Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
willie10 schreef:ik heb ook een vraag! Mijn pony loopt echt pas na 30 min aan de teugel en daarvoor echt helemaal met neus in de lucht. Ik heb echt alles al geprobeerd om haar eerder aan de teugel te krijgen maar het lukt me gewoon echt niet! Wie heeft ervaring en/of weet hoe ik dit op moet lossen. En kan dat ook steeds sneller gaan of blijft een paard dat gewoon houden?
groetjes
Starshet schreef:Hoe houd ik mijn shet aan de teugel?
ze heeft dit nooit geleerd en ik ook niet!
Drukjes geven op de binnenteugel en weerstand bieden met je been, toch?
Graag hulp!
blowdiene schreef:mmhh.. Nouja ik weet nu iig dat ze het kan.. Maar de laatste keer dat ik haar bijzette met zo een touw tussen haar benen en over haar rug reageerde ze er op door haar hoofd hoger te houden dan normaal.. Dus ik weet niet of de slof hetzelfde effect heeft?
Het was trouwens ook inderdaad heel licht bijgezet
Starshet schreef:superwoman, heel erg bedankt voor je hulp!
Op de manege heb ik begleiding maar ik vind het een slechte manege kwa lessen. Dit hebben ze mij nooit uitgelegd, enkel dat ik drukjes moest geven op de teugel.
superwoman schreef:Starshet schreef:superwoman, heel erg bedankt voor je hulp!
Op de manege heb ik begleiding maar ik vind het een slechte manege kwa lessen. Dit hebben ze mij nooit uitgelegd, enkel dat ik drukjes moest geven op de teugel.
Dat is heel jammer. Komt vaak voor dat ze op maneges gaan spelen met de teugels enzo en dat is dus niet goed.
Ipv elke week manegeles is bijv eens per maand prive-les veel beter. Sommige instructeurs komen aan huis en zijn niet eens zo duur(die van mij koste slechts 15,- voor een half uur en omdat het prive-les is, is dat veel intensiever waardoor ik een half uur echt wel genoeg vind, je werkt immers echt hard aan je fouten)
superwoman schreef:Starshet schreef:superwoman, heel erg bedankt voor je hulp!
Dat is heel jammer. Komt vaak voor dat ze op maneges gaan spelen met de teugels enzo en dat is dus niet goed.
Ipv elke week manegeles is bijv eens per maand prive-les veel beter. Sommige instructeurs komen aan huis en zijn niet eens zo duur(die van mij koste slechts 15,- voor een half uur en omdat het prive-les is, is dat veel intensiever waardoor ik een half uur echt wel genoeg vind, je werkt immers echt hard aan je fouten)
superwoman schreef:blowdiene schreef:mmhh.. Nouja ik weet nu iig dat ze het kan.. Maar de laatste keer dat ik haar bijzette met zo een touw tussen haar benen en over haar rug reageerde ze er op door haar hoofd hoger te houden dan normaal.. Dus ik weet niet of de slof hetzelfde effect heeft?
Het was trouwens ook inderdaad heel licht bijgezet
Geen idee wat je bedoeld, maar je kan op verschillende manier bijzetten.
Zelf zou ik de slof door de benen heen doen en dan aan de zijkant van de longeersingen vastmaken. (niet hoog vastmaken iig)
willie10 schreef:ik heb ook een vraag! Mijn pony loopt echt pas na 30 min aan de teugel en daarvoor echt helemaal met neus in de lucht. Ik heb echt alles al geprobeerd om haar eerder aan de teugel te krijgen maar het lukt me gewoon echt niet! Wie heeft ervaring en/of weet hoe ik dit op moet lossen. En kan dat ook steeds sneller gaan of blijft een paard dat gewoon houden?
groetjes
noekje schreef:willie10 schreef:ik heb ook een vraag! Mijn pony loopt echt pas na 30 min aan de teugel en daarvoor echt helemaal met neus in de lucht. Ik heb echt alles al geprobeerd om haar eerder aan de teugel te krijgen maar het lukt me gewoon echt niet! Wie heeft ervaring en/of weet hoe ik dit op moet lossen. En kan dat ook steeds sneller gaan of blijft een paard dat gewoon houden?
groetjes
Een paard heeft tijd om warm te lopen en los te worden in zijn lijf, de een wat meer dan de ander. Wat voor oefeningen doe je tijdens het losrijden?
blowdiene schreef:superwoman schreef:Geen idee wat je bedoeld, maar je kan op verschillende manier bijzetten.
Zelf zou ik de slof door de benen heen doen en dan aan de zijkant van de longeersingen vastmaken. (niet hoog vastmaken iig)
Dit is wat ik bedoel.