Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nenalisa schreef:ik heb geleerd dat het paard jouw handen en zit moet volgen,
als jij dieper gaat zitten, en je handen naar je toe brengt, moet het paard hoger met zijn hals,
en als jij je handen naar voren doet, en lichter gaat rijden, mag het paard meer zakken?
Sandra92 schreef:Bij mijn verzorgpaard heeft het ook heel lang geduurd, dit komt omdat de eigenaresse hem er als het ware in trok...
hierdoor was het voor mij veel lastiger om erdoorheen te komen op de normale manier...dit lukt mij niet altijd..
enige tips???
FireAndIce schreef:Sandra92 schreef:Bij mijn verzorgpaard heeft het ook heel lang geduurd, dit komt omdat de eigenaresse hem er als het ware in trok...
hierdoor was het voor mij veel lastiger om erdoorheen te komen op de normale manier...dit lukt mij niet altijd..
enige tips???
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Vanavond liep hij redelijk,begon heel af en toe te hangen
als ie naar beneden kwam,maar reed 'm dan meteen naar een andere gang.
Heb ook veel tempowisselingen gereden,helpt ook goed om 'm scherp aan je been te krijgen![]()
Hij is gewend om naar beneden te worden "gekneed" en dat merk je.
Hij is erg sterk in z'n mond.
Ik rijdt op m'n zit tempowisselingen,niet op de teugels.
willie10 schreef:ik heb het eindelijk voor elkaar dat mijn pony constant nageeflijk loopt, maar nu als ik mijn hand ontspan wil ze helemaal naar de grond en trekt a.h.w. de teugels uit mijn handen. Hoe zou ik dit op kunnen lossen?
Moll schreef:dames het is hand zonder ben en been zonder and, dus als je been geeft mag de hand er niet aan zitten en andersom, dus wat hier boven geschreven word klopt niet been geven en een ophouding op de hand is niet toe gestaan.
@s_en_z, je heb het over con stante aan leuning, ik ben dan wel benieuwd hoeveel gewicht jij in de hand hebt?
Moll schreef:nee ik zeg niet dat het in de hand hangen goed is ik zeg dat het 1 zonder het ander is en niet beide tegelijk, het laatste stuk wat je schrijft komt niet overeen met het geen wat je in het begin schrijft.
Nooit méér drijven, dan dat je van voren kunt loslaten.
Moll schreef:dit is beter verwoord, wanneer de arm vast staat en niet in de beweging mee gaat is het open en sluiten van de vuist niet voldoende
Moll schreef:dames het is hand zonder ben en been zonder and, dus als je been geeft mag de hand er niet aan zitten en andersom, dus wat hier boven geschreven word klopt niet been geven en een ophouding op de hand is niet toe gestaan.
@svdijk86, je heb het over con stante aan leuning, ik ben dan wel benieuwd hoeveel gewicht jij in de hand hebt?