Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xxCYNNxx schreef:het is ook helemaal nog niet gezegd dat die ruiter problemen had; dat is een aaname van ts en dr instructie nadat instructie blijkbaar op verhalen is gestuit dat diegene dr paarden weg doet zodra ze moeilijk gaan doen.
En daaruit concluderen zij dat dit dan met ts dr paard ook wel het geval zal zijn geweest, gezien het gedrag wat het paard nu laat zien.
Voor hetzelfde geld heeft dat paard altijd prima gepresteerd en is het verkocht gewoonweg omdat het paard mede van een handelaar was ( zoals jij nu zegt Maaike). En een handelaar ( tja de naam zegt het al natuurlijk) handelt nu eenmaal. Paard is waarschijnlijk gewoon tot een bepaald niveau gereden ( wat ongetwijfeld van te voren al is bepaald) en toen te koop gezet. Een M paard levert nu eenmaal meer op dan een paard wat alleen zadelmak is bv.
Maar een ander de schuld geven is makkelijker dan zelf eens goed in de spiegel kijken...iets wat zowel ts als dr instructie eens dringend moeten gaan doen.
char_kmbly schreef:Zoals titel al zegt.
Ik kreeg Carastar een paar maanden geleden, een wel gemanierd merrie. Ze kwam net uit de springsport en was heerlijk te rijden, vroeg toestemming om alles en schrok nergens van. Ik had haar gekocht als leer paard.
oji schreef:Of heeft ze hem gewoon weg gedaan omdat M de top was voor het paard. Het Z niveau niet aan zou kunnen. Ook gewoon een heel veel voorkomende reden om een springpaard in die leeftijd te verkopen als leerpaard.
Sclimpre schreef:oji schreef:Of heeft ze hem gewoon weg gedaan omdat M de top was voor het paard. Het Z niveau niet aan zou kunnen. Ook gewoon een heel veel voorkomende reden om een springpaard in die leeftijd te verkopen als leerpaard.
Dat denk ik ook. Er zijn een heleboel paarden die wel gemakkelijk te rijden zijn door een ervaren ruiter, maar moeilijkheden geven als ze door een gewone ruiter gereden worden. Geen probleem als die paarden dan ook top presteren, dan krijgen ze die ervaren ruiter wel. Maar als zo'n paard redelijk, maar ook niet exceptioneel presteert heeft een hele goede ruiter daar geen interesse in. Dan komt dat paard bij een gewone ruiter terecht die wat foutjes maakt die dat paard niet pikt en dan beginnen de problemen.
Veel kans dat dit één van die paarden is.
marleen_usar schreef:Ik denk soms ook is dit wel waar, is dit niet gewoon een penny die alles verzint.
Firelight schreef:Heb net even een youtube filmpje van dit paard met de vorige ruiter bekeken en ik schrik er van hoe slecht deze merrie er nu uitziet.
Ook ik denk dat dit paard een paar maten te groot voor je is.
char_kmbly schreef:Sorry hoor maar ik probeer m’n best te doen voor m’n paard!
Het doet mij pijn om dit allemaal te moeten afwachten.
2 DA’s hebben gekeken naar haar en hebben beide niks gemerkt paar maanden geleden.
Sorry hoor dat ik het niet goed doe, maar ik probeer te leren en mijn best te doen, meer kan ik niet.
Meerdere mensen hebben op dr gereden en zeggen ook niet dat ze vertoont dat ze pijn heeft. In haar doen en laten is ze gezond. Maar zodra het moeilijk word gaat de anker, gaat het mis. Zolang ik geen been geef of een moeilijk iets vraag is er niks aan de hand.
En dat is het gene waarom het zo moeilijk is.
Ik heb mijn vorige paard weg gedaan omdat het een trauma bleek te hebben onder het zadel. Nou daar gaat verlies van 2000,- en dan ook nog röntgenfoto’s voor haar 900,- ong.
En dan hebben we char gekocht voor 6000,- keuring van onze 2 DA’s 200,-. Röntgenfoto’s waarvan ik de prijs niet eens mocht weten van m’n vader omdat ik anders druk ging maken. Bloedonderzoek voor bloedwaarden, ziekten, allergieën 400,-. En de rest doet er niet toe.
Sorry hoor maar wij hebben het ook niet heel ruim. Dan kan je wel zeggen dat ik verwend ben, maar ik maak me zorgen dat mijn ouders straks blut zijn door mij. Ik heb paniek aanvallen savonds door stress. School gaat niet lekker doordat ik in paniek raak als het druk word of er wat gebeurt wat ik niet verwacht had. Of wanneer ik weer buiten gesloten wordt.
Char is mijn enige vriendin en die wil ik behouden!
Ik durf niet nog een keer naar m’n pa te gaan om te zeggen de DA moet weer langs voor röntgenfoto’s enzovoort.
Sorry moest eruit.
Maar maak mij niet uit voor een verwend kind of huilebalk, ik huil snel idd. En ik ben gevoelig voor prikkels. En daarvoor zit ik al bij een psycholoog.
cobiie schreef:Heel simpel, voor een paard wat een jaar geleden nog Z springen heeft gelopen zou het rijden van een beginner peanuts moeten zijn. Daar zou 0,0 moeilijks gevraagd moeten worden voor het paard.
char_kmbly schreef:Sorry hoor maar ik probeer m’n best te doen voor m’n paard!
Het doet mij pijn om dit allemaal te moeten afwachten.
2 DA’s hebben gekeken naar haar en hebben beide niks gemerkt paar maanden geleden.
Sorry hoor dat ik het niet goed doe, maar ik probeer te leren en mijn best te doen, meer kan ik niet.
Meerdere mensen hebben op dr gereden en zeggen ook niet dat ze vertoont dat ze pijn heeft. In haar doen en laten is ze gezond. Maar zodra het moeilijk word gaat de anker, gaat het mis. Zolang ik geen been geef of een moeilijk iets vraag is er niks aan de hand.
En dat is het gene waarom het zo moeilijk is.
Ik heb mijn vorige paard weg gedaan omdat het een trauma bleek te hebben onder het zadel. Nou daar gaat verlies van 2000,- en dan ook nog röntgenfoto’s voor haar 900,- ong.
En dan hebben we char gekocht voor 6000,- keuring van onze 2 DA’s 200,-. Röntgenfoto’s waarvan ik de prijs niet eens mocht weten van m’n vader omdat ik anders druk ging maken. Bloedonderzoek voor bloedwaarden, ziekten, allergieën 400,-. En de rest doet er niet toe.
Sorry hoor maar wij hebben het ook niet heel ruim. Dan kan je wel zeggen dat ik verwend ben, maar ik maak me zorgen dat mijn ouders straks blut zijn door mij. Ik heb paniek aanvallen savonds door stress. School gaat niet lekker doordat ik in paniek raak als het druk word of er wat gebeurt wat ik niet verwacht had. Of wanneer ik weer buiten gesloten wordt.
Char is mijn enige vriendin en die wil ik behouden!
Ik durf niet nog een keer naar m’n pa te gaan om te zeggen de DA moet weer langs voor röntgenfoto’s enzovoort.
Sorry moest eruit.
Maar maak mij niet uit voor een verwend kind of huilebalk, ik huil snel idd. En ik ben gevoelig voor prikkels. En daarvoor zit ik al bij een psycholoog.
Beretto schreef:OK.... Je probeert je best te doen.
Nou laat ik dan even heel bot zijn...
Hou op met janken, laat je paard nakijken en evt behandelen.
VOLG DAN HET ADVIES VAN DE BEHANDELAAR OP.
En neem een andere instructrice enz...