Goedemorgen... Wat een gedoe met zadelmakers. Wet van Murphy geloof ik. Complete overmacht, niemand die er iets aan kan doen. Maar ik kan dus nog steeds niets
Goedemorgen allemaal, fijn japeloup dat de pees goed geneest en nu ook nog de andere blokkades aan pakken en dan weer lekker aan de gang!!
Fijn Ankem van het "nieuwe" paardje...echt een win, win situatie
Hier ook.... stal vol paarden, maar eigen diertje nog uit de roulatie! De waardes van het 2e bloed onderzoek waren super positief betreft de spierbevangenheid, alleen de ontstekings waardes waren niet gezakt, dus de leverbot is nog niet onder de knie en dus nogmaals een kuur er tegen aan, verder gaat ze in het "werk" wel lekker vooruit (wel nog met een heel voorzichtige warming up en voornamelijk longe werk en dubbele lijnen werk)
Maar gelukkig rijd ik zo nu en dan een Friese ruin van een pension klantje van mij, echt een topper! Aanstaande dinsdag zal ik met hem ook een lesje bij Knollentuin rijden...ben heel benieuwd!
Dinsdag heb ik suus weer gereden zoals de les van maandag. Moeilijk hoor zonder hulp van KT. Maar merkte wel dat ik geconcentreerd bleef en dan liep suus netjes. Vluchten, versnellen etc werd naar mate we langer reden steeds minder. Ze knorde gewoon op een gegeven moment, zwaar natuurlijk voor haar. Maar ze bleef wel beter in aanleuning. Neusje mag er veeeel meer uit, maar ze liet iig langere stukjes (lees 5 passen) haar ondernek los
Ik had ook weer les dinsdag en heb huiswerk mee gekregen dus voorlopig kunnen we aan de gang Rechterhand ging erg goed. Rechtsom vind ze moeilijk en dat probeert ze dan te ondervangen door buitenstelling aan te nemen. Dan gooit ze haar gewicht naar binnen, neemt mij ook mee naar binnen en voor ik het weet zeilen we van de hoefslag af een beetje ad-random door de bak heen Ik blijf nu dus rechtsom voor mn gevoel overdreven naar links zitten (linkerbeen heel lang houden), rechterteugel erbij en desnoods met rechterbeen even een kort hulpje bijna alsof je gaat wijken. Op die manier ging het rechtsom best makkelijk. Nu nog inderdaad het herhalen zonder instructeur aan de kant
Over laarzen, ik loop op stal rond op m'n AllStars en heb Mountain Horse rijlaarzen. Daar kan ik echt NIET op lopen dus voor de winter ga ik nu voor op en rond stal van die Orebro oid laarzen van de ANWB halen. Vroeger hobbelde ik dagen rond op m'n westernlaarzen, die zijn alleen niet meer zo waterdicht als dat ze waren. En niet zo warm meer ook
Al eventjes niet meer gereden, drukdrukdruk. Morgen ga ik een buitenritje maken met m'n merrie en dit weekend hoop ik nog ergens een lesje van Imre mee te pikken met Flynn.
Over ruiters op m'n paarden... op Flynn heeft alleen nog maar een vriendin gezeten, die wilde wel even voelen. Flynn is een brave sukkelaar, die vind alles best. Jessie is dood en doodbraaf voor kleine kindjes, ze verplaatst haar gewicht zo dat ze erop blijven zitten en stapt met een blij prethoofd heeeeel langzaam door de bak. Zet haar voor een huifkar vol joelende kindertjes en ze heeft de tijd van haar leven Zet er echter een gevorderde ruiter op.... die moet gaan werken. Ineens werken dan alle westernknopjes superscherp en gaat ze zijwaarts en spinnend achteruit als de ruiter z'n been iets naar achteren legt Of ze gaat in het midden stil staan. Ze werkt met je, niet voor je. En voor ze met je werkt wil ze eerst weten hoe en wie je bent. Kun je op je kop gaan staan, ze doet het niet. Buiten wordt ze springerig, dan gaat ze grenzen op zoeken. Geef je die niet, dan bepaalt zij het verloop van de rit wel En dat is niet in je voordeel. Een beginnende ruiter kun je rustig op haar zetten. Buiten is ze dan wel braaf, in de bak gaat ze gewoon niet harder dan stap Lekker ding is het
oh Berdien wat heb jij een eerlijke brave paardjes. ik loop op stal op van die net uggs. maar uitmesten is er geen succes mee HAHAHA ik had van die mondoni winterboots voro op stal lopen maar die zijn na 2 jaar aan vervanging toe en moet eerlijk zeggen dat ik de MH laarzen erg fijn vind om mee te rijden, alleen idd is er niet mee te lopen.
ga denk toch voor nu ff de divoza eigen merk laars halen (die met het vetertje). dan kan ik nog ff sinterklaas, kerstman, verjaardagcentjes van manlief, zussen, pap en mam lief gebruiken voor mooie laarzen.
Eefske
Geplaatst: 17-11-11 12:20
Ik ben ook weer bijgelezen. Ik heb echt zin om te rijden maar ik zit dit weekend in Rotterdam dus volgend weekend pas weer En eeeeeh... ik lust ook alles
SabM
Geplaatst: 17-11-11 12:29
we zeggen de K... we zeggen de N.... we zeggen de O ...... KNOLLENTUIN!!! David kan dan plotseling niet meer lesgeven in de buurt hier.... uiteraard uit vrees voor alle knollentuinfanclubmeiden
we zeggen de K... we zeggen de N.... we zeggen de O ...... KNOLLENTUIN!!! David kan dan plotseling niet meer lesgeven in de buurt hier.... uiteraard uit vrees voor alle knollentuinfanclubmeiden
Dat had je nou niet moeten typen, dat was mijn schone broek
Haha ik wil de gezichten wel eens zien als we knollentuin met "knollentuin" aanspreken
en dan in het engels ( toch ? )
Ja of Duits.
SabM
Geplaatst: 17-11-11 15:05
we've got the H... we've got the O....HORSEGARDEN hmmmm klinkt toch niet hetzelfde
uhhh vlaams? hoe klink dat??
ben nog vergeten te flexibogen bij KT maandag. Ze moet hem voor volgende keer maar meenemen. Denk dat het wel een handige tool is om je armen te trainen.