Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
andreaaa93 schreef:Je kan een paard aan de teugel leren rijden niet echt uit een boekje leren, je moet het eigenlijk in de praktijk doen ..
Je moet eigenlijk je paard/pony een beetje in snelheid terug nemen, en dan beetje been geven, dan langzaam je hand een beetje dichtknijpen en kracht op je teugels gaan zetten.
Moll schreef:dat ben ik met je eens, echter is dat stuk dus het gevoel krijgen van de juiste teugelvoering en juiste aanleuning, wat je zelf ook aan geeft voor velen dodelijk vermoeien en moeilijk aan te leren, velen stoppen er dan ook mee omdat ze oefeningen willen rijden, want alleen maar werken aan je losheid in de elleboog en het juist dragen van de hand en voelen zonder spanning, gaat heel veel tijd in zitten en is sosm frustrerend voor de ruiter.
maar kan je dat kan je alles rijden welke oefning dan ook.
ismy schreef:ik heb laatst een stukje in het blad hoefslag een strukje van nagefelijk heid en balans gelezen.
ieder paard kan eigenlijk wel aan de teugel, alleen heeft het ene paard er meer moeite mee dan de ander.
je moet het paard grof gezien zien als een zwanen hals ofzo.
het ene paard is er makkelijker voor gebouwd dan de ander.
daarom protesteren sommige paarden ook snel.
maar mogelijk gezien is het aan de teugel lopen wel goed voor het paard!
alleen met sommige paarden is het moeilijker dan het andere en afwisseling is daarbij heeul erg belangrijk!!
lillytjuh schreef:Als je in verlichte zit je hand dichtknijpt gaat ie ook op de rem.
Ben het met superwoman en moll eens.
Frisssty schreef:lillytjuh schreef:Als je in verlichte zit je hand dichtknijpt gaat ie ook op de rem.
Ben het met superwoman en moll eens.
Om er nog op terug te komenik denk eerlijk gezegd dat ze bedoeld (wat ik doe met aan de teugel rijden) Spelen met de teugels. Geven en nemen.Niet echt dichtknijpen maar ik weet niet hoe ik het moet uitlegen
gewoon spelen eigenlijk geven en nemen zoals ik al zei En op gevoel!!! snapt iemand wat ik bedoel....+ ik ontspannen=paard ontspannen=het halve werk