Mijn klevende meisje moet worden beleerd/ingereden. Help!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Re: Mijn klevende meisje moet worden beleerd/ingereden. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 15:58

Hijg... hyper... reutel.... ja natuurlijk pien, niks aan de hand hoor.... hahaha...

Bloed trekken wil ik doen omdat ik dat nou juist nog nooit gedaan heb, en de paarden superschraal/sober staan bij mij, (niet aan Jaopie te zien helaas) dus ik wil daarmee uitsluiten dat er wellicht tekorten zijn die ik niet opmerk. Meestal als je het opmerkt ben je al rijkelijk aan de late kant.
Ik verwacht overigens geen opzienbarende toestanden daarvan, maar 't is ook voor m'n eigen gemoedsrust.

Moet alleen nog zien of dat bij Jaopie zonder slag of stoot gaat, die houdt absoluut niet van vreemde meneren met dingen die op spuiten lijken.... en deelt dan ook graag een slag of stoot uit, zeg maar....
Nou doet een handje appelpartjes wonderen... vooral als ik dan zijn uitzicht op de spuit blokkeer.
De DA is door Jaopie wel eens de halve wei door achtervolgd bij een poging de jaarlijkse injectie toe te dienen. Ik ben er toen maar tussen gaan staan, tot-ie gekalmeerd was.
Ja, dat is een portret, Jaopie, maar dat is inmiddels geloof ik redelijk bekend....

Chipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 07:39

Dit blijft voor mij een ongelofelijk topic. Terpentijn volgens mij zou jij een goed auteur kunnen zijn. Zo leuk jij alles verwoord!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 15:06

Ik krijg het pakje met de Micklem tussen 7 en 10 oktober thuis, dus vlak nadat Calamity Khava dinsdag de 7de weer thuis is gekomen. Diezelfde dag ga ik d'r toch niet (proberen te) rijden, ze gaat eerst weer bij Jaopie in de wei.
En dan even weer acclimatiseren hier. Ik schat zo in dat haar dat wel even moeite zal kosten, het is hier ZO anders dan bij CrazyCactusRanch... Misschien vindt ze Jaopie ineens niks meer aan... ze staat bij CC al vanaf 7 juli of zo tussen zo'n leuke horde interessante ruinen... en er is ook 1 echte vent...

Als ze ons hier niet meer moet mag ze terug naar Mussel gaan LOPEN.

Zodra dat Micklem- ding binnen is ga ik hier maar eens aan haar beginnen. Bitloos uiteraard.

Vanmorgen echt TOP fijn met Jaopie gereden... voor dag en dauw: half uurtje huiswerktraining in de bak, met allerlei cavaletti op de grond, rechtrichten, overgangen draf-halt-galop-halt-draf-stap, dat ging weer helemaal geweldig. Moest aanvankelijk nog wel corrigerend rijden op de scheefheid, maar was al vele malen minder. Daarna naar het bosje hierachter gegaan, eigenlijk om uit te stappen, maar de zon kwam door en ik kon me niet inhouden, dus lekker galopje gepakt, en een lang eind gedraafd, ook met stukjes corrigerend rechtrichten. Jaopie was super-relaxed, niets vond hij de moeite waard om van te schrikken. Terug lekker lang teugeltje gegeven, poten uit de beugels, en daarna Jaopie afgedouched.
Hij kon niet terug z'n vliegendeken op, want daar had hij een beenkoord van losgetrapt (ring hing nog aan de haak, dus dat ga ik eerst repareren). Toen ben ik na afzemen op z'n nog natte rug geklommen en zijn we zadelloos in stap en draf naar z'n wei teruggereden. En hem er zonder meer in teruggezet.
Ook de ronkende aardappelmachine in het land vlak naast ons deed hem niets.
De klamme plakbroek die ik daarna had, had ik minder aardigheid in, zelfs m'n onderbroek was klef.
Wie gaat er dan ook op een net afgespoeld paard zadelloos.... nou, ik natuurlijk.

Toen ik omkeek zag ik zwartwitte Jaopie vol overgave in een zandstuk op de weide liggen rollen... en als bruin paard weer herrijzen, nou dat wordt weer poetsen morgen.

Ben benieuwd hoe het dit weekeinde met Khava gaat...of wegen de laatste loodjes 't zwaarste..?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:31

Je bent net een zenuwachtige vader die zijn dochter terugverwacht van haar eerste schoolreisje en van gekkigheid niet weet hoe hij zijn energie kwijt moet.
Ik ben zo benieuwd hoe de hereniging tussen coole chick Khava en haar mannen gaat plaatsvonden. D´r is inderdaad een kansje dat ze jullie maar flauw vindt, maar daar vind je vast wel wat op :D.

(Ik dacht al: "getver" bij je tekst dat je zadelloos op je nog natte paard ging zitten, en inderdaad: "getver".)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 15:53

Nou ik ben sowieso niet echt Mr. Cool, ik heb altijd 1000 dingen en zorgen tegelijk in m'n kop. Beetje zenuwenbak, zeggen ook mensen die mij redelijk goed kennen (dat zijn er niet veel trouwens, ik ben nogal graag op mezelf... geloof me, dat is een zegen voor de mensheid). Vandaar dat Jaopie waarschijnlijk ook het soort Jaopie geworden is, dat-ie nu is..... maar ik kan het daar wel mee vinden natuurlijk, gewoon allebei lekker de eigenheimer uithangen... wat hebben wij gebotst vroeger! Maar die gekkigheid vind ik stiekum wel leuk eigenlijk, en op het moment dat ik Jaopie in z'n eigen waarde liet hebben we een ware inhaalslag gemaakt.... met succes...nu zijn we beiden even gek.

Die zenuwachtige vader-trekjes herken ik idd. maar al te goed....

Als ze ons flauw vindt trek ik een gewoon een blik roekeloze vader- trekjes open, daar sta ik nl. ook nog wel eens om bekend, hahaha.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:56

Terpentijn ik zou met CC overleggen wat je het beste kunt doen. Of laten acclimatiseren of gelijk zsm rijden. Ik heb er altijd voor gekozen om de groene paarden gelijk de andere dag te zadelen en te gaan rijden buiten. Omdat ze nog zo onder de indruk zijn van alle veranderingen geven ze zich heel gemakkelijk aan je over want ze moeten toch iemand vertrouwen. Laat je ze langer in de kudde loop je misschien risico dat ze gaan plakken en niet uit de wei meer willen. Bij ons heeft dat tot nu toe goed gewerkt. MAAR dat kan natuurlijk bij jouw paardje anders zijn. Ik geef het mee ter overweging.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 16:00

Ja, dat is iets waar ik ook over heb nagedacht (het zal eens niet!), want wat als die Micklem Bridle pas bijv. de 10de komt? Dan staat ze al die dagen te niksen bij Jaopie in de weide, dat lijkt mij gevoelsmatig ook niet zo'n best idee.

In dat geval ga ik de dag erop de 8ste, dus TOCH desnoods dan maar met een halster alvast met haar rijden, anders zijn we ometeen weer terug bij af en krijg ik alsnog weer een klevende madam.

De dag dat ze komt mag ze verder niksen, de dag er na ga ik er op, Micklem of niet.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:42

Kan je de Micklem van CC dan niet meenemen, eventjes lenen totdat je eigen Micklem er is? Dan weet je zeker dat je ermee aan de slag kan.

Die Micklem is trouwens wel heel fijn, goede keuze.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 10:46

Nou, morgen is THE DAY dat troela Khava weer naar huis komt.

Benieuwd of ze makkelijk de trailer weer ingaat... waarschijnlijk nemen we de kalme veteraan-Fries Perke weer mee. Dat laat ik aan diens eigenaar over, die ook geholpen heeft tijdens transport er heen, en de trailer rijdt.

Jaopie wordt GEK als-ie d'r weer ziet, dat weet ik heel zeker, mogelijk doet hij eerst wat vervelend tegen haar om haar weer even te laten merken wie het ook al weer tussen die twee voor 't zeggen heeft, hahaha, maar dat komt wel goed.
Ik verheug me al op hun hereniging!

Maar ook ik zelf wil haar dolgraag weer zien, ze is toch een behoorlijk tijdje weggeweest.

We zullen tussen 11.00 en 12.00 morgenochtend op locatie zijn.

En dan ga ik eerst eens er op....

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:56

We willen natuurlijk wel foto's van de hereniging zien terpentijn!
Ben benieuwd hoe ze hetthuis gaat doen!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 10:59

Als ze eenmaal thuis is maak ik een nieuw topic, anders klopt er helemaal niks meer van de OP van dit Topic.

Ik meen dat er morgen ook foto's e.d. gemaakt gaan worden als ik er voor het eerst op ga.

De hereniging thuis tussen Jaopie en Khava wordt ook vastgelegd, ik probeer een camera voor een filmpje te regelen.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:01

Terpentijn wordt mediamagnaat... :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:09

Oh... kan niet wachten op de beelden van morgen!! Plaats je hier dan even een link naar je nieuwe topic??

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:36

Succes morgen. Ik heb er ook zin in Terpentijn! :D :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:43

terpentijn schreef:
Als ze eenmaal thuis is maak ik een nieuw topic, anders klopt er helemaal niks meer van de OP van dit Topic.

Ik meen dat er morgen ook foto's e.d. gemaakt gaan worden als ik er voor het eerst op ga.

De hereniging thuis tussen Jaopie en Khava wordt ook vastgelegd, ik probeer een camera voor een filmpje te regelen.

Wel hier een linkje plaatsen dan he? ;)

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:45

Wie heeft er nog meer zin in morgen ? *\%/* *\%/*

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:51

Ik ben reuze benieuwd!!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:18

terpentijn schreef:

Grinnik vind je het erg als ik er ook ben??? Met camera :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 12:54

Ik vind het allemaal best.

Ik vrees alleen dat ik op Khava nog niet de verwachte Hogeschool dressuur kan laten zien, maar ach, door dat detail moet men maar heen kijken...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:55

Kom kom Terpentijn, je zelf niet zo onderschatten hé. Gewoon Khava in de passage en piaff zetten en dan komt het allemaal wel goed. :P We verwachten dat echt wel van je hoor. Nu niet terug krabbelen.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:59

Ik durf te wedden dat eenmaal Khava is aangekomen, je er zo op kan wegstappen en dan denkt 'was ik hier nu zo zenuwachtig voor?'.
Waar is cc trouwens gebleven, Khava ontvoerd naar Australië? :P

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 13:00

Oh in dat geval gooi ik er nog een Courbette tegenaan ook.

't Is ook mogelijk dat Khava besluit uit zichzelf de halve Spaanse Rijschool ten beste te geven... alhoewel Jaopie daar meer een handje van heeft in een dwarse bui....

Moeten er eigenlijk nog zakdoekjes komen voor CC, als Khava daar morgen afscheid neemt?

Daar hoor ik dus ook helemaal niets meer van.... Nu ja, die weet dat ik morgen eind van de ochtend kom.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:15

Maar Khava heeft al die tijd wel goed op kunnen letten welke fratsen Jaopie uithaalt dus wellicht denkt ze nu: ff testen of het bij mij ook werkt ~~}> Hahahaha, nee hoor. Ik geloof wel dat het je helemaal gaat lukken en je je helemaal geen zorgen hoeft te maken ;)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 13:21

Mooi niet, dat heeft Khava nooit gezien bij Jaopie, die rijbak ligt buiten haar gezichtveld.
Ook heeft ze de pech dat ik door Meneer Frats (Jaopie) niet bepaald snel onder de indruk ben van enige idioterie (die ik overigens van haar niet zo 1-2-3 verwacht).
De zenuwen zitten hem dan ook niet in het op Khava stappen, maar in alles er omheen, de rit, opladen, terug, weer bij Jaopie zetten, en dan het verdere verhaal hier thuis.

Het proefrijden zie ik eigenlijk nog als 't minste probleem van alles, al heb ik dan nooit bitloos gereden, het lijkt me juist wel een kick... voor 't eerst op Khavanna.

Daar deden we het uiteindelijk allemaal voor!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:06

Spannend hoor, Terpentijn! Ik ben benieuwd hoe ze is en of ze erg is veranderd!

Maak je ook maar geen zorgen over bitloos. Zo anders dan een bit is dat helemaal niet. Ik zou zelfs zeggen dat het geen verschil is, het is maar net waar je paard/pony het fijnste mee loopt en dan zou het gevoel (licht in de hand) hetzelfde moeten zijn.