Angstige ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnygirl

Re: Angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:45

@elanII klinkt als een knapperd! <3
@somebitch dankje! :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 15:19

Sunnygirl, mooie tinker!!

Blue_SKy, ook jij hebt een leuk paardje :) Die van mij is 1.68 en dat vind ik toch wel behoorlijk groot :P Ik ben meer van maatje haflinger :=

Wat vervelend dat die haflinger je zo aan het uitproberen was wendy! Wel goed dat je toch doorgezet hebt :D

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:46

Ja ik dacht ik moet wel anders loopt ie helemaal door me heen..
Maar ik moet toch wel de volgende keer een tik met de zweep erbij geven en goed boos worden..want had toen wel ff een heel end gelopen..Als ik het lef maar heb..

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:50

Hallo! :) Ben hier al heel lang niet meer geweest, maar ik heb ook nog even een leuk succesverhaal.
Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw paard want mijn pony heeft slijtage.
Zag het eerst nog niet zo zitten, ben zelf heel bang voor vreemde paarden, dus ik dacht dat ik noooit een leuke zou vinden die mijn pony kan opvolgen.
Maar vorige week maandag heb ik op een onwijs leuke merrie gereden (v. Jazz), echt óntzettend braaf en lief, ook al zou je dat niet denken als je naar de afstamming kijkt.
Gisteren heb ik er weer op gereden en dat ging nog weer beter dan maandag, heb nu ook gegalopeerd en had er fijne stukjes tussen zitten. :)
We hebben haar nu gereserveerd tot woensdag, dus de kans is groot dat ik straks gewoon een nieuw paard heb! :D

Ik vind het trouwens super om al die succesverhalen hier te lezen, echt heel mooi.
Hopelijk komt iedereen hier (zo goed als mogelijk) over haar angst heen en kan iedereen gewoon lekker ontspannen rijden. :)
Want dat is natuurlijk erg belangrijk, ontspannen kunnen rijden met plezier.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:26

Vandaag weer een flinke overwinning op mezelf geboekt. Had een wedstrijd opgegeven maar het was ontzettend slecht weer. Vooral voor de wind was ik bang. Komen we daar op het terrein wapperen er overal vlaggen en staat het vol met reclameborden. Bovendien waaide het zo hard dat de hekjes van de ring omvielen. Ik durfde er bijna niet op. Liep met trillende beentjes. Maar had mijn dochter en een lieve vriendin bij me die me heel goed hielpen. Ben dus opgestapt en paard-lief was superdapper en braaf. Keek nauwelijks en liet zich niet van de wijs brengen. Dus toen kon ik ook een beetje ontspannen. Ook mijn instructrice/vriendin kwam nog kijken. Ik had hem echt heel lekker aan het lopen. In de proef was ik helaas toch weer een beetje gespannen waardoor ik impulsverlies had en door de wind hoorde ik mijn dochter niet goed (die mijn vaste voorlezer is) en reed ik twee keer verkeerd (6 punten aftrek). De 2e proef ging beter maar waren we een beetje leeg. Heb wel weer veel meer vertrouwen in le Sauvage (roepnaam Reus) gekregen. (En niet te vergeten een 3e en 4e prijs en mijn eerste winstpunten met hem.)

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:11

@blue-sky, ja het was ONTZETTEND rot weer vandaag, toch dapper dat je er toch op bent gaan zitten en ik snap dat je door de wind je dochter amper verstond, ik waaide bijna weg toen ik de deur uit ging, maar ik vind het dapper dat je toch hebt doorgezet door het rotweer heen!

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:11

@superliesje ik krijg de foto niet geplaatst geen idee ga het morgen nog eens proberen

Overigens heb ik vandaag weer eens mogen zien dat het andersom helaas ook nog steeds voorkomt. Voor het eerst op de merrie gaan zitten (paard van de foto hierboven) Ze was bang fijn heh dat de eigenaars voordat ze bij ons kwam haar het vertrouwen afgenomen heeft. Gelukkig heeft ze bij ons alle tijd van de wereld. Ze durfde gelukkig toch ons te vertrouwen na veel belonen en snoepjes. Lieve merrie ik ga er persoonlijk voor zorgen dat ze er weer zin in krijgt

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:29

RM94 Dapper hoor dat je een angstig paard zo wilt helpen. Vooral als je zelf ook niet helemaal vol zelfvertrouwen bent. Nemen jullie maar rustig de tijd voor elkaar dan komt het vast wel goed.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 00:01

*\o/* *\o/*

al 2 dagen achter elkaar zonder problemen gereden!!!

okee van de duitse chiropraktor mag ik deze week ook alleen maar even stappen en niet te lang.
maar maar maar ze gaat nu zonder problemen met lengte buiging linksom:)
ik ben zo blij dat ik die dure man er bij heb gehaald! morgen weer eventjes, maandag heeft ze rust en donderdag mag ik een stukje draven:)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 00:13

jjjeeeeeeee hagelslag super :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 00:22

uhu vooral het feit dat ze het eerste rondje haastig loopt, dan denkt hee het doet geen zeer meer en dan met mij door de bak heen sjokt:) oke ze mag heen waar ze wil met een beetje mijn willetje maar zolang ze ma rustig is en lang en laag loopt is t goed.
donderdag over 2 weken mag ik haar pas dressuurmatig echt weer op pakken

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 08:13

Wat goed Hagelslag! Fijn dat het geholpen heeft. :D

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:29

De merrie (klinkt misschien afstandelijk maar is haar koosnaampje :+ ) is echt geweldig. Gistern alweer een stuk beter dan de dag ervoor. Vandaag nog een keer rijden en dan mag ze morgen lekker vrijspelen :D

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:36

gister en vandaag niet gereden,
gister rasecht snertweer, regen is nog niet zo erg maar de harde wind echt wel.
en vandaag tot laat op school.
we hebben vanmorgen voor we wegreden de paarden buitengezet(uhmmm om 5 uur vanmorgen). en ben als hjet meezit om 8 uur thuis. maar morgen weer een kans

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:15

Ik heb vandaag vreselijk gelachen, en een paar weken geleden had ik om hetzelfde gehuild denk ik :j
Ik spreek in raadselen, ik weet het.

De TA zou komen voor merrie, maar wist niet zeker of die al was geweest, en had wel erg veel zin om te rijden. Dus merrie opgekalefaterd, wat heus nodig was, zij studeert voor zandpaard :( zag er knap uit, maar niet heus.
Goed, zadel erop, bit erin, rijden. Waarop ze scheef gaat lopen, oké dacht ik, lange teugel dan, minimaal contact, dan zal 't wel gaan zeker (ze heeft haken, ff niet bij nagedacht). Dus wat voltes gereden, lengtebuiging ging wel, maar stelling was natuurlijk ver te zoeken (heb wel netjes : buitenteugel eraan, binnenhand opzij naar voren gedaan, deden we voltes met contrastelling, maar hey, what the heck.
Goed, terug naar stal, alleen vond merrie dat dat wel wat harder kon, deze keer, ik wil haar terug ademen en zitten, mevrouw luistert niet, dus ik toch maar met teugels corrigeren. Merrie gaat over in galop, was natuurlijk pissed over dat bitje, ik: okeeee....... zitten, zachte billen, ademen, handen hoog..... *verdikke, een cap was nou toch wel fijn geweest*
Ik stuur haar terug richting bak, want ik was niet van plan in galop de stal in te gaan komen, en ik stap altijd in de bak af, dus nu ook :j (en toen moest ik best wel lachen om mezelf, dat had ik een paar jaat geleden niet kunnen denken dat ik zo rationeel zou blijven).
Ik: Hooo paardje....... stappen.......
Merrie terug stappen, en toen realiseerde ik me wat er net was gebeurd, en was ik echt heel heel trots op mezelf :D Maar ik wou nog wel even goed afsluiten, dus ik deed merrie haar halster om, 2 halstertouwen eraan, en toen zijn we nog even bitloos gaan rijden :D Reed er ook zo mee weg, alleen ga je dan helemaal plat door de bocht :D :)) Merrie vond het ook leuk :j

Nou maar hopen dat de TA rappies kan komen :j

Maar ik dat ik wel kan stellen dat ik aardig over mijn angst heen ben.
Nu verlang ik met smart naar de paardentandarts, ik wil weer les :j met bit :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:13

Ik heb net weer heerlijk buitengereden. :) Ik geniet de laatste paar keer echt! Ik ben ook al een stukje minder bang. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:42

*\o/*

Goed joh!

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:32

Super Yamcha
@Somebitch hopelijk kan ik binnenkort ook weer eens naar buiten :)

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:06

Ik post niet zo veel maar blijf het topic trouw volgen. Leuk alle verhalen te lezen! Met mijn paard gaat het weer beter, ze herstelt goed van haar hoef blessure. Ze mag nu met een knutselwerk van watten onder de hoef omwikkelt met tape op de zachte bodem. Goedkoop alternatief voor een hoefschoen. Ze kan dus weer in de paddock en daar ben ik blij mee want ik maakte me al beetje zorgen hoe het straks zal gaan als ik weer kan rijden. Ik vind weer gaan rijden na een periode van gedwongen stilstand altijd eng.

@rm94 die merrie tia maria, is dat echt een paard of is het een pony? Ik kende zo'n pony, vraag me af of zij het is.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:10

@ladyratina ze is dik 1.70m dus dit is wel echt een paard :)

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:02

[quote="RM94"]@ladyratina ze is dik 1.70m dus dit is wel echt een paard :)[/quote]

Dan is het zeker niet de pony die ik ken. ;)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 19:50

RM94 was het nog gelukt met de foto?? Als het niet hier op bokt lukt wil ik je ook mijn e-mailadres wel pb-en :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:43

Jongenssss!!! Of nuja meideenn!!! Ik heb weer een gevaar getrotseerd vandaag. :P

Heb niet bijgelezen. :o

Ik heb vandaag voor het eerst sinds een paar jaar weer met touwhalster gereden. :D Ben eigenlijk gelijk naar buiten gegaan, in mijn eentje.. Het sturen ging nog wat lastig maar Zembla was braaf. :D Zijn naar een vriendin gereden en weer terug, hebben bijna de hele weg gedraafd. :)
Thuis:
Afbeelding
Bij vriendin:
Afbeelding
Ik was totaal niet bang en de rem zat er wel op! :D Echt heerlijk. :))

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 23:11

hey SB, wat super supergoed van je!!! *petje af voor SB*

+:)+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:20

Dankjewel! Ik ben nog steeds super trots haha :)