Huidige trainingsmode: Show boven functionaliteit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:04

Magique schreef:
Heb je misschien ook foto's van Indiana Jones ? (andere paard van hun)

Die eerste IS Indiana Jones, hoezo?

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:07

jarrah schreef:
Die eerste IS Indiana Jones, hoezo?

Omdat ik Indiana Jones zelf in opgerichte toestand heb gezien "live" Haha!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:09

Dus?!?!

Ik heb hem drie maanden lang elke dag in training gezien, sjaan (indiana jones) heeft idd een lastige rug, maar dat heeft hier toch verder niks mee te maken?

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:13

jarrah schreef:
Dus?!?!

Ik heb hem drie maanden lang elke dag in training gezien, sjaan (indiana jones) heeft idd een lastige rug, maar dat heeft hier toch verder niks mee te maken?

Ik vind dat het er alles mee te maken heeft
Opgericht loopt Indiana gewoon slecht door zijn lijf klaar, veel gezwiep, erg vaste rug, trouwens ook héél weinig bespiering.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:15

Magique schreef:
Opgericht loopt Indiana gewoon slecht door zijn lijf klaar, veel gezwiep, erg vaste rug, trouwens ook héél weinig bespiering.

Misschien eens een andere trainingsmethode proberen..... Knipoog:D

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:17

Aimee schreef:
Misschien eens een andere trainingsmethode proberen..... Knipoog:D

Inderdaad, Indiana is het prototype paard wat LDR of ieder geval achter de LL gereden zou moeten worden JUIST door de slechte rug

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:25

Afbeelding
Ik noem dit nou niet bepaald onbespierd en zwieperen met de staart

Afbeelding
Dit noem ik meer: 'niet over de rug en zwiepen met de staart'

Maar goed: als jullie niet met duidelijke argumenten komen om te proberen mij te overtuigen heeft deze discussie weinig nut, dus kom nou eens met duidelijke argumenten

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:29

jarrah schreef:
Maar goed: als jullie niet met duidelijke argumenten komen om te proberen mij te overtuigen heeft deze discussie weinig nut, dus kom nou eens met duidelijke argumenten

Lees nou eens wat er al uitgebreid is geschreven op bokt hierover, dan zou je weten dat die discussie hier niet gevoerd hoeft te worden.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:29

jarrah schreef:
[image]
Ik noem dit nou niet bepaald onbespierd en zwieperen met de staart
dus kom nou eens met duidelijke argumenten :)*

Jij komt met foto's

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:32

Dat ben ik met Magique eens(Over het LDR rijden met rugproblemen). Mijn oudste merrie heeft een paar jaar terug behoorlijke rug problemen gehad, tot bokken aan toe terwijl ze dat nooit doet. Advies van de DA: LDR trainen. Binnen een paar weken was ze er vanaf en heeft er tot op de dag van vandaag geen last meer van gehad.
Trouwens heeft het zwiepen van een staart er niet altijd mee te maken. Mijn merrie zwiept altijd, ook als je ze voorzichtig aanraakt met je hand tijdens het poetsen of zo. Bij haar is het een gevoelige huid, geen verzet.
Laatst bijgewerkt door Semra op 19-01-05 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:33

Bovendien weer 2 totaal verschillende foto's (uitstrekken of verzamelen). de bovenste foto is ook zo klein en heel mooi bergopwaarts genomen, dat er imo weinig over te zeggen is.

Foto's zijn en blijven momentopnames, ik zou liever videobeelden zien!!!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:35

kweenie schreef:
Dat ben ik met Magique eens. Mijn oudste merrie heeft een paar jaar terug behoorlijke rug problemen gehad, tot bokken aan toe terwijl ze dat nooit doet. Advies van de DA: LDR trainen.

Inderdaad jij herkende het probleem
9 vd 10 herkennen dergelijke problemen niet en rijden vrolijk door en vinden het raar dat hij ineens zo jolig of lastig is Huilen

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:35

Ik zeg wat ik denk, wat ik vind en wat ik geleerd heb en dat probeer ik duidelijk te maken met foto's. Jullie kunnen alleen maar afgeven op de theorie van een ander en komen zelf niet met argumenten, dat VIND IK zwak. Met lielle kan ik een discussie voeren, zij laat mij in mijn waarde en ik laat haar in haar waarde. Maar met jullie valt geen discussie te voeren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:36

hm, dat gevoel heb ik dus bij Lusitana Haha!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:37

Anoukie schreef:
Bovendien weer 2 totaal verschillende foto's (uitstrekken of verzamelen). de bovenste foto is ook zo klein en heel mooi bergopwaarts genomen, dat er imo weinig over te zeggen is.

Foto's zijn en blijven momentopnames, ik zou liever videobeelden zien!!!

dat zie je verkeerd, het zijn allebei foto's van de arbeidsdraf, het lijkt idd alsof de ene naar je toe komt en de ander van je af gaat, maar dat is helemaal niet zo. als je kijkt naar de hekjes erachter zie je dat de hekjes in vergelijking op gelijke hoogte staan

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:41

Denk dat je dat toch verkeerd ziet, de eerste foto is duidelijk op de diagonaal gemaakt in een uitgestrekte draf. Ik kan er ook niets aan doen dat dat paard niet meer dan dat kan laten zien Lips are sealed .
Verder blijft het formaat-verschil van de foto's een hijkel punt.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:46

Aimee schreef:
Denk dat je dat toch verkeerd ziet, de eerste foto is duidelijk op de diagonaal gemaakt in een uitgestrekte draf. Ik kan er ook niets aan doen dat dat paard niet meer dan dat kan laten zien Lips are sealed .
Verder blijft het formaat-verschil van de foto's een hijkel punt.

En of indiana kan strekken Bloos
Maar misschien is het idd niet zo handig met foto's, zonder foto's kunnen jullie iig niet alleen maar afgeven op de foto's maar op de argumenten Knipoog
Ik denk sowieso dat dit toch ook weer zo een nutteloos topic word omdat niemand meer met goed argumenten komt er kan alleen nog maar afgegeven worden op anderen en ookal valt er niks om op af te geven, dan gaan ze maar afgeven op het feit dat er niks af te geven valt Knipoog
En zo kunnen we doorgaan tot er een slotje op het topic komt en wat zijn we er dan mee opgeschoten??? NIKS!!
Dus kom nou eens met goede argumenten

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:04

jarrah schreef:
Ik denk sowieso dat dit toch ook weer zo een nutteloos topic word omdat niemand meer met goed argumenten komt er kan alleen nog maar afgegeven worden op anderen en ookal valt er niks om op af te geven, dan gaan ze maar afgeven op het feit dat er niks af te geven valt Knipoog
En zo kunnen we doorgaan tot er een slotje op het topic komt en wat zijn we er dan mee opgeschoten??? NIKS!!
Dus kom nou eens met goede argumenten

Jarrah, dit is helemaal niet zo'n klassiek bokt-LDR topic!!! Wil je argumenten lezen, kijk dan eens in de topics [RT] Split over buikspieren. (is diep & rondrijden in orde?) of [RT] Is diep & rond rijden in orde??

We schieten er inderdaad niets mee op als jij blijft hameren op dingen waar wij het niet eens over willen hebben. Lees nog eens een aantal posts van de TS, die geeft duidelijk aan dat ie een andere discussie wil voeren. Alleen omdat jij dat zo graag wil, gaan wij niet met in jou ogen goede argumenten komen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:14

Jarrah, volgens mij was het topic nog heel netjes en redelijk zinnig. Gaan zeggen dat er niets van klopt en dat er een slotje op zal komen, is natuurlijk de goden verzoeken,...

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:16

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vraag me gewoon af waarom we de regel zouden moeten aanpassen? In de ring willen we allemaal hetzelfde: neusje eruit, maar bij sommigen lukt dat niet meer, wat sneu nou Verdrietig
Tsja dan vind ik het idd wel rot als we de regel niet aanpassen Verward
Sorry hoor, wat een onzin. Als iedereen ineens achterstevoren op zijn paard gaat zitten en ze willen in de ring ineens wel goedzitten lukt dat toch ook niet meer? dan passen we toch ook niet de regel aan omdat niemand ineens meer normaal kan zitten?

GoldStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:25

QQQQ schreef:
Volgens Aimee is de LDR houding goed, omdat je daarmee de onderlijn aanspant en traint, waardoor die beter in evenwicht komt met de bovenlijn, waardoor de juiste hoofdhouding voor het paard beter vol te houden/bereiken is. Dat zou dus betekenen dat LDR getrainde paarden in de ring beter in staat zouden moeten zijn om in de juiste houding (neus vóór loodlijn) te lopen.

Zou iemand kunnen aangeven: "welke spieren in de onderlijn harmonisch aangespannen en getraind worden, waardoor een beter evenwicht met de bovenlijn onstaat" of als dat wat te moeilijk of lastig is op een andere manier kunnen toelichten? De inhoud van de topics - waar in eerdere reacties naar verwezen wordt - zijn me bekend. *LOL*
Laatst bijgewerkt door GoldStar op 19-01-05 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus

Jarrah, wat is jouw referentiekader?
Want wat nu als je bij Anky, Edward, Arjen, Tineke of 1 van de vele andere topruiters die regelmatig LDR toepassen had stage gelopen?

Anoukie

Jarrah, als je goed gelezen had, dan had je kunnen zien dat sommigen een goede reden hebben om dat neusje af en toe (of vaker) achter de LL te rijden ZONDER dat die mensen meteen LDR ruiters zijn of willen zijn!

Die redenen ga ik niet opsommen, die kun je hier in het topic terugvinden. Het ideaalbeeld is nog steeds neusje eruit in de ring, maar dat wil niet zeggen dat je met trainen altijd de neus eruit moet rijden.

IK heb altijd geleerd dat gymnasticeren het ultieme doel is van de dressuur, dus van je paard een atleet maken. Ik denk ook dat dat doel vrnl. haalbaar is als je je paard zo nu en dan diep en ronder instelt en niet alleen opgericht, neus eruit of VWNW.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:31

Sjuimpje schreef:
Jarrah, wat is jouw referentiekader?
Want wat nu als je bij Anky, Edward, Arjen, Tineke of 1 van de vele andere topruiters die regelmatig LDR toepassen had stage gelopen?

Ik heb Rien zelf opgebeld om te vragen of ik bij hem mocht werken, juist omdat ik het met hem eens ben. Ik zou sowieso uit mezelf al niet anky of wie dan ook bellen. En ja, al had ik dat gedaan had ik er misschien wel een andere kijk op gehad, daarom zeg ik ook dat ik er wel voor open sta, maar tot nu toe ben IK nog niet overtuigd Knipoog

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:42

Jarrah zie mijn post hierboven Knipoog. Je wilde toch argumenten?