Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Het is allemaal niet zo zwart wit zoals steeds gesteld wordt, als je gaat longeren zet je je paard toch ook bij? Dan loopt ie toch ook wel eens tegen een teugel aan..
runningkawa schreef:Laat ik er toevallig toch verschillende gekent hebben, die daarop recht overeind stonden.
Juist omdat ze tegen die harde teugel aanliepen. Ipv tegen de zachte hand.
En die longeerhulp dingen, hingen zo los, dat ik eigenlijk bang was, dat ze er van voren in zouden komen. Maar toch deze reactie.
1 van die paarden, is mijn eigen paard, die je als jong paard ook niet een keer met de gewone hand te hard mocht begrensen, omdat hij dan recht overeind stond.
En ik kan je zeggen, dat was dan niet eens hard.
Omdat ik daarvoor al meer van dat soort paarden had gehad, en ik zal je zeggen, super leermeesters dit soort paarden
Lusitana schreef:Wat hier gebeurt, is dat slof gebruikers de anderen willen overtuigen dat het goed is wat ze doen, uit een slachtoffers positie, terwijl ze die niet in hoeven nemen.
Zep schreef:Ik zie een onhandige ruiter liever correct leren een slof te gebruiken, dan dat het ontaard in sleuren om een verkeerd gebouwd paard alsnog "aan de teugel" te krijgen. Het gros van de mensen gaat een stuk beter rijden als ze eens even niet aan de voorkant denken maar zich kunnen concentreren op de achterkant. Die slof hebben ze dan na verloop van tijd niet meer nodig.
Lusitana schreef:Wat ik nu zie is dat het vooral werkt voor de ruiter. Wat het met het paard doet lijkt niet zo belangrijk.
sjakie schreef:en als je een ruiter door bijv het gebruik van een slof een mogelijkheid biedt om iets onder de knie te krijgen en het paard een hulp hierdoor duidelijk doorkrijgt. Dan heeft het voor beide voordeel.
En is een hulpteugel niet per definitie voor een ruiter gemaakt. Een paard doet er niks mee.
Of zoals mijn lesgeefmens van de week zei: "als ik het je paard kon vertellen hoe hij het zou moeten doen, dan zou ik dat direct doen. Hij snapt er echter niet dus het enige wat ik kan doen is de ruiter zo goed mogelijk lesgeven. En die ondersteunen, zodat de ruiter zo goed mogelijk aan het paard kan duidelijk maken wat hij van het paard wil. "
sjakie schreef:En is een hulpteugel niet per definitie voor een ruiter gemaakt. Een paard doet er niks mee.
Citaat:Wat ik nu zie is dat het vooral werkt voor de ruiter. Wat het met het paard doet lijkt niet zo belangrijk.