sharintje1 schreef:Sorry, maar als ik een nieuw topic bekijk van 215 pagina's ga ik echt niet alles doorlezen....
Ik lees de 1e pagina en de laatste paar....
Maar als je iets wil leren is dat bij sommige topics wel aan te raden.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
superwoman schreef:sharintje1 schreef:Sorry, maar als ik een nieuw topic bekijk van 215 pagina's ga ik echt niet alles doorlezen....
Ik lees de 1e pagina en de laatste paar....
Maar als je iets wil leren is dat bij sommige topics wel aan te raden.
yzlover schreef:houd je handen recht en ook tijdens het draven je handen stil
houden!
druk afentoe je pols tegen de hals aan van je paard
geef hem meer teugel en laat je paard daardoor aan de teugel lopen doet die het goed beloon hem dan
xDeems schreef:Hoi,
Ik heb een vraag.
Doe ik het goed?![]()
Ik heb een tinker verzorgpaard, en ik laat hem gewoon lekker actief lopen in het begin. Dan later pak ik hem wat op en houd ik hem wat in van voren, maar ik houd mijn benen eraan. Zo 'sluit' ik hem 'op' van voren, en loopt hij fijn ontspannen. En als ik dan een overgang maar van bv stap naar draf, dan springt hij een beetje omhoog. Omdat hij dan 'verzameld' ??
En op een slangenvolte gebruik ik mijn binnenhand om te draaien, en als ik dan in de bocht hem 'begrens' met mijn buitenhand dan zakt hij ook naar nageeflijk!
Is dit goed?
xDeems schreef:Hoi,
Ik heb een vraag.
Doe ik het goed?![]()
Ik heb een tinker verzorgpaard, en ik laat hem gewoon lekker actief lopen in het begin. Dan later pak ik hem wat op en houd ik hem wat in van voren, maar ik houd mijn benen eraan. Zo 'sluit' ik hem 'op' van voren, en loopt hij fijn ontspannen. En als ik dan een overgang maar van bv stap naar draf, dan springt hij een beetje omhoog. Omdat hij dan 'verzameld' ??
En op een slangenvolte gebruik ik mijn binnenhand om te draaien, en als ik dan in de bocht hem 'begrens' met mijn buitenhand dan zakt hij ook naar nageeflijk!
Is dit goed?
FireAndIce schreef:Mijn verzorgTinker "springt" ook 1 pas naar voren van stap naar draf.
Inhouden van voren doe ik eigenlijk zelf nooit.
Ik vindt dat dat meer op remmen lijkt.
MirandaFuego schreef:KiWiKo schreef:Ik ben het met Toby eens![]()
![]()
elke combinatie heeft net iets anders nodig
Tuurlijk, maar in principe ligt het niet aan het paard, maar aan de ruiter!
Als die allemaal zacht met hun handen waren en goed weten hoe ze het moeten aanpakken, zal er toch een hoop verbetering zijn!
Voor de ruiter geld eigenlijk altijd het standaard plaatje, als jij het goed doet gaat het paard ook goed!
iriskiddoo schreef:Ik vind dat dat niet helemaal klopt. Zeker, als je paard van jong af aan al met een zachte hand bereden is zal het later ook makkelijker zijn, maar dan nog, als je paard bv. iets aan zijn rug heeft en jij doet het goed zal ie ook niet veel verbetering geven.
zoiets schreef:Aan de teugel rijden heeft veel met het balans en soepelheid te maken. Vorige week hebben we een les bij de manage gehad om aan de teugel te rijden. Het lukt mij aardig. Ben er nog mee bezig.
1. kijken hoe goed hij aan je been rijdt. Langzaam, hard, langzaam enz. (een paar voltes doen tegen verveling)
2. Galopeer een paar rondjes in bijde richtingen om zijn rug te ontspannen.
3. In stap handen bij elkaar. (het opsluiten van je paard) en in je teugels knijpen.
Blijf wel je benen hulp geven anders staat hij misschien stil.
Bij elk paard is het anders hoeveel hulp je moet geven. Dit moet je zelf uitproberen en kijken wat de reactie is van je paard.
Bedenk wel in het begin als hij het goed doet een paar seconden geef hem wat meer teugel (belonen). Dit elke keer langzaam verlenen.
Als ik iets vergeten ben vul me aan aub.
nenalisa schreef:sorry hoor, ik leer het ook alleen maar;(