag als linksom.
Aandraven vanuit stilstand vanaf achterbeen is erg moeilijk voor haar. Moest deze oefening gaan meepakken van KT om suus beter op achterbeen te krijgen / houden. Ze gaat helemaal onder me kronkelen en ze wil nu niet meer nagefelijk halthouden. Gaat moeilijk halthouden en direct onderhals erin...pffff lastig om dan ontspannen in armen te blijven hoor.
Draven ging erg fijn en beter en constanter in tempo, maar dat is maar pas of 5 ... maar goed alle beetjes helpen :D GEDULD denk ik dan maar.

Galop gaat goed al merk ik dat ze graag hoger gesteld galoppeerd. Ze zet dan meer haar onderhals erin.
Probeer het op dezelfde manier op te lossen als in de draf, dus handen stil en sluiten, iets nageven van haar kant dan meteen los, en zo proberen mm voor mm haar uit te schuiven. Maar in de galof is het al heel snel hup onderhals erin en op met die kop ^)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:35

Vandaag mijn semi bejaarde, door artrose geplaagde westernpony weer eens getraind. Dit keer met dressuuroutfit! Oftewel, het dressuurhoofdstel van haar zoon in plaats van haar eigen westernhoofdstel :+ :')

Wilde nog even goed oefenen met in een frame rijden etc voor m'n les van Imre met Flynn zondag.
Jessie kwam al *\o/* het land uit en stapte direct vlot weg in de bak. Ze liep echt hartstikke fijn! Laatste keer dat we in de bak reden was het voornamelijk :\ :z , het wilde allemaal niet zo. Geen tempo, geen impuls, geen buiging, geen reactie op m'n been.. eigenlijk helemaal niks.

Het was nog niet perfect en dat zal het ook niet meer gaan worden, dat is geen reëel doel met een linkerknie waarvan de kniebanden in puin liggen.
Maar wat ging ze fijn! Lekker aan het been, bood heel fijn nageeflijkheid aan en we konden zelfs links en rechts best heel netjes wijken en stukken SB mee pakken. Op een gegeven moment stápte ze ook echt door haar hele lichaam. Lekker hoor :D En dat voor een pony die ik 2,5 maand geleden bijna opgegeven had....

En ik maar hardop 'frame frame frame been been been handed rechtop FRAME been been FRAME'. Stalgenootje was langs kwam keek me aan alsof ik in een dwangbuis thuis hoorde _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:56

Jessie lijkt mij zo een heerlijke merrie, zoals je haar beschrijft, een paard waar ik accuut verliefd op zou worden. Ben sowieso wel echt een merriemens ook. Ik vind dat uitgesprokene van merries leuk. De dames weten precies wat ze willen, vinden je lief of niet, weten wat ze lekker vinden, weten wat ze fijn vinden, merrie is moeilijker te rijden en in de omgang dan een ruin, maar oh, als je zo'n dame dan voor je gewonnen hebt, is ook wel echt een supergevoel, omdat je er wat voor moet doen :j
:D Fijn om zo fijn te rijden :D

Heb vanochtend les gehad van Japeloup, en daarna de halve middag gemaft om het te verwerken denk ik (vorige keer ook al). Ging lekker. Overgangen terug gaan veel beter, moet slagroom, horizon en ademhaling blijven doen, en op die manier ook overgangen naar draf maken, ook met slagroom, horizon en adem, en die hulpen proberen te verkleinen. Kreeg een cool compliment over mijn handjes *\o/*
En ik moet spelen met lichtrijden, 2x staan, 1x zit, 2x zit 1 x staan en allerhande dingen. Best moeilijk, maar 't ging heel niet verkeerd vandaag (en om jullie de waarheid te vertellen heb ik dit zo lang als ik kon uitgesteld, want ik ben bang om te vallen, en ik wist haast zeker dat ik zou vallen als ik zoiets probeerde) en het 2x staan lukte 1 keer zelfs een aantal keer achter elkaar :D

Vegs heeft echt méga lange wimpers (zal Nik eens vragen of ze dat op de foto kan krijgen) en ze kan knipperen voor een wortel. Echt. Ik smelt als ze dat doet :+: Ik lieft Vegs :+:

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:02

Veel gepraat hier, vooral over de meeting in wording :)

Fijn dat het zo goed ging berdien :D

en yamcha ook fijn gereden :P Complimentjes zijn nooit weg he!

Ik heb vandaag ook weer eens gereden, sinds zaterdag niet meer er op gezeten en dat heb ik gemerkt :=
Vooral in draf liep hij niet lekker, inhouden, kont naar binnen gooien, oren in de nek. In de galop was alles weer koek en ei en liep hij lekker, maar terug in draf was het weer bal. Alleen begrijp ik niet helemaal waar het aan ligt... Ik moest in de wei rijden, dus het zou kunnen dat hij zoiets had van dit is mijn ontspanningsplek, daar ga ik niet werken. Of het ligt aan het voer, dat hij wat te veel energie had. Of mijn zadel ligt niet helemaal lekker. Maar wat ik niet goed snap is dat er in stap en galop niks aan de hand is, maar dat hij in draf protesteert. Bovenstaande dingen zouden zich eigenlijk in alle gangen moeten uiten, toch? Het zal wss wel aan mij liggen, alleen kom ik er dan niet achter wat ik in draf anders doe... Ik heb expres de teugels laten vieren en wat langer gereden, maar pas na een half uur en de galop wilde hij in draf een beetje ontspannen en toen ben ik gestopt.

Ik ga iig morgen even longeren, even kijken of hij hetzelfde doet zonder ruiter op zijn rug.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:08

Yamcha een fijne les dus! En een 'angst' overwonnen, goed zo!

Wellicht komt het doordat je in draf licht rijdt bromfiets? Als het aan het zadel ligt dan, dat er dan een andere druk ontstaat dan bij stappen en galopperen? Ik zeg maar wat hoor, ben allesbehalve een expert in dat soort zaken :))

Ik ben ook echt een merriemens :j Flynn is m'n maatje, m'n grootste sul en momenteel de man in m'n leven (en dat is best wel triest :+ ) maar Flynn houdt van iedereen :+ En iedereen houdt over het algemeen ook van Flynn :)) Jessie is veel eenkenniger, meer op zichzelf. Jes heeft geen mensen nodig :n Ze zijn handig omdat ze je voer brengen maar verder? Duurde ook heel lang voor we elkaar begrepen. Ze deed wel braaf haar ding maar meer ook niet. Ach, en als ze dan zoals vandaag met 'r brakke lijfje door de bak stampt met wiebelende oortjes en af en toe briest van 'zie! zie! ik kan het nog! *\o/* ' dan loopt m'n hart over :+:

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:12

SabM schreef:
: gluhbirne zijn stoofperen :') Google translate is niet altijd even nauwkeurig

Ehm, nee. Glühbirne zijn gloeilampen. Gluhbirne bestaan niet. Hoe kom je nou bij stoofperen _O- Of was het een geintje? :o :+

Maar dat terzijde....
Ik ben vandaag bij de zadelmaker geweest en allebei mijn zadels zijn scheef.
Dus, ik tast flink in de buidel, laat het springzadel compleet nieuw vullen en het dressuurzadel weer mooi recht maken.
Ben erg benieuwd hoe mijn paard dan gaat lopen!

Vanmiddag wel nog fijn aan de lange teugel gewerkt, paard wordt steeds enthousiaster! (krult haar lip helemaal tot in twee puntjes :(:) )
Het helpt ook heel erg dat je zoveel beloont, bij alles wat goed gaat spring ik ongeveer in de lucht. Met rijden doe ik dat nooit zo uitgesproken, jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:20

Ik snap echt zó goed wat je bedoelt, trots ben je dan en gruwelijk verliefd, en dan blijf je ze vertellen hoe mooi en knap en goed ze is :) ik kan daar echt emotioneel van worden :j
Maar 't zijn alleen merries die die emotie bij mij omhoog kunnen trekken, gek genoeg......

Ik heb dat ook hoor, Desperados is lief, maar dat is ie altijd, bij iedereen en bij Vegs heb ik ook altijd het idee dat ze me helemaal niet nodig heeft, dat ze bij me blijft omdat ze me graag ziet :D á la Marco Borsato:
ze is vrij
vrij om te gaan, maar ze blijft bij mij

En idd een angst overwonnen (mss moest ik daarom wel zo lang slapen, kan dat? ik verwerk dingen altijd door te slapen) *\o/* had ik nog niet eens bij stilgestaan, wat gek! En wat gaaf dat het zo is, want het is waar :D
Rhys schreef:
Het helpt ook heel erg dat je zoveel beloont, bij alles wat goed gaat spring ik ongeveer in de lucht. Met rijden doe ik dat nooit zo uitgesproken, jullie

Ik klets wel veel tegen haar, en stilstaan bij opstappen beloon ik wel superenthousiast (en ze kan een brokje van mij aanpakken als ik in het zadel zit, goed hè :D ) want dat is heel knap van haar :j
Rhys schreef:
Glühbirne zijn gloeilampen. Gluhbirne bestaan niet. Hoe kom je nou bij stoofperen Of was het een geintje?

Birne zijn peren. Glüh is gloeien, een gloeiende peer = stoofpeer :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:21

Berdien: Het zou kunnen idd :j Hij is natuurlijk ook wat breder geworden in de schouders, dus het kan idd aan het zadel liggen. Maar als ik doorzit doet hij het ook, dan wil hij er onder uit komen door aan te springen in galop. Dus ik denk toch dat het spanning is die opbouwt in de draf, maar waarom? Het zou er ook nog aan kunnen liggen dat ik zelf niet zo fijn in mijn vel zit, dat hij mij spiegelt, maar dan snap ik nog niet dat het vooral in draf is.

Ik ben altijd mens :+ Ik rij nu toevallig op een hengst, maar ik heb geen uitgesproken voorkeur voor geslacht :)

Rhys: balen dat je zadels scheef zijn... Maar aan de andere kant gelukkig dat je er achter bent gekomen en dat je er wat aan kan veranderen :) Praten doe ik altijd veel tegen mijn paard, ik klets over het weer, soms zing ik een stukje. Werkt kalmerend bij hem :D Alleen als mijn instructrice er dan bij staat hou ik mijn mond dicht. Dan durf ik hem niet open te trekken := Terwijl hij het dan meestal heel goed doet en dus juist beloond zou moeten worden...

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 00:42

Ik vind het zo fijn om jullie positieve verhalen te lezen :D

Nog een halve week. Dan kan ik weer rijden. Oh ik kijk er zo naar uit. Ik merk ook dat m'n band
met die lieve, veel te grote merrie gewoon veel beter wordt. Lieveltje dat het is <3

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:48

Wat gaat het rijden allemaal lekker bij jullie!

Ik heb gister ook weer les gehad na 1,5 week op de merrie van mijn instructrise.
Het ging echt stukken beter, ik durf weer te "rijden" zeg maar. Alleen de galop blijft bij mij even een hekelpuntje.. maar goed deze merrie is 1.76 en mijn Flo 1.67 :P
Ze is erg groot in haar bewegingen en dat moet ik nog even leren uitzitten in galop hihi!

Mijn Flo staat inmiddels een week in training en hij doet het zo goed! Hij's zo braaf! :D