paard met bit of zonder beter lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: paard met bit of zonder beter lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:54

gut zeg, heb in twee topics gruwelijk bij moeten lezen :) :)

ik moet zeggen dat ik de foto's van Kelly eigenlijk helemaal niet zo verkeerd vond..........

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:55

Heey Sul, Ja ik ga me ook weer 'gezellig' mengen in deze eindeloze discussie, Te minste eindeloos, Hij komt ten einde als wij Cinnepin gewoon gelijk geven en toegeven dat wij gewoon zwaar tegen bitloos zijn.
T is alleen zeer jammer dat we niet tegen bitloos zijn maar wel tegen personen die alles het bit de schuld geven en verkeerde optomingen gebruiken en dan niet eens tips ten harte kunnen/Willen nemen.

Zo jammer , Een fjord kan ook een super leuk paardje zijn/worden, Als cin nou eens niet zo koppig doet en gewoon met gegeven tips aan de slag gaat komen we een stuk verder.
Even nog over die 2 foto's, Je houding is echt wel beter op de eerste, zeg je rug helemaal niet vast of je schouders, Dit denk jij waarschijnlijk omdat je misschien wel spierpijn had van het werken aan je houding en nu heb je geen spierpijn oid omdat je gewoon heel je houding heb laten verslonzen.
Daarbij vind ik die foto's van keelliee (??) dr een stuk beter uit zien en heb je echt in je begin post expres de verkeerde gezet om je gelijk te krijgen/op eissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:56

suleilitha schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Zoek de verschillen......

En wat vind je dan van dezen, Kim?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:59

op foto 1 aan het uitstappen, en op foto 2 aan het instappen?

Jesser

Cinnepin schreef:
Jesser schreef:
Sorrie, kunnen ze allemaal op hun kop staan, ik zie een paardje wat ontzettend flegmatisch overkomt op die foto's, die weinig zin erin heeft. Die niet een uitraling heeft... joepie.. en de ene foto zal iets meer ontspannen zijn, maar allemaal loopt ie ontzettend sloom en als met tegenzin..

je kunt zoveel antwoorden geven als je wilt.. wellicht wil je niet horen wat je ws al wel weet...diep in je hart.

ik gun je heel veel plezier met je paard, gun je paard ook zijn plezier, je kunt samen alleen maar verder komen als er een samenwerking is.. Die zie ik absoluut niet.

Maar jij het jouwe, wat je wilt..

ze is niet sloom jeetje he! hoe vaak moet ik dat nog zeggen????????????
maarja geloof wat je wilt joh ;)
Aangezien jij op haar rijd en ikl niet :P

Er mankeert toch helemaal niets aan mijn ogen.. en neuh dank je voor het aanbod.. heb genoeg aan mijn andalusier

Anoniem

KiWiKo schreef:
op foto 1 aan het uitstappen, en op foto 2 aan het instappen?

Erg creatief gevonden, ik wist..... dat je het wist :D

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:02

Ik heb op de 1e foto wel de indruk dat ze uitstapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:04

Ik doelde eigenlijk meer op de houding van de eh... ruiter op het peerd, Kim.
Zelf ben ik overstag gegaan, ik ga volgende week bitloos :D en show jullie vol trots mijn nieuwe hynder en optoming:
Afbeelding

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:07

@ Sul,
Zou ik je optoming een keer mogen lenen??
Denk dat ik en paardlief dr veel aan zouden hebben ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:09

Ik vind die optoming wel helemaal naadje hoor :+ Die neusriem zit zo strak dat hij niet eens meer afzakt zonder iets achter de oren :oo Hoe moet die zijn mond nog open krijgen om onderweg aan grassprietje te knagen? >;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:14

K vraag me ook ernstig af waar sul heeft leren rijden?
Je houd je teugels niet correct beet, Zit met 1 hand te zwaaien, Je benen pff om maar over te zwijgen!!
Misschien een tip: De ts van dit topic heeft een goede instructeur.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:16

Nee joh ze rijdt western, ik herken mijn rijstijl als ik hem zie ;) :D :D

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:17

Anya schreef:
Nee joh ze rijdt western, ik herken mijn rijstijl als ik hem zie ;) :D :D

Pooee,, Wat een opluchting begon bijna aan Sul te twijfelen. }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:17

Tja, dit is de methode van Anton de Brol, de conculega van De Bodt. :D
Erg geliefd om vee bijeen te drijven en webstern te rijden :D

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:20

ik zeg niet dat ik goed kan rijden . wil alleen duidelijk hebben dat bonito beter kan..en niet alleen dan de slechtste foto laten uitzoeken en die laten zien. ( was er al niet van gediend dat er met mijn fotos geouwehoerd word )

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:21

suleilitha schreef:
Tja, dit is de methode van Anton de Brol, de conculega van De Bodt. :D
Erg geliefd om vee bijeen te drijven en webstern te rijden :D

Geeft hij ook cursessen?? Misschien heeft deze rijstel wel erg veel nut bij mijn paardebeest, T spreekt me erg aan inieder geval. Mijn houding is zooo slecht misschien kan hij me helpen, Jou houding op dit plaatje is echt GE-WEL-DIG! Wou dat ik zo'n zit had :+

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:22

Kellieeh schreef:
ik zeg niet dat ik goed kan rijden . wil alleen duidelijk hebben dat bonito beter kan..en niet alleen dan de slechtste foto laten uitzoeken en die laten zien. ( was er al niet van gediend dat er met mijn fotos geprutsmuts word )

We waren dr inmiddels al achter dat ze expres een hele foute foto had genomen, Je loopt ongeveer 20 pagina's achter :D
Dat het paard een STUK beter kan waren we ookal achter gekomen haha

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:24

ik blijf niet alles bijlezen. dan zit ik hier morgen nog ! hahahaha !ik ben naar verjaardag ! dus doe beetje rustig aan alsjeblieft :P anders moet ik zoveel lezen !

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:56

Cinnepin schreef:
Over het wel of niet mogen gebruiken van foto's, zolang er geen copyright op staat is een ieder daar vogelvrij in ;) en als mensen problemen hebben met het feit dat iemand hun foto;s gebruikt, moeten ze maar zorgen dat ze niet "pikbaar" zijn ;)

nee dat is niet waar, bewijs staat in een ander topic van mij ( over de foto's )
En als ik mijn paard door een ander laat rijden om te trainen is t mijn instrcutrise, zij is goed, dus nee het zit er niet in dat mijn paard jou kant op komt (I ben ook veel te bang dat er een slof aangehangen word aangezien je al over bijzetten met longeren begon en jaa daar ben ik wel op tegen ) ;)[/quote]

Mijn hemel, dit bod sla je af???
Tuurlijk moet je het zelf weten,maar denk dat er veel zouden zijn in jou geval en het geval zoals de combi met je poown nu is, die er een moord voor zouden doen.
Maar nogmaals.....jou beslissing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:03

Tja Onassa...... ik was niet eens van plan er centjes voor te vragen, alleen een keer of vier langskomen van de eigenaresse en een kleine bijdrage in voerkosten, maar goed....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:12

ik wel even kwijt dat ik het een hele leuke fjord vind!
en ik denk dat het met goede begeleiding best wel goed komt!

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:12

ik werd ff op dit topic gewezen; Gezellige boel hier!!! even over alle foto's van cinnepin. Ik vind je poown op alle 3 de foto's niet ontspannen. Die 1e bitloze foto is in mijn ogen gewoon een paard dat op je hand hangt en misschien iets interesants heeft gezien op de grond (zeg niet dat het zo is hoor maar zo zie ik het vanaf de foto) op de foto waar ze het bit in heeft heeft ze misschien wel wat gehoord achter der en ook daar loopt ze in mijn ogen niet ontspannen. Wat ik alleen maar bedoel met die opmerkingen over wat horen of zien: Aan 1 foto van beide gevallen kan ik niets van het orenspel afleiden dus de opmerkingen daarover zijn in mijn ogen totaal irrelevant.

Ik vind dat dit totaal niet te beoordelen is omdat het maar een paar foto's zijn. Ik ken je paard niet dus zoveel kan ik er niet over zeggen. Maar dat jij uiteindelijk toch een topic opent om toch maar weer eens te gaan vragen hoe of wat doet mij denken aan of twijfel bij jezelf of maar weer eens de kloof tussen de bit ruiters en bitloze ruiters vergroten.

Maar uiteindelijk ben jij de gene die je paard het best kent (althans dat neem ik maar even aan) dit houdt in dat jij zelf wel kan beoordelen wat je paard prettiger vind oftewel wat maakt jouw het uit wat anderen vinden.

En ja ik rij met een bit moet er niet aan denken om met een bitloos hoofdstel te rijden, maar dat is mijn mening en daar heb ik zo mijn redenen voor. Verder moet iedereen maar zelf weten waar ie mij rijd.... Leef en laat leven....

Maar ontspanning moet altijd voort komen uit een voorwaartse drang en die zie ik dus niet op de eerste bitloos foto, op de 2e bitloos foto zie ik een paard wat een beetje gejaagd draaft en dat vind ik toch iets anders dan voorwaartse drang. Op de bit foto zie ik dat toch weer wel, maar ook nog geen ontspanning. Ik begrijp dat je nog niet zolang bitloos rijd dus dat heeft natuurlijk ook tijd nodig.

Verder wil ik nog 1 dingetje zeggen: Probeer eens in plaats vanuit je knieen of je voeten, te lichtrijden vanuit je heupen door de beweging van je paard laat je je als het ware uit het zadel drukken en duw je je heupen naar voren. Dan kom je dus ook niet zover uit je zadel en dat is lichtrijden ;)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:47

HOOOOIIII

Ik ben ook weer bijgelezen. Sorry maar moest ff mijn paard afmatten. Heb weer een hoop gemist en reactie's gelezen waarvan het stoom uit m'n oren kwam. vreemd?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:50

Als ik in zo'n situatie zat en iemand als Sul me zo'n aanbod zou doen stond Miep vanavond nog op de trailer haar kant op! Ik zou er alleen wel zelf graag bij willen blijven in de hoop er nog wat van te leren! (dus bek dicht en kijken voor mij).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:53

Helaas kan ik het niet bij iedereen goed doen, Mick ;)
Maar ik ben er van overtuigd dat in een tijdsbestek van een maandje hier een heel fijn dier uit te halen valt en was de uitdaging graag aangegaan, alleen al om het dier voor voortijdige slijtage in de voorhand te behoeden en het had mij geinig geleken het dier gelijk tuigmak te maken.