Mensen ik zit even op de roze wolk
Ik heb net zo heerlijk gereden op Kelly! Ze ging vandaag voor het eerst bij mij het vrachtwagentje op. Dat ging helemaal goed. Ze stond er zomaar op. Eraf ook geen probleem. Het laatste stukje sprong ze, haha.
Het rijden startte wat moeizaam. Ze was erg stijf. Ze was niet goed voorwaarts te krijgen, ondanks de vele overgangen. Ze liep als een kameel. Heb gewoon de teugels op contact gehouden en ben lekker doorgegaan met rijden.
Na het tweede galopje, na ongeveer een half uurtje, ging het knopje in een keer om. Ze kwam los, werd nageeflijk en zocht mijn hand op. Het voorwaarts werkte ook weer goed. Toen konden we alles samen en reageerde ze op de lichtste hulpjes. Ik had nu ook de beschikking over een spiegel en kon daardoor even kijken hoe haar hoofd hals houding was. Die was erg mooi, netjes lengte in de hals, neus aan de loodlijn. We hebben samen lekker gespeeld, sbw, travers, overgangen, ubtreten op de volte en toen weer een galopje. Ik ben met mijn zit aan het spelen geweest. Op een gegeven moment had ik haar zo aan mijn zit, dat ik haar een paar passen helemaal terug kon verzamelen. Wauw, dat is echt een machtig gevoel, daarna er snel weer uit, want ik wil nog niet teveel belasten.
We hebben samen zo ontzettend genoten! Na afloop kreeg ik de complimenten van mijn staleigenaresse over hoe ik haar aan het lopen had en over het verzamelde galopje. Dat doet een mens goed. Kan toch nog wel een beetje rijden

Ik heb niet echt veel ervaring met oudere paarden, misschien mensen hier wel. Ik merk dat Kelly nu nog vrij stijf is, omdat ze langere tijd niets gedaan heeft. Het opwarmen kost nu nog wel ruim een half uur. Verbetert dat straks, wanneer we verder zijn in het proces, of is dat iets dat ouderdom-gerelateerd is?