Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Kazoo schreef:Nog even over de pasgrootte: het is absoluut een natuurkundig gegeven dat als je een grotere cirkel maakt, je ook sneller moet gaan dan iemand die op een kleinere cirkel naast je loopt. Net zoals dat je met de auto een bocht maakt: de buitenwielen maken meer omwentelingen dan de binnenwielen.
Op zich zal het voor een paard op een volte niet zo heel veel uitmaken, tenslotte zit er hooguit 25 cm tussen binnen- en buitenbeen, maar toch zullen de passen aan de buitenkant ietsjes groter moeten zijn, juist om regelmatig te blijven lopen (het paard kan niet met de buitenbenen meer passen gaan maken, dus moeten ze groter worden).
Hiervan wordt ook gebruik gemaakt bij de kreupelheidsdiagnostiek. Bij bewegingskreupelheid, vaak gelokaliseerd wat hoger in het been, loopt het paard vaak juist kreupel als het kreupele been het buitenbeen is, omdat dat been dan net iets meer naar voren moet zwaaien en dat dan pijn doet. En op een rechte lijn kan zo'n paard dan nog wel rad zijn.
Esther schreef:Aqua8horse schreef:Esther: Natuurlijk Est
her, natuurlijk!!! Ik denk als je je niet bewust van het feit dat wanneer een paard zijn stappen even groot maakt het paard rechtdoor gaat, dat een verdere communicatie tussen jou en mij ook geen zin heeft. Het zelfde geldt voor jouw interpretaties die inhoudelijk niets met mijn theorie te maken heeft.
Troost je ik ga mijn best doen om mezelf zover te krijgen dat ik niet nog een keer ga reageren in dit topic. Had het al 21 (ofzo) pagina's volgehouden en ben er toch weer ingetrapt. Toch verbazend dat veel van de topics die jij start in dezelfde eindeloze kringetjes rond blijven draaien.
Ik kan me trouwens vaag een topic herinneren waarin iemand de pasgroottes heeft opgemeten, ook in wendingen en dat daarin de passen aan binnen en buitenzijde toch even groot bleken te zijn.
En je kunt mij kennelijk niet laten inzien dat mijn interpretaties niet kloppen, misschien zou je het eens op een andere manier kunnen uitleggen, misschien dat ik het dan snap. Misschien met plaatjes, hoeven niet eens foto's te zijn mogen ook tekeningen zijn. Tsja ben nu eenmaal wetenschapper, wil graag illustraties zien ter verduidelijking en een begrijpelijke onderbouwing van je theorie.
Bah doe ik het toch weer, ga toch weer in discussie.
Betteke schreef:Krijgt de rest geen uitnodiging Aqua?
Betteke schreef:Geen discussie, is meer praten tegen onbeweeglijk stuk beton.
dobbel schreef:Ik had ook niet anders verwacht jij wel betteke aqua wil alleen mesen die ze denk aan te kunnen en te kunnen overtuigen en ja onder die catogorie vallen wij niet onder,
Aqua8horse schreef:Betteke schreef:Geen discussie, is meer praten tegen onbeweeglijk stuk beton.
Daar kan je wel eens gelijk in hebben, blijft de vraag aan welke kant dat onbeweeglijk stuk beton ligt?
niet welke "kant" maar welke "mensen" ...
pol013 schreef:Ik denk dat ik het voorbeeld ga volgen van sommige verstandige of inmiddels zeer vermoeide mensen.
Aqua: Ik weet niet hoe jou manier van rijden voelt, jij weet niet hoe mijn manier van rijden voelt. Verschil is dat ik er geen enkel bezwaar tegen heb dat jij op jou manier rijdt maar jij wel heel erg heftig uithaalt naar mijn 'methode'.
Ja ik rij een ienie mini klein beetje LDR en go en ho en ja mijn paard is een gelukkige sul met een prima leven. Deze discussie loopt nergens meer op uit.
Ik wil wel graag nog vragen hoe jij er op komt dat een teugelhulp altijd een belemmering met zich meebrengt. Kleine tot normale hulpen zijn alleen voelbaar in de mond, je verplaatst er niet meteen een heel hoofd mee hoor!
Tot in de volgende eindeloze discussie
Mireille1970 schreef:dobbel schreef:Ik had ook niet anders verwacht jij wel betteke aqua wil alleen mesen die ze denk aan te kunnen en te kunnen overtuigen en ja onder die catogorie vallen wij niet onder,
Hier moet ik voor Aqua in de verdediging: (al kan ze dat prima zelf af, maar hier wordt iets over mij gesuggereerd door te stellen dat als ze mij uitnodigd ik makkelijk overhaalbaar ben)...
Ik ben waarschijnlijk uitgenodigd omdat ik niemand afval en iedereen respecteer en in de waarde laat en oprecht in Aqua's rijstijl (ondanks kleine vraagtekens) ben geinteresseer....
Betteke schreef:Ik haak ook af. Wacht wel op het volgende topic van Aqua. Eerst ff bijkomen hiervan.
piepelotje schreef:Nog even over grotere, kleinere passen in wending.
Blijf erbij dat passen even groot moeten zijn. Binnenbeen komt alleen verder onder de massa omdat paard gebogen is.
Als paard aan de ene kant kleine en aan andere kant grote passen maak zou hij onregelmatig gaan.
Ik zit dus ook constant te banketstaaf. Vind het ook heel prettig omdat je veel sneller bent met beloning. Ook een euhhh voorkomt vaak een echte berisping.
Citaat:Maar aan wie ligt dat dan dat die discussie in jouw ogen zo eindeloos is? Jullie begrijpen het toch niet en blijven beweren zonder aanwijzingen en ervaringen terwijl je ook nog eens de theorie niet kent dat het niet kan?
Kan je dan niet begrijpen als jij iets zou beweren waar je de bewijzen en de theorie van kent, dat daar een aantal mensen zijn die eigenlijk weinig begrijpen van wat jij bedoeld, je proberen met de grond gelijk te maken? Proberen, want het lukt mensen zonder enig bewijs en geen enkel begrijp van de theorie natuurlijk niet.