xx Iris
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Viief schreef:
tinka_maris schreef:Dat klopt helemaal
Een aantal mensen die ik wel eens zie rijden trekken die paarden in de krul en meppen ze verrot als ze even omhoog komen :S
Als ik ga trekken in de mond van Tinka om haar aan de teugel te krijgen, dan gaat ze gewoon protesteren
elout schreef:hallo,ik eb een 9 jarige haf x welsh merie,na een tijdje komt ze vanzelf ontspannen aan de teugel,maar met een "lange hals" maar ze loopt niet op de voorhand,hoe kan ik iets meer oprichting krijgen ?ze is tamlijk hard in de mond,dus ik moet echt ontspannen rijden,maar ze heeft zo haar ups en downs,de ene keer komt ze ontspannen en nageefelijk met een goede aanleuning,en de andere keer pas na 40 minuten,maar zonder goede aanleuning...
wat mij ook opvalt,ze komt altijd ontspannen na de galop ?
Wie kan me helpen ?
groetjes
Moniek schreef:elout schreef:hallo,ik eb een 9 jarige haf x welsh merie,na een tijdje komt ze vanzelf ontspannen aan de teugel,maar met een "lange hals" maar ze loopt niet op de voorhand,hoe kan ik iets meer oprichting krijgen ?ze is tamlijk hard in de mond,dus ik moet echt ontspannen rijden,maar ze heeft zo haar ups en downs,de ene keer komt ze ontspannen en nageefelijk met een goede aanleuning,en de andere keer pas na 40 minuten,maar zonder goede aanleuning...
wat mij ook opvalt,ze komt altijd ontspannen na de galop ?
Wie kan me helpen ?
groetjes
hallo
het is heel gewoon dat een paard na de galop wat makkelijker is.
Ze zijn dan vaak lekker los vooral in de rug.
je kan gaan proberen om haar wat vaker te longeren met bijvoorbeeld een bijzet of als er een deskundige bijloopt een slofteugel.
Een elastiek kan ook weleens helpen met rijden maar ook dit kan je beter doen met een deskundige.
Verder veel afwenden vooral in de stap kan je best wat kortere wendingen maken.
je wilt je pony natuurlijk goed los hebben.
Dit gaat allemaal niet over 1 nacht ijs maar het helpt wel.
En wat ik al eerder zij goed voorwaart blijfen en ik weet niet of je lest maar dat zal ik wel doen dat is voor iedereen belangrijk en eigenlijk ook onmisbaar.
veel succes verder.