Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yamcha schreef:Wat bij mij wel hielp was met lang teugeltje losstappen, voltes, slangevoltes, en dan er steeds goed op letten dat ik de wendingen netjes doorreed: dus sturen met je navel, buitenteugel eraan, binnenhand opzij en naar voren, en naarmate je paard actiever wordt, merk je dat je je teugels korter moet pakken. Wat imo ook wel helpt bij zulke paarden is naar buiten, lange rechte stukken rijden, leren ze ook van om hun benen te gebruiken.
Appelmoes_11 schreef:Loe_Loe, bedankt voor de schop!Heb je foto's oid waarop je vooruitgang met rijden of de bespiering van je paardje te zien is? Dat lijkt me wel heel interessant namelijk!
Aan bovenstaanden ook een bedankje van mijn kant, maar dat weten ze geloof ik al.
Rhys schreef:![]()
Ondertussen ben ik ook nog steeds bezig met centered riding. Items van nu zijn: lichtrijden vanuit mijn voeten, balanceren op je hele voet zeg maar. Wat heel grappig is, is als ik heel bewust aan mijn eigen rug denk, mijn paard opeens ook haar rug loslaat.
Ik ben ergens wel op zoek naar andere instructie dan CR, omdat hier het paard een beetje onderbelicht blijft. Maar aan de andere kant stap ik wel elke keer heel blij van mn paard na de les en dat is ook erg belangrijk. Aan de andere aknt wil ik graag stappen voorwaarts zetten en dat gebeurt ook wel, maar voor mijn gevoel ben ik bij wijze van spreken al 2 jaar bezig met losmaken, terwijl ik ook wel een keer `aan het werk` wil, dus na het losrijden aan de gang met sterker en sneller maken. Dat komt er eigenlijk niet van.
Dit najaar (nu dus) wil ik het springen weer gaan oppakken, maar eerst maar even de osteo afwachten.