Paard heel erg traag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:34

damian23 schreef:
TS:
Ook dit jaar biedt Boehringer Ingelheim de laboratorium test op de ziekte van Cushing / PPID bij paarden weer gratis aan. Dit keer vanaf 1 september t/m 31 oktober.

om vervolgens als de uitslag positief is 400% te verdienen op hun medicijn....wat als je pech hebt twee euro per dag kost.

Kimmie25501

Re: Paard heel erg traag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 16:48

gohya, als ik er naast loop niet haha. Maar inderdaad wel altijd als ik erop zit.
damian, oh dat is misschien iets om even naar te kijken! Ook al weet ik niet of ik nog wat aan die test heb, nu ik toch al weet dat ik afscheid ga nemen. Dan ben ik (net zoals Geerke) zegt, echt verschrikkelijk veel geld kwijt aan een medicijn, waar ik toch niks meer aan heb.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:29

Je gaat moest hij cushing hebben wel,verschieten hoe hij opknapt van de medicijnen. Mijn merrie stond zo mager als jouw paardjes. Had constant infecties en kwaaltjes had totaal geen energie. Nu is het terug een,vrolijke oude dame met energie en terug mooi op gewicht.

Voor de cushing
[/[img]
Afbeelding
img].

Nu na iets meer als een,jaar medicatie die mij 45 euro per maand kost. En 26 jaar oud

[/[img]
Afbeelding

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:33

Ik test al drie jaar gratis en shet hoeft nog steeds niet aan de medicijnen.
Maar de paarden die dat wel moeten heb ik enorm zien opknappen van de medicijnen. Net als het paardje van Ilora.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:42

Echt het is de moeite om eens te laten checken. Vorig jaar dacht ik echt dat ik mijn merrie moest laten inslapen. Futloos en geen energie. Mager en moeilijk op gewicht te houden. En constant kwaaltjes en problemen. Echt na een,tijdje zag je ze zo opknappen. Zelfs na twee maand zag je al beterschap.

Na twee maand
[/[img]
Afbeelding

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:51

Maar TS wil hem toch laten inslapen vanwege die lekkende hartklep? dan heeft dat testen toch geen zin meer?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:59

gohya schreef:
Maar TS wil hem toch laten inslapen vanwege die lekkende hartklep? dan heeft dat testen toch geen zin meer?

ik denk niet dat pergolide helpt tegen een lekkende hartklep...

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:00

gohya schreef:

Mijn merrie heeft ook een lekkende hart klep. Zij heeft hier doorgaan geen,last van. Maar rijden is dan wel geen optie meer. Nu zij mag hier grasmaaier spelen. Maar ik begrijp dat niet iedereen dat kan of Wilt doen. Daar is iedereen vrij in. Dus moest ts daarom laten inslapen kan ik dat heel goed begrijpen. Ik heb plaats genoeg. Eentje meer of minder maakt voor mij niet uit.

En pergolide helpt niet tegen een lekkende hartklep. Dit kan,je niet meer herstellen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:02

llora schreef:
gohya schreef:

Mijn merrie heeft ook een lekkende hart klep. Zij heeft hier doorgaan geen,last van. Maar rijden is dan wel geen optie meer. Nu zij mag hier grasmaaier spelen. Maar ik begrijp dat niet iedereen dat kan of Wilt doen. Daar is iedereen vrij in. Dus moest ts daarom laten inslapen kan ik dat heel goed begrijpen. Ik heb plaats genoeg. Eentje meer of minder maakt voor mij niet uit.

En pergolide helpt niet tegen een lekkende hartklep. Dit kan,je niet meer herstellen

maar dat is nu net het probleem....TS wil perse rijden.En als de cross motor een lekke band heeft gaat dat niet :+

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:07

maar dat is nu net het probleem....TS wil perse rijden.En als de cross motor een lekke band heeft gaat dat niet :+[/quote]

Nee rijden is hier afgelopen met mijn paard. Maar daar is mijn,merrie niet ongelukkig door. Maar ik heb dan ook plaats genoeg om haar van haar pensioen te laten genieten. Maar dat is ieder zijn keuze

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 19:18

Als de TS zelf een weiland zou hebben,zou ze Oreo zekers niet laten inslapen,maar zijn pensioen geven.
Maar idd. niet iedereen heeft er ruimte en/of een weiland voor.
Als ik plek zat had,dan mocht Oreo hier in de opvang komen staan,gratis.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 08:45

Ilora, ik denk niet dat ik mijn ouders nog aan een cushing test krijg, ook niet gratis, helaas. Maar je paardje is echt super opgeknapt zeg!
geerke, dat je dat zegt vindt ik nogal vervelend. Op Oreo ga ik niet meer rijden. Ik vind het ook nogal denigrerend naar mij toe. Ook al wil ik inderdaad wel een volgend paardje waar ik mee kan rijden. Maar ik ga wss ook een paard leasen, dus op Oreo ga ik sws niet meer rijden in de bak.
Ilora, ik heb helaas die plaats niet. Ik moet 345 euro per maand betalen, bij mij op pension. En voor alleen een weidepaardje is dat gewoon veel te veel. En om hem op zijn oude dag nog te gaan verhuizen en opnieuw te moeten laten wennen, vindt ik ook niet heel eerlijk.
gohya, precies dat. Als ik de ruimte had, zou ik hem zeker zijn pensioen gunnen. Maar ik heb die ruimte helaas niet. Wat lief dat je dat zegt! Het zou leuk zijn als er een plekje vrij was, maar ik begrijp natuurlijk wel dat dat niet het geval is. En dan is het natuurlijk eerlijker om paarden te laten komen die al eerder op de wachtlijst stonden.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 09:29

Dat is enorm veel geld ja en begrijp je keus.
Maar fijn dat je nu toch echt inziet dat je op dit paard niet meer kunt rijden, ook niet voor een paar weekjes nog. Erg jammer natuurlijk, dat voorop, want je had uiteraard nog heel lang van hem willen genieten.
Daarom denk ik ook dat het verstandiger is als je volgende keer een heel wat jonger paard gaat kopen.
Tuurlijk kosten die meer, maar je hebt er als het goed is ook langer plezier van.
Ieder paard kan ziek worden, maar een paard boven de 20 weet je zeker dat je ouderdomsgebreken gaat krijgen, de ene wat meer dan de andere (en ze herstellen minder snel van een blessure).
Misschien ook idee om naar een wat kleiner paard te kijken. Zo'n groot paard kost ook extra in onderhoud (voer en als hij ziek wordt ook in medicatiekosten).

Je kunt nu misschien ook alvast rustig gaan rondkijken, en zo ook wennen aan het idee dat Oreo er straks niet meer is.
Maar weet je ... toch zou ik ook eens rondkijken of niet toch iemand ergens een plekje heeft voor Oreo. Zeg nooit nooit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:16

Kimmie25501 schreef:
Ilora, ik denk niet dat ik mijn ouders nog aan een cushing test krijg, ook niet gratis, helaas. Maar je paardje is echt super opgeknapt zeg!
geerke, dat je dat zegt vindt ik nogal vervelend. Op Oreo ga ik niet meer rijden. Ik vind het ook nogal denigrerend naar mij toe. Ook al wil ik inderdaad wel een volgend paardje waar ik mee kan rijden. Maar ik ga wss ook een paard leasen, dus op Oreo ga ik sws niet meer rijden in de bak.
Ilora, ik heb helaas die plaats niet. Ik moet 345 euro per maand betalen, bij mij op pension. En voor alleen een weidepaardje is dat gewoon veel te veel. En om hem op zijn oude dag nog te gaan verhuizen en opnieuw te moeten laten wennen, vindt ik ook niet heel eerlijk.
gohya, precies dat. Als ik de ruimte had, zou ik hem zeker zijn pensioen gunnen. Maar ik heb die ruimte helaas niet. Wat lief dat je dat zegt! Het zou leuk zijn als er een plekje vrij was, maar ik begrijp natuurlijk wel dat dat niet het geval is. En dan is het natuurlijk eerlijker om paarden te laten komen die al eerder op de wachtlijst stonden.

Als ik het schrijf is het denigrerend maar zelf geef je het gewoon toe.Natuurlijk begrijp ik ook wel dat 345 euro per maand een hoop geld is voor een paard waar je niets meer mee kunt en waarvan je gehoopt had zo naar het Z te hobbelen.Er zijn zat plekjes die goedkoper zijn.Ik snap het ook als je hem laat inslapen,zeker beter dan gezeul te voorkomen met een paard wat op is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:20

We willen allemaal dat ons paard gezond oud wordt, helaas gebeurt dat niet altijd. Een paard hebben betekend veel geld en soms veel zorgen.

Je neemt een paard om te kunnen rijden, soms kan dat niet meer. Helaas kan een stil staand paard ook veel geld kosten.Helaas gebeurd dat, is voor je ouders ook niet leuk.Maar wel the real world.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:28

Ik begrijp je keuze. Want je moet er ook rekening mee houden al zet je ze ergens goedkoper op een weiland. Die oudjes blijven geld kosten. Meer keren een dierenarts of tandarts. Specialer eten, meer supplementen enzo. Oudjes kosten zowizo meer geld. Hier gaat een hoop geld naar het oudje. Wat ik van geld aan haar uitgeef kan ik met gemak twee pony's onderhouden.

Ik respecteer je keuze. En verwen,hem nog maar goed.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 12:10

Isapaardje, ik wil sowieso een wat jonger paard kopen, ergens tussen de 10 en de 15. En inderdaad ook een wat kleiner, tussen de 170 en 175. Dat had ik inderdaad al samen met mijn instructrice bedacht!
geerke, ik had echt niet in mijn hoofd dat ik naar het z wilde met hem. Natuurlijk niet. Ik had in mijn hoofd dat ik veel van hem wilde leren.
Ilora, bedankt! Doe ik!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:00

Kimmie25501 schreef:
Isapaardje, ik wil sowieso een wat jonger paard kopen, ergens tussen de 10 en de 15. En inderdaad ook een wat kleiner, tussen de 170 en 175. Dat had ik inderdaad al samen met mijn instructrice bedacht!
geerke, ik had echt niet in mijn hoofd dat ik naar het z wilde met hem. Natuurlijk niet. Ik had in mijn hoofd dat ik veel van hem wilde leren.
Ilora, bedankt! Doe ik!

hij leert je nu om naar hem te luisteren....als je dat kunt,een paard begrijpen en aanvoelen wat hij kan en niet kan ben je een heel eind op weg om een goed paardenmens te worden.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:37

geerke schreef:
Kimmie25501 schreef:
Ilora, bedankt! Doe ik!

hij leert je nu om naar hem te luisteren....als je dat kunt,een paard begrijpen en aanvoelen wat hij kan en niet kan ben je een heel eind op weg om een goed paardenmens te worden.

Amen. Daar kan ik niets aan toevoegen!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 14:41

En dat doe ik dan ook.
Morgen wil ik misschien Seniores Priores gaan kopen. Weet iemand waar ik dat kan kopen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:49

Bij de Boerenbond.
Het is van Subli, hun eigen merk :j

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 14:55

Bedankt!
Helaas is die op zondag dicht, dus kan ik pas weer volgende week zaterdag het gaan kopen.
Want vandaag heb ik geen tijd meer, en vanaf maandag ben ik vijf dagen op ponykamp.
Maar gelukkig kan ik het daarna gaan kopen! Weet je toevallig hoeveel kilo er in die zak zit?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:00

De Boerenbond in Etten-Leur is op zondag open ;)

Er zit 20 kilo in een zak.

Bavel en Ulvenhout ook :j
Laatst bijgewerkt door Shirley op 27-08-16 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 15:03

Dan moet ik mijn ouders zo ver krijgen om naar die boerenbond te gaan, om dan ook nog een extra zak voer te kopen wat ze eigenlijk niet willen. Ik moet nog even kijken hoe ik dat voor elkaar krijg :')
Ik bedenk me trouwens ook net, dat ik helemaal niet op de fiets kan, als ik dat voer wil kopen :') :')
Daar moet ik nog even een oplossing voor vinden. Bedankt voor het meedenken!
Is Etten-Leur ver van Breda wat jij weet?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:06

Zet er net bij dat Bavel en Ulvenhout ook open zijn.
Ligt eraan waar in Breda je zit, moet je even op de kaart kijken welk filiaal het gunstigste is.