Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ladyson schreef:Ik denk eigenlijk dat ik een (halve?) ophouding maak. Het gaat in ieder geval als volgt:
Mijn paard loopt er niet helemaal doorheen, ik doe mijn "polsknik" en vraag daarmee of hij ietsje lager en ronder wil door mijn hand te volgen en dit doet hij dan. Mijn "polsknik" is een korte beweging, ik rij niet continu rond met die knik.
LSJ1 schreef:Hallo! Ik heb ook een vraagje, misschien staat het al hier in dit topic of de oude maar heb geen
zin om 250 pagina's door te lezen
Ik heb een verzorgpony, een Arabier die snel schrikt. Als ze 1x schrikt zit de rest van de rit spanning
in dr lichaam en ook bij mij. Dat probeer ik mezelf af te leren, als zei schrikt gelijk adem halen en weer
rustig zitten en ik merk wel dat zei dan ook ontspannender (is dat een woord?) word.
Maar aan de teugel rijden lukt niet, elke hulp is al 'teveel' voor dr, zachtjes aansporen en ze schiet naar
voren en ik moet zoveel mogelijk met losse teugel rijden anders rent ze er ook vandoor.. Sommigen zullen
wel begrijpen wat ik bedoel..
Wie kan me vertellen wat ik moet doen zodat ze rustiger loopt, niet meer schrikt en mooi nageeflijk loopt?
Alvast bedankt!
LSJ1 schreef:Ja, maar dat oude topic is 250 pagina's ongeveer, sorry dat ik dat niet door ga lezen als er hier vast wel mensen zijn die mij willen helpen en ik zal niet de enige zijn die dat denkt..
en ik weet hoe je een paard goed nageeflijk kan laten lopen maar doordat zei steeds van alles schrikt ontspant ze niet en is nageeflijk laten lopen dus ook moeilijk..
mika11 schreef:Bij mij ging dat ook goed, met stille hand rijden.
Ze liep ontspannen en eigenlijk ging het steeds beter.
Echter de laatste week, heb ik wat moeilijkheden.
Mijn merrie wil wat moeilijker stelling naar links nemen, had moeite de kaak te ontspannen.
Daardoor kreeg ik toch meer druk op de linkerteugel, terwijl ik dat niet wilde.
Voor mijn gevoel, als ik probeerde op 2 teugels te rijden, gewoon zoals anders,
dan liep ze teveel met haar hoofd naar buiten.
Wie weet een tip, om aan de stelling te werken zonder dat ik teveel bezig ben met de teugels?
mika11 schreef:Bij mij ging dat ook goed, met stille hand rijden.
Ze liep ontspannen en eigenlijk ging het steeds beter.
Echter de laatste week, heb ik wat moeilijkheden.
Mijn merrie wil wat moeilijker stelling naar links nemen, had moeite de kaak te ontspannen.
Daardoor kreeg ik toch meer druk op de linkerteugel, terwijl ik dat niet wilde.
Voor mijn gevoel, als ik probeerde op 2 teugels te rijden, gewoon zoals anders,
dan liep ze teveel met haar hoofd naar buiten.
Wie weet een tip, om aan de stelling te werken zonder dat ik teveel bezig ben met de teugels?
loe008x schreef:ik heb ook nog een vraagje, loopt mij paard zo aan de teugel?: http://www.youtube.com/watch?v=xGiHDSIztZw