Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aria_zz schreef:FireAndIce schreef:Ik leerde het vroeger ook in de manegelessen...
Ik heb zo het idee dat je in veel maneges gewoon leert 'zagen' in de mond in plaats vanuit het paard zelf en nagefelijkheid.
superwoman schreef:zo moet het dus niet. Kneden is niet correct!
Op die manier ben je alleen bezig met het hoofd van het paard, terwijl het aan de teugel gaan, vanuit de achterhand moet worden gereden.
iloveyellow: Bedoel je niet goed in dressuur, of bedoel je dat jij haar niet aan de teugel kan rijden?
Ik zie iig behoorlijk wat foutjes, waardoor het logisch is dat zij niet aan de teugel gaat.
Ik neem ook aan dat je daar zonder beugels niet helemaal lekker zit en dus mijn commentaar daarop ook niet helemaal zou aansluiten op je normale rijden.
thoraklover schreef:Alleen hij wil niet over z'n rug lopen, hoe pak ik dit aan? (ik rij bitloos, maar dat moet toch geen verschil uitmaken met aan de teugel rijden?)
thoraklover schreef:Alleen een vraagje Superwoman, hoe ziet je hand eruit als de teugelverbinding correct is zegmaar?
Citaat:Ik heb zo het idee dat je in veel maneges gewoon leert 'zagen' in de mond in plaats vanuit het paard zelf en nagefelijkheid.
Klopt,ik weet nog dat we dan ieder bij een letter moesten halthouden,
en dan "zagen" tot het hoofd naar beneden kwam...
(wat zo'n paard dan ook maar doet om van dat nare gevoel af te zijn)
vreselijk he achteraf
dressuur518 schreef:mijn paard gaat snel te diep lopen
ze is zelf erg voorwaarts en ben dus veel bezig met op vangen en dan komt ze te diep moet ik haar dus eigelijk weer naar voren rijden?